1
Vraag
2
Reacties
poppes74

Level 2
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Algehele signaalstoring

Sinds enige tijd treedt er een signaalstoring op. De verbinding met internet wordt verbroken. De lampjes op de Ziggo Connect Box beginnen vervolgens groen te knipperen. Gedurende ca. 10 minuten blijft dit zo. Daarna blijven de lampjes korte tijd groen oplichten, en tenslotte gaan ze uit. Behalve de onderste. Die blijft wit oplichten. De signaalstoring is dan voorbij.


De kwaliteit van het televisiesignaal wordt ook beinvloed. Tegelijk met de uitval van de internetverbinding. Het beeld wordt blokkerig. Dit duurt korter dan de uitval van de internetverbinding, ca 5-6 minuten. Daarna blijft het beeld goed.

Ik heb dit nu drie keer zelf waargenomen. In alle drie gevallen in de vooravond.

Herkent iemand deze problemen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
poppes74
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Zo plotseling als de storingen optraden, zo plotseling lijken ze ook weer te zijn verdwenen. Ik heb kort na het plaatsen van mijn eerste bericht geen storingen meer waargenomen. Ik heb ook geen storingen meer waargenomen in opgenomen televisieprogramma's. Als ik na ongeveer een week nog steeds geen storingen kan waarnemen, kan dit topic, wat mij betreft, gesloten worden.

Bekijk in context

24 Reacties 24
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Plaats eens een foto van het aop en splitters.
poppes74
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Komt-ie.
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Wil je ook eens de signaalwaardes posten van zowel de mediabox XL? (onder instellingen - diagnostiek) en van de modem? (inloggen via 192.168.178.1)

Kun je verder even schetsen hoe alles zit aangesloten? Dus vanaf AOP lopen twee kabels (radio niet meegerekend) waar gaan die heen? En welke kabels zitten er in de versterker?
poppes74
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Oeps. Ik ben niet zo erg thuis in deze techniek. En ik heb geen Mediabox XL, maar een Humax iHDR-5400C. Welke signaalwaarden zou U willen zien? Is dit wat U bedoelt?


De aansluitingen dan.
Eigenlijk staat (bijna) alles op de foto's in mijn 1ste reactie van dit topic. Het AOP is een groene kabel door de voorgevel van het huis. Die steekt in de versterker. Vanuit port 2 van de versterker loopt een coax kabel naar een wandcontactdoos. Daarin steekt de splitter. Vanuit de splitter gaat een coaxkabel naar de Humax. Vanuit de Humax gaat er een coaxkabel naar de televisie. Zowel de Humax als de televisie zijn voorzien van een smartcard. Ik gebruik de Humax als een soort videorecorder. En als mediaportaal, wanneer ik een gemist programma wil terugkijken.

Vanuit port 4 van de versterker loopt nog een coaxkabel naar een wandcontactdoos op de bovenverdieping. Vanuit de wandcontactdoos loopt een kabel naar een televisie. Die is niet voorzien van een smartcard.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Welkom op de Community, poppes74. We denken hier graag met je mee naar een oplossing! Wanneer je televisie en internet beide storen, gaat er iets fout in het signaal bij je versterker, het AOP of verder het netwerk in. Zo te zien is er binnenkort, 20 november, ook netwerkonderhoud bij jou in de buurt. Hier heb je een e-mail over ontvangen. Houd even in de gaten of de problemen daarna nog voorkomen.
poppes74
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Zo plotseling als de storingen optraden, zo plotseling lijken ze ook weer te zijn verdwenen. Ik heb kort na het plaatsen van mijn eerste bericht geen storingen meer waargenomen. Ik heb ook geen storingen meer waargenomen in opgenomen televisieprogramma's. Als ik na ongeveer een week nog steeds geen storingen kan waarnemen, kan dit topic, wat mij betreft, gesloten worden.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi poppes74, bedankt voor je terugkoppeling. Fijn dat alles inmiddels weer werkt! Ik ga het topic binnenkort voor je sluiten 😉
poppes74
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Mmm. Zojuist is de bovengenoemde storing toch weer opgedoken. Deze keer duurde de storing significant langer dan 10 minuten. Ik schrijf dit enkele minuten nadat de alle groene lampjes op de Connect Box weer uit zijn gegaan. In de historie van de Connect Box vond ik onder "Geavanceerde instellingen/Hulpmiddelen/Netwerkstatus" enkele verontrustende mededelingen. Zie de afbeelding in de bijlage. Kan iemand hier iets mee?
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
De netwerkstoring laat een herstart van het modem zien, waarschijnlijk toch ten gevolge van een connectieprobleem. Kun je eens de volledige schermen van de downstream en upstreamkanalen posten? Je eerste set laat alleen de 1e 8 kanalen zien, vermoedelijk heb je er 20. En de schermen met de pre en post RS errors?

(Top dat je op Ubuntu desktop zit trouwens ?)
rkellynl

Level 4
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Je aansluit volgorde klopt niet...

De groene kabel hoort in de wandcontactdoos gemonteerd te zijn. Daar kan je dan een splitter insteken, 1 van de uitgangen daarvan gaat dan naar je Connectbox, de ander gaat naar de ingang van je versterker. Vanuit je versterker ga je dan naar de Humax en je tv('s)
poppes74
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
efok
Okee. Daar gaan we dan. Overigens: de herstart van het modem heb ik zelf geïnitieerd door de stekker uit het stopcontact te trekken en na ca. 1 minuut weer in te steken. Eerste hulp bij verbindingsproblemen zullen we maar zeggen...





Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Wat is de allereerste plaats waar Ziggo met een groene kabel je huis binnenkomt?
poppes74
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Be rt
De voorgevel van de woning.
Ik wilde eigenlijk eerst rkellynl antwoorden, maar ik merk aan de reacties dat er verschillend gedacht wordt over de juiste aansluitvolgorde. Zo is er in februari van dit jaar een Ziggo monteur langs geweest die een nieuwe Connect Box kwam aansluiten. "Oh, dat zit prima", zei hij. "Even de signaalwaarden meten. Ja, ziet er goed uit." Kan iemand anders hier nog iets over zeggen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Is dit de allereerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

poppes74
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Nee. Zie de tweede foto uit mijn antwoord op de eerste reactie. Het AOP is bij mij een groene kabel die koud door de gevel van de woning naar binnen steekt. Op de foto is die groene kabel door een overijverige bewoner bijna helemaal wit geschilderd, maar je kunt nog net zien dat-ie ooit groen heeft gekleurd. Die kabel heb ik overigens een klein stukje moeten verlengen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Je hebt dus in het geheel geen AOP = een doos aan het einde van de groene kabel?

Iets wat hierop lijkt.

poppes74
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Be rt
Dat klopt. Er steekt enkel een groene kabel door de gevel van de woning naar binnen. Geen wandcontactdoos. Noppes. Nada. Alles achter de groene (witgeschilderde) kabel is door mijzelf aangebracht.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Dit is niet goed bekeken door de monteur, dit kan echt niet zo, dat is wachten op problemen.

Er hoort een AOP te zijn, zoals hierboven op de foto, ter voorkoming van storing van buiten en spanning van buiten, hierop een splitter met een korte kabel naar het modem en een korte kabel naar je versterker en vanuit de versterker naar je TV's/mediaboxen.

Vanuit de versterker een kabel naar een contactdoos en dan pas naar je modem gaat ook niet goed.

Chat met Ziggo en leg het probleem daar neer, je hebt groene kabel die direct je modem in gaat en geen AOP.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

De chat kan eventueel de situatie zien als je deze link, van de foto in de chat plaatst:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/algehele-signaalstoring-33542?postid=333252

Laat even weten wat het vervolg is SVP.
poppes74
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb zojuist een chatgesprek met één van de medewerkers van Ziggo klantenservices afgerond. Er is een monteur ingepland voor donderdag 27 december. Ik houd jullie op de hoogte.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic