1
Vraag
2
Reageer en help mee
Maarten Aarts

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Al jaar lang last van packet loss

Ik heb al een jaar lang last van best wel erge packet loss. Er zijn ondertussen al 5 (of meer) monteurs geweest en 3 nieuwe modems, maar het probleem blijft zich nog steeds voordoen. Het moeilijke aan het probleem is dat deze niet continue is. De packet loss begint pas weer na een tijdje (soms na een week en soms na een maand) als het modem even uit en aan is gezet. Hieronder een ping naar google.com.

Het probleem lijkt vaak te ontstaan als er veel verbindingen worden geopend (zoals bij torrents met veel peers of vpn verbinding).
Hieronder alle logs van mijn modem en een speedtest:

21 Reacties 21
Maarten Aarts
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
efok Net getest met een torrent van 2 gb met veel seeders. Alles ziet er nog goed uit dus geen packet loss tot nu toe.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Maarten Aarts, als een modem reset het oplost moet het iets in de modem geweest zijn. Mogelijk was de modem overbelast. Als het tot nu toe goed gaat niets meer aan doen zou ik zeggen 😉

Wanneer de modem druk is met allerlei microconnecties dan komen nieuwe netwerkverzoeken in de buffer, de wachtrij. Dan gaat alles traag door de trechter. De hoeveelheid gelijktijdige connecties is namelijk niet oneindig op een consumenten netwerk. Beperk het maximum aantal connecties van de torrents flink, of richt 1 centrale server in huis in voor die toepassingen. Laat dat lekker zijn werk doen op de achtergrond, dan hebben andere internet toepassingen ook ademruimte.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic