1
Vraag
2
Reacties
poppes74

Level 2
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Algehele signaalstoring

Sinds enige tijd treedt er een signaalstoring op. De verbinding met internet wordt verbroken. De lampjes op de Ziggo Connect Box beginnen vervolgens groen te knipperen. Gedurende ca. 10 minuten blijft dit zo. Daarna blijven de lampjes korte tijd groen oplichten, en tenslotte gaan ze uit. Behalve de onderste. Die blijft wit oplichten. De signaalstoring is dan voorbij.


De kwaliteit van het televisiesignaal wordt ook beinvloed. Tegelijk met de uitval van de internetverbinding. Het beeld wordt blokkerig. Dit duurt korter dan de uitval van de internetverbinding, ca 5-6 minuten. Daarna blijft het beeld goed.

Ik heb dit nu drie keer zelf waargenomen. In alle drie gevallen in de vooravond.

Herkent iemand deze problemen?
24 Reacties 24
poppes74
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Kan iemand zich dit topic nog herinneren? En deze screenshot?

Ik kom er zojuist achter dat het topic verwijderd is... (Waarom?)

Ik had beloofd om de bijdragers aan dit topic op de hoogte te houden van de ontwikkelingen omtrent het bovengenoemde probleem. Wel, de monteur van Ziggo is geweest, en heeft het volgende gedaan;

  • Het aanbrengen van een AOP in de woning. Lijkt op een soort wandcontactdoos met één enkel aansluitpunt voor een coax-kabel.
  • Het plaatsen van een nieuwe splitter op het AOP.
  • Het omkeren van de aansluitvolgorde van versterker en splitter.
  • Het vervangen van de coax-kabel tussen splitter en versterker. De oude was ca. 10 cm lang. De nieuwe is ca. 30 cm lang.
  • Het verwijderen van het groen/gele aardedraadje aan de versterker. Dit had ik niet gemeld in het oorspronkelijke topic, maar het viel de monteur direct op.
  • Het aanbrengen van nog een splitter tussen de versterker en de televisie. Huh? Ja, voor het afzonderlijk aansluiten van de televisie en de radio. Als vervanging voor de wandcontactdoos de ik ooit zelf tegen de muur had geschroefd. (Foto stond afgebeeld in het oorspronkelijke topic).
De monteur zei dat "al deze zaken potentieel een storing kunnen veroorzaken". Ik heb 'm hartelijk bedankt voor de bewezen diensten en een goed uiteinde gewenst. En nu gaan we het gedrag van televisie en internetverbinding maar weer goed in de gaten houden. Wordt vervolgd...
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi poppes74, nog de beste wensen voor 2019! Super dat je ons een update geeft van de werkzaamheden van de monteur. Zo te lezen heeft je monteur heel wat vervangen om mogelijke stoorzenders te vervangen. Ik hoop inderdaad dat je het resultaat positief mag zijn!

Je topic was inderdaad per ongeluk naar de achtergrond verdwenen. Ik heb je nieuwe post samengevoegd in het huidige topic.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
poppes74 Dank voor je update, dit ziet er een stuk beter uit.
Veel kijkplezier gewenst.:relaxed:
poppes74
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Zo. We zijn inmiddels een goede maand verder. En tussen toen en nu heeft zich geen enkele storing meer voorgedaan. Het lijkt erop dat de problemen nu echt zijn opgelost.
Ik wil iedereen die heeft bijgedragen aan de oplossing hartelijk bedanken voor zijn of haar inspanningen. Zonder jullie was dit niet mogelijk geweest.

Het ga jullie goed!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
poppes74 Ik hoop je hier nooit meer te zien,
met problemen.:relaxed:

Maar voor andere vragen en teksten ben je van harte welkom.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic