Al langere tijd met regelmaat plotselinge uitval van de internetverbinding. Soms heel kort, mediabox lampje knippert dan even, maar vaak valt zowel bekabeld als wifisignaal weg en gaat het modem herstarten gedurende een kwartier. Erg onhandig bij het thuiswerken. Ook is het tv signaal dan blokkerig, of soms helemaal niet te bekijken.
Situatie: Via AOP in meterkast splitter, van splitter een coaxverbinding naar versterker (naar langere coaxverbindingen naar bovenverdieping, van waaruit weer kabel naar tv beneden) en een naar connectbox modem, deze bekabeld aangesloten op ander modem (Netgear nighthawk R7500) op zolderverdieping, die ingesteld staat als accesspoint met dezelfde ssid. Op dat modem staat bekabeld een PC en een Playstation aangesloten. Snelheid bekabeld is prima, boven de 600Mbps down en 40 up, via wifi op laptop boven de 300 Mbps down, upload hetzelfde als bekabeld.
Al meerdere malen zijn er een monteurs geweest, deze hebben de versterker vervangen, alles doorgemeten, advies gegeven t.a.v. coaxkabels (we hebben deze vervangen), een kabel voor radiosignaal verwijderd, het aop aangepast (weet niet precies hoe of wat), de splitter is vervangen, en onlangs is het modem vervangen. Steeds lijkt het heel even goed te gaan, maar het probleem keert steeds weer terug. Het gebeurt overdag, maar ook 's avonds laat of als er niemand thuis is en er niets van de verbinding gevraagd wordt. De laatste monteur gaf aan dat er wel een erg lange kabel buitenshuis naar het kastje van ziggo buiten gaat, terwijl dat op niet meer dan 5 meter van onze voordeur vandaan staat.
Elke keer zijn we even blij dat het verholpen lijkt te zijn om er dan opnieuw mee te worden geconfronteerd. Hopelijk heeft hier iemand een tip, we weten het niet meer.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit topic ligt bij het moderatie-team voor vervolgstappen. Men zal (waarschijnlijk) een monteur inplannen.
Door de vakantieperiode hebben de nog aanwezige moderators het extra druk, waardoor een reactie langer op zich laat wachten. Ook is het nu weekend.🙂
monteur is zojuist geweest. In de kast buitenshuis zat een connector scheef en bij aanpassen hiervan brak deze af. Verder staat dit kastje op nog geen 5 meter van onze voordeur waardoor we al een behoorlijk sterk signaal binnenkrijgen. Wat tv betreft: dit werd door versterker nog hoger, versterker is er dus tussenuitgehaald. Het probleem dat het tv scherm regelmatig op zwart gaat kort kan te maken hebben met een instelling van de mediabox in combinatie met bepaalde merken tv's, hdmi instelling stond op automatisch en bij sommige tv's springt het signaal weleens naar een andere resolutie, dan ontstaat dit probleem. Staat nu op vaste resolutie ingesteld. Ik zet het voorlopig op opgelost in de hoop dat het blijft, bedankt voor alle reacties!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Even vanaf het begin om allerlei mogelijk zaken uit te sluiten en/of om het probleem te vinden.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Downstream
1 | 618000000 | 8 | 38 | 256qam | 3 |
2 | 602000000 | 8 | 40 | 256qam | 1 |
3 | 610000000 | 8 | 40 | 256qam | 2 |
4 | 626000000 | 8 | 38 | 256qam | 4 |
5 | 634000000 | 7 | 38 | 256qam | 5 |
6 | 642000000 | 8 | 40 | 256qam | 6 |
7 | 650000000 | 7 | 38 | 256qam | 7 |
8 | 658000000 | 8 | 38 | 256qam | 8 |
9 | 666000000 | 8 | 40 | 256qam | 9 |
10 | 674000000 | 8 | 38 | 256qam | 10 |
11 | 682000000 | 8 | 38 | 256qam | 11 |
12 | 690000000 | 8 | 40 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | 8 | 38 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | 7 | 38 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | 7 | 38 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | 7 | 38 | 256qam | 16 |
17 | 730000000 | 7 | 38 | 256qam | 17 |
18 | 738000000 | 7 | 38 | 256qam | 18 |
19 | 794000000 | 5 | 38 | 256qam | 25 |
20 | 810000000 | 5 | 38 | 256qam | 27 |
21 | 826000000 | 6 | 38 | 256qam | 29 |
22 | 834000000 | 5 | 38 | 256qam | 30 |
23 | 842000000 | 4 | 38 | 256qam | 31 |
24 | 850000000 | 3 | 37 | 256qam | 32 |
1 | Goed (Locked) | 38.983 | 2099445096 | 96 |
2 | Goed (Locked) | 40.366 | 2098416115 | 91 |
3 | Goed (Locked) | 40.366 | 2098415181 | 95 |
4 | Goed (Locked) | 38.983 | 2098417068 | 99 |
5 | Goed (Locked) | 38.983 | 2098415489 | 105 |
6 | Goed (Locked) | 40.366 | 2098413918 | 110 |
7 | Goed (Locked) | 38.983 | 2098413648 | 144 |
8 | Goed (Locked) | 38.983 | 2098415921 | 99 |
9 | Goed (Locked) | 40.366 | 2098413966 | 131 |
10 | Goed (Locked) | 38.983 | 2098415783 | 137 |
11 | Goed (Locked) | 38.983 | 2052953401 | 108 |
12 | Goed (Locked) | 40.366 | 2098417484 | 134 |
13 | Goed (Locked) | 38.983 | 2098415157 | 193 |
14 | Goed (Locked) | 38.983 | 2098415661 | 153 |
15 | Goed (Locked) | 38.605 | 2098417140 | 194 |
16 | Goed (Locked) | 38.983 | 2098415481 | 198 |
17 | Goed (Locked) | 38.983 | 2098415263 | 257 |
18 | Goed (Locked) | 38.605 | 2098415368 | 189 |
19 | Goed (Locked) | 38.605 | 2098412797 | 273 |
20 | Goed (Locked) | 38.983 | 2098412654 | 241 |
21 | Goed (Locked) | 38.605 | 2098410060 | 218 |
22 | Goed (Locked) | 38.983 | 2098414571 | 306 |
23 | Goed (Locked) | 38.605 | 2095494633 | 426 |
24 | Goed (Locked) | 37.636 | 2098410313 | 639 |
1 | 38400000 | 42 | 5.120 | 64qam | 16 |
2 | 28600000 | 41 | 2.560 | 64qam | 12 |
3 | 31800000 | 41 | 2.560 | 64qam | 11 |
4 | 52000000 | 42 | 5.120 | 64qam | 14 |
5 | 58800000 | 42 | 5.120 | 64qam | 13 |
6 | 45200000 | 42 | 5.120 | 64qam | 15 |
1 | 2.0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 447 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 197 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 74 | 0 |
5 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
6 | 2.0 | 0 | 0 | 50 | 0 |
Netwerkhistorie vanochtend
Tijd Prioriteit Omschrijving
04-08-2022 08:28:51 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=216.58.208.110 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
04-08-2022 08:24:31 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.12];CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
04-08-2022 08:23:45 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=54.228.171.0 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 17:26:57 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.12];CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 17:25:22 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=35.186.207.75 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 16:59:10 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.12];CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 16:56:08 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=3.86.130.221 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Netwerkhistorie gisteren:
03-08-2022 15:01:19 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.13 MAC=50:46:5D:04:95:88;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 15:01:13 | notice | TR069 stop ;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 15:01:11 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.213 MAC=88:71:B1:8C:3B:8D;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 15:00:36 | critical | Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 14:56:36 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 14:56:33 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.12];CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 14:56:32 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 14:56:20 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=88.221.255.163 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 14:56:19 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 14:56:17 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=104.99.234.38 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 14:56:16 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 14:56:16 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=88.221.255.163 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 14:55:52 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 14:55:04 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=18.193.105.141 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 14:54:41 | critical | Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 14:54:40 | critical | Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 14:54:21 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=54.71.254.49 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 14:54:15 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 14:53:42 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=157.240.247.34 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03-08-2022 14:48:25 | notice | TR069 start;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
|
Hier gaat iets goed fout met het signaal wat het modem binnenkrijgt.
Hier zal een gespecialiseerde monteur op zoek moeten gaan naar de oorzaak.
Zoals ik in de situatie lees, is het modem niet rechtreeks op het AOP aangesloten, maar na de versterker. Dit kan ook voor het probleem in het signaal zorgen.
