Vraag
Reacties
Oplossing
Koert22
Level 1

Al anderhalf jaar last van trage upload.

Beste Ziggo Community,

Ik heb al lang en vaak last van een trage upload snelheid.
Er zijn dagen dat ik er geen last van heb en er zijn dagen dat ik helemaal niks kan met upload.
Hierdoor kan ik geen games streamen via Twitch (vrijwel onmogelijk)
Mijn download is 250 mbps en nooit veranderd.
Maar mijn upload schomelt vaak tussen de 14 en de 18 terwijl ik 25 hoor te krijgen.
Hoe komt dit?

Er zijn geen storingen bij mij in de buurt.
Het ligt ook niet aan mijn computer die heb ik al helemaal gereset.
De connectorbox is vervangen omdat hij veel T3 storingen gaf (dat is nu niet meer zo)
Mijn computer is verbonden met een Ethernet kabel.
Connectorbox = meerdere malen gereset ( Fabrieksinstellingen of uit & aan )
Ik ben even de draad kwijt.

Iemand die mij kan helpen?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
37 Reacties 37
Koert22
Level 1
Topicstarter
0 Kudos
Koert22
Level 1
Topicstarter
Be rt ArChie.DVB Dave- vandaag geen last meer van Dropped frames op mijn stream. Ik stream nu 1080p 60fps zonder problemen. Ook beneden getest zonder AOP ging prima. Dezelfde settings gebruikt dus heb geen idee wat er gebeurt is. Dit ligt dan zeker niet aan mij maar aan Ziggo zelf als het vandaag wel ineens kan. Nog even naar het netwerk historie gekeken en ik zie dat er toch veel storingen zijn geweest afgelopen nacht rond 4 a 5 uur.
Het kan dus weer zo zijn dat ik er morgen last van heb. Ik zal dat direct hier weer ook vermelden als dat gebeurt.

0 Kudos
ArChie.DVB
Level 1
Het stukje log dat je laat zien heeft betrekking op 14:50 - 14:53 op 13 juni. Aan de TLV-11 melding te zien heeft het modem om ongeveer 14:53 weer een reset van de kabel interface uitgevoerd waarna het zich weer opnieuw registreert bij de CMTS. Ofwel het modem is nog niet stabiel gezien de meldingen in de log.
0 Kudos
Koert22
Level 1
Topicstarter
ArChie.DVB wrote:
Het stukje log dat je laat zien heeft betrekking op 14:50 - 14:53 op 13 juni. Aan de TLV-11 melding te zien heeft het modem om ongeveer 14:53 weer een reset van de kabel interface uitgevoerd waarna het zich weer opnieuw registreert bij de CMTS. Ofwel het modem is nog niet stabiel gezien de meldingen in de log.

ArChie.DVB

oke uhm, wat zou ik moeten doen?
0 Kudos
Koert22
Level 1
Topicstarter
Na 2 en half uur streamen niks aan de hand en plots ineens 2000 frames verloren uit het niets had het zelf niet eens door.
0 Kudos
ArChie.DVB
Level 1
Er zit denk ik niets anders op dan dit voor te leggen aan Ziggo. Verzamel zoveel mogelijk bewijs materiaal van de status schermen van het modem zodat een monteur niet kan gaan beweren dat er niets aan de hand was omdat de signaalsterkte in orde was om je vervolgens te laten betalen voor de kosten.
0 Kudos
Nick999
Level 17
Als de storing al anderhalf jaar speelt dan neem ik aan dat er ook al een aantal malen contact over is geweest met Ziggo?
Koert22
Level 1
Topicstarter
Zo te zien veranderd ook de modulatie iedere keer in de upstream kanalen.
Dit hoort volgens mij niet. Ik zit momenteel aan de lijn met Ziggo.
0 Kudos
Koert22
Level 1
Topicstarter
Nick999 wrote:
Als de storing al anderhalf jaar speelt dan neem ik aan dat er ook al een aantal malen contact over is geweest met Ziggo?

Klopt ik kreeg maar geen monteur toen des tijds mee aangezien ik onder bewind sta en mijn bewindvoerder er maar niet op reageerde.
Maar het is gelukt!
Net weer even met Ziggo aan de lijn gezeten en ze konden inderdaad zien dat ze verbinding slecht is ( Upstream ). Een monteur komt Woensdag even kijken.
0 Kudos
Nick999
Level 17
Dat het modem terugvalt naar 16 QAM is al een teken dat er iets misgaat in de datastream. Dus ik ben benieuwd wat de monteur kan vinden.
Koert22
Level 1
Topicstarter
Update :
De upload doet het weer prima, het probleem lag aan de kabel in de muur en de aansluiting met de splitters. Nieuwe splitter beneden en boven opgezet en de kabel in de muur boven en beneden aangepast. Ziggo monteur heeft het prima opgelost!
Nu maar hopen dat het zo blijft.
0 Kudos
ArChie.DVB
Level 1
Wil je voor de volledigheid nog een keer schermprints plaatsen van de volgend status schermen van het modem: upstream, downstream en netwerk historie.
0 Kudos
Koert22
Level 1
Topicstarter
ArChie.DVB wrote:
Wil je voor de volledigheid nog een keer schermprints plaatsen van de volgend status schermen van het modem: upstream, downstream en netwerk historie.

ArChie.DVB Nick999
Ja hoor!
Ik heb vanaf 19/6/2019 geen storingen meer.
Dit was de dag dat mijn monteur langs kwam.
Vandaag om 3 uur 22/6/2019 viel heel mijn internet ineens weg.
Mijn stream sloot af, steam sloot af, uit mijn game werd ik spontaan eruit gegooid.
Er waren geen errors in de buurt.
Mijn historie gaf ook geen error aan.
Up stream waren geen T3 errors te vinden.
Wel was er een verandering weer in de modulatie.

foto's :

0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Hmmm Verschillende Modulatie technieken voor de Upload kanalen.
Wat dit betekent? Geen idee. Kan best normaal zijn.
Niet vaak genoeg gezien nog.

Zelf heb ik met 4 kanalen: zie plaatje. Gelijke Symbol rate ook. Mijn abo 250/25. Ervaar geen problemen.
Je gaat je onwillekeurig overal ongerust over maken met die (Arris) ConnectBox.
0 Kudos
ArChie.DVB
Level 1
Tja, de Arris en logging van problemen. Je hebt in iedere geval lage modulatie vormen op de upstream kanalen. Dat is niet goed.
0 Kudos
Koert22
Level 1
Topicstarter
Ik word er constant uit gegooid nu net ook weer word er een beetje klaar mee.
0 Kudos
Koert22
Level 1
Topicstarter
Blijkbaar stonden mijn virtuele machines nog te draaien die hun netwerk deelden op mijn prive netwerk. Dat heb ik nu uitgezet het internet en de pc werkt ineens iets sneller.
Misschien was dat het probleem.
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Hey Koert22 . Ik ben heel erg benieuwd hoe het deze dagen gaat ^^. Hou je ons op de hoogte? 🙂
0 Kudos