Al langere tijd met regelmaat plotselinge uitval van de internetverbinding. Soms heel kort, mediabox lampje knippert dan even, maar vaak valt zowel bekabeld als wifisignaal weg en gaat het modem herstarten gedurende een kwartier. Erg onhandig bij het thuiswerken. Ook is het tv signaal dan blokkerig, of soms helemaal niet te bekijken.
Situatie: Via AOP in meterkast splitter, van splitter een coaxverbinding naar versterker (naar langere coaxverbindingen naar bovenverdieping, van waaruit weer kabel naar tv beneden) en een naar connectbox modem, deze bekabeld aangesloten op ander modem (Netgear nighthawk R7500) op zolderverdieping, die ingesteld staat als accesspoint met dezelfde ssid. Op dat modem staat bekabeld een PC en een Playstation aangesloten. Snelheid bekabeld is prima, boven de 600Mbps down en 40 up, via wifi op laptop boven de 300 Mbps down, upload hetzelfde als bekabeld.
Al meerdere malen zijn er een monteurs geweest, deze hebben de versterker vervangen, alles doorgemeten, advies gegeven t.a.v. coaxkabels (we hebben deze vervangen), een kabel voor radiosignaal verwijderd, het aop aangepast (weet niet precies hoe of wat), de splitter is vervangen, en onlangs is het modem vervangen. Steeds lijkt het heel even goed te gaan, maar het probleem keert steeds weer terug. Het gebeurt overdag, maar ook 's avonds laat of als er niemand thuis is en er niets van de verbinding gevraagd wordt. De laatste monteur gaf aan dat er wel een erg lange kabel buitenshuis naar het kastje van ziggo buiten gaat, terwijl dat op niet meer dan 5 meter van onze voordeur vandaan staat.
Elke keer zijn we even blij dat het verholpen lijkt te zijn om er dan opnieuw mee te worden geconfronteerd. Hopelijk heeft hier iemand een tip, we weten het niet meer.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@AkhilS Please create a separate topic. In your case, the cause may be completely different.
Goedenavond @Mariska vH, naar maanden wil je nu ook een definitieve oplossing! Ik lees dat het tijd is om een monteur in te plannen. Dit heb ik gelijk voor je gedaan, de monteur komt langs op 10 augustus tussen 12:00-18:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen.
De monteur gaat het AOP vervangen en wanneer nodig zet hij de vervolgacties uit. Laat je hier weten hoe het gegaan is?
Bedankt, we zorgen dat we thuis zijn.
monteur is zojuist geweest. In de kast buitenshuis zat een connector scheef en bij aanpassen hiervan brak deze af. Verder staat dit kastje op nog geen 5 meter van onze voordeur waardoor we al een behoorlijk sterk signaal binnenkrijgen. Wat tv betreft: dit werd door versterker nog hoger, versterker is er dus tussenuitgehaald. Het probleem dat het tv scherm regelmatig op zwart gaat kort kan te maken hebben met een instelling van de mediabox in combinatie met bepaalde merken tv's, hdmi instelling stond op automatisch en bij sommige tv's springt het signaal weleens naar een andere resolutie, dan ontstaat dit probleem. Staat nu op vaste resolutie ingesteld. Ik zet het voorlopig op opgelost in de hoop dat het blijft, bedankt voor alle reacties!
Dat klinkt zeker hoopgevend, @Mariska vH. Hou ons vooral op de hoogte :-). Een heel mooie dag gewenst!
Probleem heeft zich niet meer voorgedaan, eindelijk opgelost!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.