"Situatie: Via AOP in meterkast splitter, van splitter een coaxverbinding naar versterker (naar langere coaxverbindingen naar bovenverdieping, van waaruit weer kabel naar tv beneden) en een naar connectbox modem,"
Nee, dan heb ik het niet goed beschreven: op het AOP zit een splitter van waaruit een coaxkabel naar de versterker gaat en op de andere aansluiting van de splitter een coaxkabel naar het modem, die gaat niet via de versterker. Het tv signaal en internetsignaal zou daarmee gescheiden zijn, aldus een monteur.
Dank voor je reactie. Waar zie je dit aan? Er zijn al monteurs geweest, maar die hebben het probleem niet kunnen oplossen. Bedoel je dan het signaal wat via het AOP binnenkomt?
@Mariska vH welkom op de Ziggo Community. Het is irritant als je modem telkens wegvalt.
Ik ben eens gaan kijken, maar op dit moment is het signaal op je modem prima in orde. Ervaar je de kuren ook als je bijvoorbeeld een laptop bekabeld op je modem aansluit, zonder de extra router? Hoe gaat het dan?
Er staat een pc bekabeld aangesloten (via de router boven) die ook geen internet heeft wanneer het signaal via wifi niet werkt. Vaak werkt het inderdaad als een zonnetje, zoals op dit moment, maar ineens is het signaal weg. De laptops staan beneden en maken gebruik van het wifisignaal van de connextbox. Ik snap dat het lastig is om het probleem te traceren wanneer het op dat moment niet optreedt, dat maakt het zo vervelend. Er zit soms een hele tijd tussen en andere keren gebeurt het een paar keer per uur. Ik zou de router op zolder ertussenuit kunnen halen, maar dan is het bereik boven erg slecht. En als het aan het binnenkomend signaal ligt lost dat niks op vermoed ik.
@Arrows Ik zou wel eens willen weten wat er gebeurt als de modem via de splitter rechtstreeks op het AOP is aangesloten. Zijn er dan nog steeds zo veel fouten. Die fouten kunnen natuurlijk voor een instabiele verbinding zorgen.
Dit is al het geval.
@Mariska vH Dus de fouten zijn er terwijl de modem rechtstreeks met een passende kabel op de splitter op het AOP is aangesloten?
Zo ja, is er de mogelijkheid om de modem tijdelijk voor 1-2uur rechtstreeks op het AOP aan te sluiten en dan nogmaals de modemwaarden te posten. Zo kan een eventuele defecte splitter uitgesloten worden.
Als de waarden dan nog zo hoog zijn kan het zijn dat het signaal al bij binnenkomst verstoord is/wordt.
@jansmarcel Ja, het modem is rechtstreeks met een passende kabel op de splitter op het AOP aangesloten, en de splitter is twee weken geleden al vervangen, daarna zijn de problemen blijven optreden (en is er ook nog een monteur langsgeweest). Het lijkt of het nu minder vaak gebeurt, er zijn nu ook minder mensen thuis geweest deze week. Splitter zit vastgeschroefd nu, ik ga hier liever niet zelf aan klooien. Heb de laatste tijd ook gemerkt dat tijdens streamen via videoland het beeld heel vaak aan het begin van een programma even kort op zwart gaat, nadat het beeld al bevroren is (geluid gaat eerst nog door) en dan na een seconde of 10 weer terugkomt. Er is dan kort even het "geen signaal-scherm" van de mediabox in beeld geweest. Dan kan ik het programma opnieuw starten en gewoon bekijken. Dit gebeurde zojuist ook weer, op die tijd zie ik ook een melding in de netwerkhistorie van een T3 time out. Er werden verder geen apparaten gebruikt. Waarden van vandaag:
1 | Goed (Locked) | 38.983 | 5661360743 | 77979 |
2 | Goed (Locked) | 40.366 | 5576258174 | 79005 |
3 | Goed (Locked) | 40.366 | 5511410837 | 78797 |
4 | Goed (Locked) | 38.983 | 5581040861 | 71621 |
5 | Goed (Locked) | 38.983 | 5514394602 | 71790 |
6 | Goed (Locked) | 40.366 | 5609026217 | 63834 |
7 | Goed (Locked) | 38.605 | 5655990075 | 66531 |
8 | Goed (Locked) | 38.983 | 5581385786 | 56987 |
9 | Goed (Locked) | 38.983 | 5674111525 | 60321 |
10 | Goed (Locked) | 38.983 | 5580799945 | 55724 |
11 | Goed (Locked) | 38.983 | 5471363725 | 54652 |
12 | Goed (Locked) | 40.366 | 5510382512 | 52955 |
13 | Goed (Locked) | 38.605 | 5581550690 | 51314 |
14 | Goed (Locked) | 38.605 | 5674122561 | 51347 |
15 | Goed (Locked) | 38.983 | 5668023611 | 52522 |
16 | Goed (Locked) | 38.983 | 5580067337 | 50614 |
17 | Goed (Locked) | 38.605 | 5674118943 | 55219 |
18 | Goed (Locked) | 38.605 | 5580030849 | 45613 |
19 | Goed (Locked) | 38.605 | 5580617763 | 32964 |
20 | Goed (Locked) | 38.605 | 5674140883 | 31596 |
21 | Goed (Locked) | 38.605 | 5674139961 | 30090 |
22 | Goed (Locked) | 38.605 | 5636599955 | 30367 |
23 | Goed (Locked) | 38.605 | 5671221541 | 33403 |
24 | Goed (Locked) | 37.636 | 5674135622 | 35383 |
1 | 38400000 | 43 | 5.120 | 64qam | 16 |
2 | 28600000 | 43 | 2.560 | 64qam | 12 |
3 | 31800000 | 43 | 2.560 | 64qam | 11 |
4 | 52000000 | 43 | 5.120 | 64qam | 14 |
5 | 58800000 | 43 | 5.120 | 64qam | 13 |
6 | 45200000 | 43 | 5.120 | 64qam | 15 |
1 | 2.0 | 0 | 0 | 41 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 523 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 225 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 75 | 0 |
5 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
6 | 2.0 | 0 | 0 | 87 | 0 |
Tijd Prioriteit Omschrijving
05-08-2022 13:35:14 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=142.250.179.142 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2022 13:34:34 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.12];CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2022 13:32:27 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=172.217.18.14 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2022 13:22:39 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.12];CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2022 13:21:45 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=106.198.204.25 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2022 13:13:17 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2022 13:12:06 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=88.221.25.168 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2022 12:48:54 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.12];CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2022 12:43:39 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=45.57.41.1 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2022 09:03:46 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2022 09:03:07 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=54.195.14.93 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2022 09:02:58 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2022 09:02:47 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=185.25.182.77 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2022 09:02:34 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2022 09:01:36 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=162.125.19.131 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2022 09:01:22 | critical | Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2022 09:01:22 | critical | Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2022 09:00:58 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2022 09:00:21 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=104.244.42.130 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05-08-2022 09:00:10 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
|
@Mariska vH om welke mediabox gaat het hier? Is het een Next of een XL. Ik heb zelf ook problemen gehad met fouten op de verbinding. Dit heb ik nog niet vaak gezien. @tobiastheebe kun jij misschien nog iets zien/zeggen wat hier fout gaat?
Op de eerdere schermopname van de downstream is een steil verloop te zien van 3 tot 8 dBmV, wat kan wijzen op een defect aan de buitenkabel.
Ook is er een extreem groot aantal T3 errors op de upstream.
In het log wijzen de diverse meldingen van retries exhausted dat het modem problemen heeft met het bereiken van de CMTS.
Aangezien binnenshuis alles ok blijkt, is als vervolgstap een netwerkmonteur wenselijk, die het coaxsegment onder de loep neemt.
Dit is inmiddels voorgelegd aan het moderatie-team.
Ik vermoed ook een probleem tussen AOP en EV, gezien de continue T3 timeouts, mislukkende periodieke ranging en snel oplopende (correctable) RS errors.
@jansmarcel Ik heb een mediabox next, zowel beneden als boven. Moet ik ook af en toe van de stroom halen, wanneer het signaal even weg is loopt hij soms vast.
@KBX458 Bedankt, wat merk ik hier verder van?
Dit topic ligt bij het moderatie-team voor vervolgstappen. Men zal (waarschijnlijk) een monteur inplannen.
Door de vakantieperiode hebben de nog aanwezige moderators het extra druk, waardoor een reactie langer op zich laat wachten. Ook is het nu weekend.🙂
I have been having the same problem for months now.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.