Al langere tijd met regelmaat plotselinge uitval van de internetverbinding. Soms heel kort, mediabox lampje knippert dan even, maar vaak valt zowel bekabeld als wifisignaal weg en gaat het modem herstarten gedurende een kwartier. Erg onhandig bij het thuiswerken. Ook is het tv signaal dan blokkerig, of soms helemaal niet te bekijken.
Situatie: Via AOP in meterkast splitter, van splitter een coaxverbinding naar versterker (naar langere coaxverbindingen naar bovenverdieping, van waaruit weer kabel naar tv beneden) en een naar connectbox modem, deze bekabeld aangesloten op ander modem (Netgear nighthawk R7500) op zolderverdieping, die ingesteld staat als accesspoint met dezelfde ssid. Op dat modem staat bekabeld een PC en een Playstation aangesloten. Snelheid bekabeld is prima, boven de 600Mbps down en 40 up, via wifi op laptop boven de 300 Mbps down, upload hetzelfde als bekabeld.
Al meerdere malen zijn er een monteurs geweest, deze hebben de versterker vervangen, alles doorgemeten, advies gegeven t.a.v. coaxkabels (we hebben deze vervangen), een kabel voor radiosignaal verwijderd, het aop aangepast (weet niet precies hoe of wat), de splitter is vervangen, en onlangs is het modem vervangen. Steeds lijkt het heel even goed te gaan, maar het probleem keert steeds weer terug. Het gebeurt overdag, maar ook 's avonds laat of als er niemand thuis is en er niets van de verbinding gevraagd wordt. De laatste monteur gaf aan dat er wel een erg lange kabel buitenshuis naar het kastje van ziggo buiten gaat, terwijl dat op niet meer dan 5 meter van onze voordeur vandaan staat.
Elke keer zijn we even blij dat het verholpen lijkt te zijn om er dan opnieuw mee te worden geconfronteerd. Hopelijk heeft hier iemand een tip, we weten het niet meer.