Vraag
Reacties
dragnar12
Level 1

Al bijna 2 jaar gezeik met ping

Al bijna 2 jaar ( sins ik die nieuwe connect box heb ) gezeik met de ping.   
Al meerdere keren klanten service opgebelt elke keer met een ander fabeltje.   
Al 3 nieuwe modems gehad in de tussen tijd ( en keer op keer geen mogelijkheid gehad een andere modem te krijgen.   
Ik werk op afstand ( en speel games online ) en de haperingen elke keer zijn zeer merkbaar.    
Doe mijn werk nu al bijna 1 yr via mijn 4-5g ipv ziggo. 
2 weken geleden is er al een monteur geweest die ( alweer ) een nieuwe modem heeft geplaats.   
Maar het heeft weer niet geholpen.    
Er zouden mensen naar de centrale zijn geweest ( ook dit heeft nix verholpen )    
Ik ben het onderhand spug zat.     
op die oude zwarte modem had ik altijd een ping van 10-15 ( soms 20-25 )     
Nu zit ik ALTIJD minimaal op de 35-50 als alles werkt.   
Maar de laatste maanden loop het de spuigaten uit.  
Bij deze wil ik kijken of het via deze manier op te lossen is ( zo niet dan zeg ik gewoon alles op )    
Ben zelfs bereid al een giga abenoment te nemen ( ook al is dat nog niet aanwezig hier ) als ik dan een andere modem kan krijgen.     
Hier wat voorbeelden. 

Ping van de modem naar ziggo.nl

​​​​​

Alles is correct aangesloten ( inc bekabeling )   
Alles via de cabel ( cat 6 )   
​​​​​

0 Kudos
15 Reacties 15
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het overstappen naar een ander abonnement met hogere snelheden zorgt niet voor een stabielere internetverbinding. Sterker nog, des te meer snelheid, des te groter de kans op onstabiliteit.

Een ping van minimaal 35-50 ms is aan de hoge kant. Ik zit hier constant op 10-12 ms naar 8.8.8.8 met Compal Connect Box.

Ik zie dat er vrij veel ruis op het signaal staat (post-FEC RS errors).

Zou je een foto willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?

Zou je tevens de gegevens op het tabblad Netwerk historie willen plaatsen?

0 Kudos
dragnar12
Level 1
Topicstarter

Het overstappen was on een andere type modem te krijgen ( ik heb deze ping problemen op 2 verschillende aderessen )
En dit gezeik is gestart sins ik die connectbox heb.    
Ze hebben 2 weken geleden al weer de groene kabel door gemeten en de hooft aansluiting . splitters enz zijn gloed nieuw 

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

Het komt vaker voor dat er wordt gezegd dat alles gloednieuw is en later via een foto blijkt dat er toch iets niet goed is.

Een foto, zoals gevraagd, kan dus wel degelijk van belang zijn.

dragnar12
Level 1
Topicstarter

Is een half yr geleden geplaats 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dat ziet er goed uit. Kabels gaan direct naar modem en decoder?

Er lijkt toch ergens instraling te zijn van DAB+ en een MER van 35-36 dB is niet bijzonder hoog.

Misschien is het verstandig als een moderator nog een controle hierop doet in de CMTS, ook aangezien er nog een lage frequentieband wordt gebruikt in dit segment voor downstream.

KBX458
Oud Community-lid

Ik heb het issue onder de aandacht gebracht van de moderators.

Een reactie kan langer op zich laten wachten dan gebruikelijk door grote drukte.

dragnar12
Level 1
Topicstarter

kabels gaan idd direct naar de model / router ( mee geleverde kabels )    
Ik heb ook nog 3 sets van die kabels liggen want die zijn meerde keeren opgestuurd als ( fix ) 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Helder, ik stel voor om de reactie van een moderator af te wachten.

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @dragnar12,

Goed om toch hier om advies te vragen, want ik kan me wel goed voorstellen dat je er inmiddels goed klaar mee bent. Zeker als alles al is doorgemeten en vervangen. Ik ben er aan deze kant ingedoken en bij jouw eigen verbinding zie ik inderdaad geen directe problemen terug, maar in de wijk wel. De capaciteit lijkt op enkele piekmomenten niet toereikend en ik vermoed een direct verband met jouw ervaringen.

Om dit iets beter in kaart te brengen heb ik een nauwkeurige meting gestart voor de komende 7 dagen (kan eerder gestopt worden eventueel). Wil je bijhouden wanneer je de grootste problemen ervaart? Dan leggen we dat daarna ernaast en weten we in ieder geval zeker of het een verband heeft en zet ik indien nodig de vervolgacties uit.

dragnar12
Level 1
Topicstarter

ik kan tussen 5 uur sochtens and tot zon 10 uur savonds totaal nix ( naar ervaring )    
na 10 uur savonds word het iets beter.     
Tussen 10 uur savonds en 5-6 uur sochtens is het internet wel wat beter ( maar zijn er nog steeds ping spikes ) IA instabiel internet.    
overdag is het zo erg dat zelfs youtube / twitch bufferd 

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

@dragnar12 Ik lees pas nu in je profiel, dat je een mediabox XL hebt. Heb je deze soms met een utp kabel verbonden met de connectbox? Zo ja, verwijder die kabel.

0 Kudos
dragnar12
Level 1
Topicstarter

Das oude info we hebben nu zon kleine zwarte Mediabox Next  
Dit ding heeft ook problemen.   
Ai als ik door netflix brows valt hij geregeld op zwart ( geen signaal ) voor 1-3 seconden 

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

Dan is dat duidelijk en uit te sluiten.

Zou je dat in je profiel nog willen wijzigen? 

0 Kudos
dragnar12
Level 1
Topicstarter
Alex Ziggo wrote:

Hi @dragnar12,

Goed om toch hier om advies te vragen, want ik kan me wel goed voorstellen dat je er inmiddels goed klaar mee bent. Zeker als alles al is doorgemeten en vervangen. Ik ben er aan deze kant ingedoken en bij jouw eigen verbinding zie ik inderdaad geen directe problemen terug, maar in de wijk wel. De capaciteit lijkt op enkele piekmomenten niet toereikend en ik vermoed een direct verband met jouw ervaringen.

Om dit iets beter in kaart te brengen heb ik een nauwkeurige meting gestart voor de komende 7 dagen (kan eerder gestopt worden eventueel). Wil je bijhouden wanneer je de grootste problemen ervaart? Dan leggen we dat daarna ernaast en weten we in ieder geval zeker of het een verband heeft en zet ik indien nodig de vervolgacties uit.

De test van 6:48 en 7:45 is waar ik continu last van heb ( op 2 verschillende locaties ) ben, verhuist. 
Dit gaat normaal de hele dag en nacht door.    
8:15 tot 11:45 is waar het de laatste maanden de spuigaten uit loopt. * zeer zichtbaar overbelast netwerk*     
Ik ga het verder niet meer bij houden ben het zat  
Ik geef het nog een week en anders stap ik over 
Heb al 2 yr gevraagd om een andere modem.    
Ik  werk waarbij een form van lockstep word gebruikt.     
Elke ping spike is eigenlijk al te veel en als ik er 2-5 heb per min ( ook als het netwerk niet overbelast is ) werkt er gewoon een hele hoop niet naar wens 
Ook is zon spike 1-3x per min erg hinderlijk in online games   
Ik heb ook al geprobeert een zakelijk abonoment te openen ( zodat ik die andere modem kon krijgen ) jammer genoeg kan dit niet zonder KVK.     
Ik heb er ook geen probleem exstra te betalen voor een andere modem zonder puma 6 chip.   
Ik snap dat de meeste mensen er geen hinder van hebben ( en dat het grootendeels is opgelost door software patches )   
Maar ik heb er al probleemen mee sins ik die modem heb.    
Ook heb ik er geen probleem mee als het abonoment omgezet word naar die giga abenoment ( ook als is dat hier nog niet aanwezeg ) als ik dan maar die andere modem krijg 

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @dragnar12,

Dit ligt aan je modem, maar aan de capaciteit in de regio. Een ander modem gaat het niet oplossen. Ik ga dit voorleggen aan de verantwoordelijke afdeling. Zodra ik terugkoppeling heb, laat ik het weten.

0 Kudos