Vraag
Reacties
Aankondigingen
ed8die
Level 2

Al 11 dagen geen internet en telefoon, wel televisie

Na een vrijwel probleemloos jaar Ziggo (we gaan het nu niet hebben over de periode vóór 2019 !!) , heb Ik nu al 11 dagen geen internet en geen telefoon. Bij het inloggen krijg ik steeds de vraag naar activatiecode en internetwachtwoord, wat ik niet heb, want dat is alleen bij eerste installatie nodig.

De eerste paar dagen heb ik elke dag gebeld en pas na 3 dagen ontdekten we dat het probleem was dat het oude modem niet online kon komen door een interne fout met de bootfile. Een nieuw modem is opgestuurd en aangesloten, maar dat werkt ook niet – ik kan niet inloggen en krijg weer steeds dezelfde vraag om activatiecode en internetwachtwoord.

Na weer verschillende malen gebeld te hebben met allerlei goedwillende helpdeskmedewerkers die allemaal dachten iets te kunnen doen voor mij, zijn we er achter gekomen dat het activeringsproces van het nieuwe modem (connectbox) een foutieve status heeft sinds 5 december en dat dit een ingewikkeld probleem is wat door de ICT afdeling opgelost moet worden.

Ik heb zowel het oude modem als het nieuwe modem al ontelbare keren opnieuw opgestart, aan/uit gezet met enkele minuten wachttijd, alle kabels losgehaald en weer verbonden, dus daar zit niet de oplossing van het probleem.

Echter ondanks de mobiele hotspot met 50GB van Vodafone (waar ik ook pas na 5 dagen op gewezen werd, zodat we al enkele dagen niet thuis hadden kunnen werken! ), is het niet mogelijk om te Netflixen, de Sonos te gebruiken, interactieve TV of de prestaties van de zonnepanelen bij te houden.

Ik zou het op prijs stellen dat er nu eindelijk echt iets gebeurt waardoor het probleem opgelost wordt. Ik heb er begrip voor dat de meeste medewerkers van thuis uit werken waardoor onderlinge communicatie lastiger is, maar dat het zo lang duurt voordat de ICT afdeling dit kan verhelpen is echt slecht vind ik.  

De overweging om dan toch maar over te stappen naar KPN begint steeds aantrekkelijker te worden. Wat Kan Ziggo voor me doen???

0 Kudos
47 Reacties 47
Meldingen
Aan Uit
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

een moderator kan in het administratie systeem kijken wat er fout gaat en het oplossen

0 Kudos
ed8die
Level 2
Topicstarter

Waar vind ik die moderator, gewoon door de helpdesk te bellen??

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
ed8die wrote:

Waar vind ik die moderator, gewoon door de helpdesk te bellen??

komen vanzelf langs de topics

maar je zou ook de helpdesk kunnen bellen

0 Kudos
ed8die
Level 2
Topicstarter

Het is opgelost. Ik had van de helpdesk begrepen dat deze afdeling in India zit plus dat het een gecompliceerd probleem was. 13 dagen geen internet gehad. Blij natuurlijk, alleen er was afgesproken dat ik een SMS zou krijgen als het weer in orde was. Niet dus, ik kwam er zelf toevallig achter . . . . 

ed8die
Level 2
Topicstarter

Het was opgelost. We hebben letterlijk één dag weer internet gehad. Weer de helpdesk gebeld. Het modem komt niet online en vraagt steeds om de internet activatiecode en internet wachtwoord, alsof ik een nieuwe gebruiker ben. Reset, stroom eraf en opnieuw opstarten helpt allemaal niet. