Wally B

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Al weken slecht internet

Ok ik ben nu toch behoorlijk geïrriteerd te raken. Ik heb nu al een hele lange tijd traag internet. En met traag bedoel ik echt super irritant jaren 90 traag. Pagina's laden langzaam, reageren soms een minuut niet voordat ze inladen. 

WallyB_0-1632207168572.png

 

En kom aub niet met de standaard modem reset, nieuwe installatie er van etc want dat is allemaal allang gedaan en ik ben voorbij het punt van om de paar dagen een modem reset moeten doen om "even stabiel internet te hebben". 

Het is 2021 ik heb op mijn werk KPN internet en de afgelopen 3 jaar nog nooit een probleem gehad. Ik heb ziggo hier een half jaar en de laatste maand alleen maar gezeik.

 

Zo bleek na de installatie dat het plastic nog op de aansluitingskabel zat en ik had "zwak" signaal. Toen weer even goed. De "Smart Wifi" mail kwam binnen dat dit nu op alle modems automatisch is geïnstalleerd en hoppa. Alles weer traag. Ene moment heb ik 30mbps en het andere 300mbps. 

 

Ik zit verbonden met een laptop van nog geen maand oud op een 5ghz wifi netwerk op 3 meter afstand van mijn modem en ik haal niet hoger dan 30mbps. Het is eigenlijk te zot voor woorden dat ik voor hetzelfde bedrag onbeperkt internet op mijn telefoon als hotspot kan hebben en beter en stabieler internet heb.

 

Wat ik tot nu toe allemaal heb geprobeerd:

  • Bekabeld
  • Andere laptop
  • Modem soft reset (Uit/Aan)
  • Modem hard reset (Modem 30 seconden uit het stroom)
  • Modem ultra hard reset (Modem op afstand door Ziggo "verse" installatie)
  • 'Smart wifi' uitgeschakeld

Volgens de modem is mijn laptop verbonden voor 423.14 mbps wat ik graag had willen hebben maar met wifi kom ik niet eens in de buurt van de 300. En daar leg ik mij bij neer want dat is prima zat. Maar 30mbps is absurd laag voor het geld dat ik moet betalen aan Ziggo. 

2 Reacties 2
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

kun je een foto maken van de de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) 

 

en een printscreen van de down en upstream 

 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

Hey @Wally B en welkom hier op de Community, 

Zo te lezen ben je er helemaal zat van en dat kan ik mij ook zeker voorstellen als je al een poos problemen ervaart en de oplossing ver te zoeken is. Top dat je zelf al een hoop hebt getest en uitgesloten. @anoniemforum stelt allereerst een aantal vragen zodat we een goed beeld krijgen van de situatie bij jouw thuis, heb je deze hulp nog nodig? 

Uitgelicht topic