1
Vraag
2
Reacties
Mariska vH

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Al maanden zeer regelmatig onderbrekingen internetverbinding

Al langere tijd met regelmaat plotselinge uitval van de internetverbinding. Soms heel kort, mediabox lampje knippert dan even, maar vaak valt zowel bekabeld als wifisignaal weg en gaat het modem herstarten  gedurende een kwartier. Erg onhandig bij het thuiswerken. Ook is het tv signaal dan blokkerig, of soms helemaal niet te bekijken.

 

Situatie: Via AOP in meterkast splitter, van splitter een coaxverbinding naar versterker (naar langere coaxverbindingen naar bovenverdieping, van waaruit weer kabel naar tv beneden) en een naar connectbox modem, deze bekabeld aangesloten op ander modem (Netgear nighthawk R7500) op zolderverdieping, die ingesteld staat als accesspoint met dezelfde ssid. Op dat modem staat bekabeld een PC en een Playstation aangesloten. Snelheid bekabeld is prima, boven de 600Mbps down en 40 up, via wifi op laptop boven de 300 Mbps down, upload hetzelfde als bekabeld.

 

Al meerdere malen zijn er een monteurs geweest, deze hebben de versterker vervangen, alles doorgemeten, advies gegeven t.a.v. coaxkabels (we hebben deze vervangen), een kabel voor radiosignaal verwijderd, het aop aangepast (weet niet precies hoe of wat), de splitter is vervangen, en onlangs is het modem vervangen. Steeds lijkt het heel even goed te gaan, maar het probleem keert steeds weer terug. Het gebeurt overdag, maar ook 's avonds laat of als er niemand thuis is en er niets van de verbinding gevraagd wordt. De laatste monteur gaf aan dat er wel een erg lange kabel buitenshuis naar het kastje van ziggo buiten gaat, terwijl dat op niet meer dan 5 meter van onze voordeur vandaan staat.

Elke keer zijn we even blij dat het verholpen lijkt te zijn om er dan opnieuw mee te worden geconfronteerd. Hopelijk heeft hier iemand een tip, we weten het niet meer.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dit topic ligt bij het moderatie-team voor vervolgstappen. Men zal (waarschijnlijk) een monteur inplannen.

Door de vakantieperiode hebben de nog aanwezige moderators het extra druk, waardoor een reactie langer op zich laat wachten. Ook is het nu weekend.🙂

 

Bekijk in context

Mariska vH
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

monteur is zojuist geweest. In de kast buitenshuis zat een connector scheef en bij aanpassen hiervan brak deze af. Verder staat dit kastje op nog geen 5 meter van onze voordeur waardoor we al een behoorlijk sterk signaal binnenkrijgen. Wat tv betreft: dit werd door versterker nog hoger, versterker is er dus tussenuitgehaald. Het probleem dat het tv scherm regelmatig op zwart gaat kort kan te maken hebben met een instelling van de mediabox in combinatie met bepaalde merken tv's, hdmi instelling stond op automatisch en bij sommige tv's springt het signaal weleens naar een andere resolutie, dan ontstaat dit probleem. Staat nu op vaste resolutie ingesteld. Ik zet het voorlopig op opgelost in de hoop dat het blijft, bedankt voor alle reacties!

Bekijk in context

25 Reacties 25
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even vanaf het begin om allerlei mogelijk zaken uit te sluiten en/of om het probleem te vinden.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Mariska vH
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Downstream 

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1618000000838256qam3
2602000000840256qam1
3610000000840256qam2
4626000000838256qam4
5634000000738256qam5
6642000000840256qam6
7650000000738256qam7
8658000000838256qam8
9666000000840256qam9
10674000000838256qam10
11682000000838256qam11
12690000000840256qam12
13698000000838256qam13
14706000000738256qam14
15714000000738256qam15
16722000000738256qam16
17730000000738256qam17
18738000000738256qam18
19794000000538256qam25
20810000000538256qam27
21826000000638256qam29
22834000000538256qam30
23842000000438256qam31
24850000000337256qam32

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1Goed (Locked)38.983209944509696
2Goed (Locked)40.366209841611591
3Goed (Locked)40.366209841518195
4Goed (Locked)38.983209841706899
5Goed (Locked)38.9832098415489105
6Goed (Locked)40.3662098413918110
7Goed (Locked)38.9832098413648144
8Goed (Locked)38.983209841592199
9Goed (Locked)40.3662098413966131
10Goed (Locked)38.9832098415783137
11Goed (Locked)38.9832052953401108
12Goed (Locked)40.3662098417484134
13Goed (Locked)38.9832098415157193
14Goed (Locked)38.9832098415661153
15Goed (Locked)38.6052098417140194
16Goed (Locked)38.9832098415481198
17Goed (Locked)38.9832098415263257
18Goed (Locked)38.6052098415368189
19Goed (Locked)38.6052098412797273
20Goed (Locked)38.9832098412654241
21Goed (Locked)38.6052098410060218
22Goed (Locked)38.9832098414571306
23Goed (Locked)38.6052095494633426
24Goed (Locked)37.6362098410313639

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
138400000425.12064qam16
228600000412.56064qam12
331800000412.56064qam11
452000000425.12064qam14
558800000425.12064qam13
645200000425.12064qam15

Gebundelde upstream-kanalen 
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
12.00010
22.0004470
32.0001970
42.000740
52.00000
62.000500

 

Netwerkhistorie vanochtend

Tijd Prioriteit Omschrijving

04-08-2022 08:28:51noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=216.58.208.110 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-08-2022 08:24:31noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.12];CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-08-2022 08:23:45noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=54.228.171.0 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-08-2022 17:26:57noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.12];CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-08-2022 17:25:22noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=35.186.207.75 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-08-2022 16:59:10noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.12];CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-08-2022 16:56:08noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=3.86.130.221 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Netwerkhistorie gisteren:

03-08-2022 15:01:19

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.13 MAC=50:46:5D:04:95:88;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

03-08-2022 15:01:13

notice

TR069 stop ;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

03-08-2022 15:01:11

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.213 MAC=88:71:B1:8C:3B:8D;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

03-08-2022 15:00:36

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

03-08-2022 14:56:36

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

03-08-2022 14:56:33

notice

GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.12];CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

03-08-2022 14:56:32

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

03-08-2022 14:56:20

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=88.221.255.163 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

03-08-2022 14:56:19

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

03-08-2022 14:56:17

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=104.99.234.38 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

03-08-2022 14:56:16

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

03-08-2022 14:56:16

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=88.221.255.163 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

03-08-2022 14:55:52

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

03-08-2022 14:55:04

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=18.193.105.141 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

03-08-2022 14:54:41

critical

Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

03-08-2022 14:54:40

critical

Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

03-08-2022 14:54:21

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=54.71.254.49 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

03-08-2022 14:54:15

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

03-08-2022 14:53:42

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=157.240.247.34 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

03-08-2022 14:48:25

notice

TR069 start;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hier gaat iets goed fout met het signaal wat het modem binnenkrijgt.

Hier zal een gespecialiseerde monteur op zoek moeten gaan naar de oorzaak.

Arrows

Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

Zoals ik in de situatie lees, is het modem niet rechtreeks op het AOP aangesloten, maar na de versterker. Dit kan ook voor het probleem in het signaal zorgen.

 

 

"Situatie: Via AOP in meterkast splitter, van splitter een coaxverbinding naar versterker (naar langere coaxverbindingen naar bovenverdieping, van waaruit weer kabel naar tv beneden) en een naar connectbox modem,"

Mariska vH
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Nee, dan heb ik het niet goed beschreven: op het AOP zit een splitter van waaruit een coaxkabel naar de versterker gaat en op de andere aansluiting van de splitter een coaxkabel naar het modem, die gaat niet via de versterker. Het tv signaal en internetsignaal zou daarmee gescheiden zijn, aldus een monteur.

Mariska vH
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dank voor je reactie. Waar zie je dit aan? Er zijn al monteurs geweest, maar die hebben het probleem niet kunnen oplossen. Bedoel je dan het signaal wat via het AOP binnenkomt?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Mariska vH welkom op de Ziggo Community. Het is irritant als je modem telkens wegvalt. 

Ik ben eens gaan kijken, maar op dit moment is het signaal op je modem prima in orde. Ervaar je de kuren ook als je bijvoorbeeld een laptop bekabeld op je modem aansluit, zonder de extra router? Hoe gaat het dan? 

Mariska vH
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Er staat een pc bekabeld aangesloten (via de router boven) die ook geen internet heeft wanneer het signaal via wifi niet werkt. Vaak werkt het inderdaad als een zonnetje, zoals op dit moment, maar ineens is het signaal weg. De laptops staan beneden en maken gebruik van het wifisignaal van de connextbox. Ik snap dat het lastig is om het probleem te traceren wanneer het op dat moment niet optreedt, dat maakt het zo vervelend. Er zit soms een hele tijd tussen en andere keren gebeurt het een paar keer per uur. Ik zou de router op zolder ertussenuit kunnen halen, maar dan is het bereik boven erg slecht. En als het aan het binnenkomend signaal ligt lost dat niks op vermoed ik.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Arrows  Ik zou wel eens willen weten wat er gebeurt als de modem via de splitter rechtstreeks op het AOP is aangesloten. Zijn er dan nog steeds zo veel fouten. Die fouten kunnen natuurlijk voor een instabiele verbinding zorgen.

Mariska vH
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dit is al het geval.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Mariska vH  Dus de fouten zijn er terwijl de modem rechtstreeks met een passende kabel op de splitter op het AOP is aangesloten?
Zo ja, is er de mogelijkheid om de modem tijdelijk voor 1-2uur rechtstreeks op het AOP aan te sluiten en dan nogmaals de modemwaarden te posten. Zo kan een eventuele defecte splitter uitgesloten worden.

Als de waarden dan nog zo hoog zijn kan het zijn dat het signaal al bij binnenkomst verstoord is/wordt.

Mariska vH
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@jansmarcel Ja, het modem is rechtstreeks met een passende kabel op de splitter op het AOP aangesloten, en de splitter is twee weken geleden al vervangen, daarna zijn de problemen blijven optreden (en is er ook nog een monteur langsgeweest). Het lijkt of het nu minder vaak gebeurt, er zijn nu ook minder mensen thuis geweest deze week. Splitter zit vastgeschroefd nu, ik ga hier liever niet zelf aan klooien. Heb de laatste tijd ook gemerkt dat tijdens streamen via videoland het beeld heel vaak aan het begin van een programma even kort op zwart gaat, nadat het beeld al bevroren is (geluid gaat eerst nog door) en dan na een seconde of 10 weer terugkomt. Er is dan kort even het "geen signaal-scherm" van de mediabox in beeld geweest. Dan kan ik het programma opnieuw starten en gewoon bekijken.  Dit gebeurde zojuist ook weer, op die tijd zie ik ook een melding in de netwerkhistorie van een T3 time out. Er werden verder geen apparaten gebruikt. Waarden van vandaag:

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1Goed (Locked)38.983566136074377979
2Goed (Locked)40.366557625817479005
3Goed (Locked)40.366551141083778797
4Goed (Locked)38.983558104086171621
5Goed (Locked)38.983551439460271790
6Goed (Locked)40.366560902621763834
7Goed (Locked)38.605565599007566531
8Goed (Locked)38.983558138578656987
9Goed (Locked)38.983567411152560321
10Goed (Locked)38.983558079994555724
11Goed (Locked)38.983547136372554652
12Goed (Locked)40.366551038251252955
13Goed (Locked)38.605558155069051314
14Goed (Locked)38.605567412256151347
15Goed (Locked)38.983566802361152522
16Goed (Locked)38.983558006733750614
17Goed (Locked)38.605567411894355219
18Goed (Locked)38.605558003084945613
19Goed (Locked)38.605558061776332964
20Goed (Locked)38.605567414088331596
21Goed (Locked)38.605567413996130090
22Goed (Locked)38.605563659995530367
23Goed (Locked)38.605567122154133403
24Goed (Locked)37.636567413562235383

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
138400000435.12064qam16
228600000432.56064qam12
331800000432.56064qam11
452000000435.12064qam14
558800000435.12064qam13
645200000435.12064qam15

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
12.000410
22.0005230
32.0002250
42.000750
52.00000
62.000870

 

Tijd Prioriteit Omschrijving
05-08-2022 13:35:14noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=142.250.179.142 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2022 13:34:34noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.12];CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2022 13:32:27noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=172.217.18.14 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2022 13:22:39noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.12];CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2022 13:21:45noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=106.198.204.25 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2022 13:13:17criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2022 13:12:06noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=88.221.25.168 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2022 12:48:54noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.12];CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2022 12:43:39noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=45.57.41.1 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2022 09:03:46criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2022 09:03:07noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=54.195.14.93 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2022 09:02:58criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2022 09:02:47noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=185.25.182.77 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2022 09:02:34criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2022 09:01:36noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=162.125.19.131 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2022 09:01:22criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2022 09:01:22criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2022 09:00:58criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2022 09:00:21noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=104.244.42.130 MAC=00:01:5C:77:6E:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-08-2022 09:00:10critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:f3:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:77:6e:63;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Mariska vH  om welke mediabox gaat het hier? Is het een Next of een XL. Ik heb zelf ook problemen gehad met fouten op de verbinding. Dit heb ik nog niet vaak gezien. @tobiastheebe kun jij misschien nog iets zien/zeggen wat hier fout gaat?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Op de eerdere schermopname van de downstream is een steil verloop te zien van 3 tot 8 dBmV, wat kan wijzen op een defect aan de buitenkabel.

Ook is er een extreem groot aantal T3 errors op de upstream.

In het log wijzen de diverse meldingen van retries exhausted dat het modem problemen heeft met het bereiken van de CMTS.

Aangezien binnenshuis alles ok blijkt, is als vervolgstap een netwerkmonteur wenselijk, die het coaxsegment onder de loep neemt.

Dit is inmiddels voorgelegd aan het moderatie-team.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik vermoed ook een probleem tussen AOP en EV, gezien de continue T3 timeouts, mislukkende periodieke ranging en snel oplopende (correctable) RS errors.

Mariska vH
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@jansmarcel Ik heb een mediabox next, zowel beneden als boven. Moet ik ook af en toe van de stroom halen, wanneer het signaal even weg is loopt hij soms vast.

Mariska vH
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@KBX458 Bedankt, wat merk ik hier verder van? 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dit topic ligt bij het moderatie-team voor vervolgstappen. Men zal (waarschijnlijk) een monteur inplannen.

Door de vakantieperiode hebben de nog aanwezige moderators het extra druk, waardoor een reactie langer op zich laat wachten. Ook is het nu weekend.🙂

 

AkhilS

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

I have been having the same problem for months now. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic