Zygmund
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Al een week geen internet

Dag,

 

Een aantal maanden terug hebben wij een Connect Box modem gekregen en in eerste instantie werkte dit prima (wifi was wel instabiel). Vorige week maandag heeft Ziggo de internetsnelheid verhoogd en sindsdien hebben wij geen internet meer. Er is tot tweemaal toe een monteur geweest en het modem is vervangen. Dit heeft niets opgeleverd. Via webcare werd mij verteld dat het probleem is dat de bootfile niet goed binnenkomt op het modem. Op dit moment is het modem ook continu in de update stand wanneer ik erop inlog. Mij werd geadviseerd om steeds het modem 20 seconden van de stroom te halen, opnieuw  aan te zetten om te zien of het werkt. Hier ben ik wel een beetje klaar mee, dit heb ik al vele keren gedaan de afgelopen week. Kortom er is niet echt zicht op een oplossing. Het is ook lastig om iemand bij Ziggo te spreken te krijgen met technische kennis die echt even de moeite neemt om mij te helpen. De monteurs hadden ook weinig toegevoegde waarde, ze zeiden nauwelijks iets en het modem resetten kan ik zelf ook wel, daar had ik geen dagen op hoeven wachten.

 

heeft er iemand nog tips of toch beter overstappen naar een andere provider? Ik zie echt geen oplossing meer. 

grt Arjen

36 Reacties 36
Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7205Reacties
  • 266Oplossingen
  • 2136Likes

Dag Arjen ,
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

Wij zien wel oplossingen voor je maar ik denk dat hier toch de specialisten van Ziggo het moderatieteam er naar moet kijken en die kunnen jou prima helpen daar ben ik van overtuigd. 

Ik zal dit topic even onder de aandacht brengen van het Ziggo moderatie team en die zullen er hier op reageren.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info




Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2266Reacties
  • 354Oplossingen
  • 353Likes

Goedemiddag @Zygmund,

Welkom op de Community!
Wel erg naar dat je al zo lang geen internet hebt!
Dat is natuurlijk niet wenselijk in deze tijd. 

In de tussentijd is er gelukkig op de achtergrond hard gewerkt om de bootfile goed te krijgen.
Dit duurde helaas wat langer dan voorzien.

Als het goed is, merk je dat het modem inmiddels internet geeft.
Deel anders gerust een foto van hoe het modem is aangesloten + de up- en downstreamwaardes.
In dit topic lees je waar je deze vindt.

Zygmund
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Erik,

 

Sinds vanmiddag was er weer sporadisch internet. Het viel wel steeds weg na ongeveer 1 minuut voor zo'n 10 seconden. Inmiddels is er helemaal geen internet meer, zowel niet met wifi als bekabeld.

In de bijlage een word document met de waarden. De aansluiting is opnieuw gemaakt door een ziggo monteur afgelopen week, als het echt nodig is dan zal ik een foto sturen. Hopelijk lukt het om een definitieve oplossing te vinden. 

Zygmund
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij een foto van de aansluiting

D8B9AE9E-88F6-4483-800C-33600E6B6585.jpeg

Zygmund
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zojuist heb ik het modem een tijd van de stroom gehaald, opnieuw opgestart en ik had welgeteld een halve minuut internet. Nu ligt het er weer volledig uit.

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7205Reacties
  • 266Oplossingen
  • 2136Likes


@Zygmund  schreef:

Hierbij een foto van de aansluiting 


Nummer 1 is zo te zien geen originele AOP van Ziggo , er komt wel een groene kabel aan maar dan wil dat nog niet zeggen dat het de originele is in dit geval.

 

Nummer 2 is een verdeler splitter waar ik niet goed van kan zien of nummer 3 hem voeding geeft ? 

 

Kan je een foto maken dat we er iets meer van zien ? 

 

 

Ronihd_0-1618989895899.png

 

Als ik je modem waarden zie zijn die wel heel goed in orde en zou internet het naar mijn inziens het moeten doen.

 

Zygmund
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij een uitgebreidere foto. Het zwarte kastje in het midden is een niet aangesloten versterker die er nog hangt van de vorige bewoner. Het zijn nieuwe kabels vorige week aangelegd door een ziggo monteur. Er is de afgelopen week tweemaal een monteur geweest en beide gaven aan dat het goed is aangesloten. Vanmiddag komt opnieuw een monteur.

506FE4DC-0267-44A9-A4D3-B425367C2EDC.jpeg

Zygmund
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kabel nummer twee, de grijze kabel, komt naast de groene kabel binnen, zie foto onder. Deze is niet aangesloten, en ook nooit aangesloten geweest sinds de zes jaar dat ik hier woon.

EACD10E4-5F8C-4AC8-9A89-1B46B2F7B1C1.jpeg

B7037F9B-D2DE-4CAD-9D4F-CF50D83D4794.jpeg

Zygmund
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De monteur is nu hier en geeft aan dat alles perfect is aangesloten en het betreft een originele aop. Het modem doet wat het moet doen alleen krijgt hij ook geen internet. Volgens hem moet er vanuit jullie een update (nieuwe waarden of bootfile zoiets) gestuurd worden naar het modem. 

Zygmund
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De verbinding is uitmuntend alleen is er geen dataverkeer mogelijk, ook niet via de laptop van de monteur.

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5803Reacties
  • 235Oplossingen
  • 2255Likes

Ik heb het moderatieteam een seintje gegeven.

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7205Reacties
  • 266Oplossingen
  • 2136Likes


@Zygmund  schreef:

De monteur is nu hier en geeft aan dat alles perfect is aangesloten en het betreft een originele aop.

 Zou je nog een foto willen maken van de AOP zonder de splitter er in.

 

Voor nu blijf ik er bij dat dit geen Ziggo AOP is , die zien er toch heel anders uit......of er moet nu een nieuw product worden uitgerold door Ziggo waar ik niet van op de hoogte ben.

 

Ronihd_0-1619000155861.png

 

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5803Reacties
  • 235Oplossingen
  • 2255Likes

Heeft de monteur ook gezien dat er ruis is op het docsis 3.1 downloadkanaal?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 4900Reacties
  • 481Oplossingen
  • 1605Likes

Hi @Zygmund,

 

Wat een gebed zonder end op deze manier. Ik heb dit intern opnieuw geëscaleerd, maar ben allereerst benieuwd of de monteur nog acties heeft uitgezet. Ik zie nog geen verslag terug namelijk.

Zygmund
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor alle inspanningen. De monteur is zojuist na 1,5 uur vertrokken. Volgens hem is alles perfect aangesloten en is het signaal uitmuntend. De aop is inderdaad een nieuw recent in gebruik genomen type, aangesloten door een andere monteur, zie foto. Internet werkt nog steeds niet, de monteur heeft geen mb kunnen downloaden. Wat betreft de ruis op het docsis kanaal zei hij dat dit kon kloppen omdat ze bezig waren. Hij was continu aan de telefoon met een collega. Volgens hem ligt de oplossing in “reprovision” dat vanuit ziggo moet gebeuren. Alleen zijn er 1500 wachtenden voor mij dus wanneer dit kan is afwachten.  Als ander optie adviseerde hij mij om mijn abonnement maar te downgraden naar de vorige connectbox (die heeft jarenlang prima gewerkt. Alleen is dit niet mijn wens maar misschien is het de enige optie om na ruim tien dagen zonder internet weer thuis te kunnen werken. Wat is er nog mogelijk?

6D3E92F6-1F5F-4D0C-A1AD-CA058D8D4633.jpeg

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5803Reacties
  • 235Oplossingen
  • 2255Likes

Als je een mobiel Vodafoon abonnement hebt kan een moderator een extra gratis bundel toevoegen, waarna je jouw mobiel kunt gebruiken als AP.

Zygmund
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een mobiel van de zaak die ik gebruik als ap. Maar dat is geen permanente oplossing toch?

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5803Reacties
  • 235Oplossingen
  • 2255Likes

Dat is een tijdelijke oplossing uiteraard. Maar als er geen Vodafoonabo is, dat lukt dat dus ook niet.

Tom.
Expert
Expert
  • 5441Reacties
  • 204Oplossingen
  • 1226Likes

@Ronihd 

Het aop dat aanwezig is is een technetix aop dat zelfs docsis 3.1 ondersteund.

Ik had um al ooit eerder op internet voorbij zien komen.

Moet wel zeggen dat ik um nog niet eerder bij iemand gemonteerd heb gezien.

 

Zie link voor aop:

https://www.cablers.nl/AOP-2-GHz-TRISZ-DG300

Uitgelicht topic