1
Vraag
2
Reacties
Koert22

Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Al anderhalf jaar last van trage upload.

Beste Ziggo Community,

Ik heb al lang en vaak last van een trage upload snelheid.
Er zijn dagen dat ik er geen last van heb en er zijn dagen dat ik helemaal niks kan met upload.
Hierdoor kan ik geen games streamen via Twitch (vrijwel onmogelijk)
Mijn download is 250 mbps en nooit veranderd.
Maar mijn upload schomelt vaak tussen de 14 en de 18 terwijl ik 25 hoor te krijgen.
Hoe komt dit?

Er zijn geen storingen bij mij in de buurt.
Het ligt ook niet aan mijn computer die heb ik al helemaal gereset.
De connectorbox is vervangen omdat hij veel T3 storingen gaf (dat is nu niet meer zo)
Mijn computer is verbonden met een Ethernet kabel.
Connectorbox = meerdere malen gereset ( Fabrieksinstellingen of uit & aan )
Ik ben even de draad kwijt.

Iemand die mij kan helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Koert22
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Blijkbaar stonden mijn virtuele machines nog te draaien die hun netwerk deelden op mijn prive netwerk. Dat heb ik nu uitgezet het internet en de pc werkt ineens iets sneller.
Misschien was dat het probleem.

Bekijk in context

37 Reacties 37
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Als eerste de vraag,
Kan je een foto plaatsen van de binnenkomst van je aansluiting, meterkast of woonkamer.

Je gebruikt de speedtest van Ziggo, deze wordt niet aangeraden door de moderators en ze adviseren je deze Speedtest te gebruiken en kijken of het dan nog zo is.

Hoeveel meter moet de PC naar modem afleggen, zit er een hub/router tussen of in Bridgemodus, dit is allemaal onduidelijk en zo kunnen we niet de informatie aan je upload koppelen.
Koert22
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Beste Dave-
Het resultaat van de speedtest

De woonkamer :


naar mijn slaapkamer waar mijn computer staat en mijn connectorbox



Dit sluit aan op mijn connectorbox & televisie.
Mijn connectorbox is dan weer verbonden met 3 meter kabel naar computer.

Er zit geen hub of router tussen de connectorbox en de computer.
Ook staat het niet in bridgemodus dat heb ik wel al geporbeerd of dat iets hielp maar geen resultaat.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Ik ga Be rt hierbij halen, die weet meer over de aansluitingen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Koert22 Kun je hier je upstream waarden plaatsen uit je modem met een screenshot?

Ik vermoed dat het modem te veel weerstand ondervindt om de Ziggo servers te kunnen bereiken.
Het modem moet nu door een wandcontactdoos en dan een kabel en dan door een splitter en dan door het AOP en dat is allemaal weerstand.

Ziggo adviseert het modem direct op een splitter op het AOP aan te sluiten, daar wordt ook op getest als er een monteur komt.

Het zou wel zo kunnen werken, dat heb ik in de praktijk vaak gezien, maar dan moet een je een goede coax kabel naar een goede wandcontactdoos hebben. die het signaal in je slaapkamer zuiver doorgeeft aan je modem.
En dat kan ik hiervandaan helaas niet zien.

Maar plaats hier even je upstream voor de zekerheid van het signaal.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Be rt wrote:
Koert22 Kun je hier je upstream waarden plaatsen uit je modem met een screenshot?

Ik vermoed dat het modem te veel weerstand ondervindt om de Ziggo servers te kunnen bereiken.
Het modem moet nu door een wandcontactdoos en dan een kabel en dan door een splitter en dan door het AOP en dat is allemaal weerstand.

Ziggo adviseert het modem direct op een splitter op het AOP aan te sluiten, daar wordt ook op getest als er een monteur komt.

Het zou wel zo kunnen werken, dat heb ik in de praktijk vaak gezien, maar dan moet een je een goede coax kabel naar een goede wandcontactdoos hebben. die het signaal in je slaapkamer zuiver doorgeeft aan je modem.
En dat kan ik hiervandaan helaas niet zien.

Maar plaats hier even je upstream voor de zekerheid van het signaal.



Met Bert eens hier verlies je waarschijnlijk te veel signaalniveau in de upstream
Koert22
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Beste Dave- Be rt
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je ook het onderste deel van de pagina hier plaatsen van je Netwerk historie?
(In het Arris modem worden de T3 niet in de lijst weergegeven, bugje, wel in Netwerk historie.)
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Waarom gebruik je eigenlijk een 3-wegsplitter als koppelstuk? Niet alleen geeft dat een flink signaalverlies maar ook nog eens veel storing omdat de aansluitingen niet zijn afgedopt.
Als dat de aansluiting is die naar je modem gaat dan zie ik zo al ruim 12 dB verlies alleen al door de gebruikte splitters en WCD's
Koert22
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Beste Dave- Be rt
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
OK, toch af en toe T3's, het best is om de Connect box eens rechtstreeks aan te sluiten, zonder splitter op de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt en te kijken of het dan wel goed is.
Dan weet je of het aan Ziggo ligt of bij jezelf binnen.
Koert22
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Oke dat zal ik vandaag even testen met mijn laptop.
Koert22
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Net even getest in de woonkamer dichterbij Ziggo kan ik niet komen.

Heb nog steeds last van storingen met het versturen van bits via OBS naar twitch.
1000 frames verloren geraakt (lost frames) in minder dan 60 seconden.
De oorzaak zit niet tussen de woonkamer naar mijn slaapkamer.
Of van mijn connectorbox naar mijn computer.



Even de kabel van mijn huisgenoot eruit getrokken die ging naar een Ziggo boxje voor zijn televisie. Maar dat hielp dus niets.

Ziggo komt dus door het witte kastje en ik heb geen flauw idee waar die heen gaat.
Net onder het witte kastje eindigt de kabel in de muur.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Aan de logging te zien heb je signaalproblemen waardoor regelmatig een deel van de downstreams wegvalt, de RCS meldingen. Plaats eens een volledige set schermprints van de status schermen van het modem, dus ook de schermen van de downstreams zodat we een idee kunnen krijgen van de signaalsterkte van de gekoppelde downstreams op het modem en de kwaliteit van het signaal van de downstreams.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Heb je de splitter erop laten zitten?

Kun je ook proberen zonder de splitter?
Koert22
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
ArChie.DVB wrote:
Aan de logging te zien heb je signaalproblemen waardoor regelmatig een deel van de downstreams wegvalt, de RCS meldingen. Plaats eens een volledige set schermprints van de status schermen van het modem, dus ook de schermen van de downstreams zodat we een idee kunnen krijgen van de signaalsterkte van de gekoppelde downstreams op het modem en de kwaliteit van het signaal van de downstreams.


waar kan ik dat vinden? Bij netwerkstatus?
Koert22
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:
Heb je de splitter erop laten zitten?

Kun je ook proberen zonder de splitter?


Als ik dat vanuit de woonkamer zou doen dan heeft mijn huisgenoot geen televisie meer
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Koert22 wrote:

ArChie.DVB wrote:
waar kan ik dat vinden? Bij netwerkstatus?


Naast de pagina met de upstream informatie die je eerder geplaatst had.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Koert22 wrote:

Be rt wrote:
Heb je de splitter erop laten zitten?

Kun je ook proberen zonder de splitter?
Als ik dat vanuit de woonkamer zou doen dan heeft mijn huisgenoot geen televisie meer

Dan op een moment proberen als geen TV kijkt, is alles rechtstreeks op je AOP namelijk goed, dan kan een monteursbezoek je geld kosten, is het probleem ook als je rechtstreeks op de AOP aangesloten bent, kost een monteur je niets.
Is het zonder splitter goed, dan kun je een nieuwe splitter gratis krijgen van Ziggo.
Koert22
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:

Koert22 wrote:

Be rt wrote:
Heb je de splitter erop laten zitten?

Kun je ook proberen zonder de splitter?
Als ik dat vanuit de woonkamer zou doen dan heeft mijn huisgenoot geen televisie meer
Dan op een moment proberen als geen TV kijkt, is alles rechtstreeks op je AOP namelijk goed, dan kan een monteursbezoek je geld kosten, is het probleem ook als je rechtstreeks op de AOP aangesloten bent, kost een monteur je niets.
Is het zonder splitter goed, dan kun je een nieuwe splitter gratis krijgen van Ziggo.


Bedankt dat zal ik morgen even testen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic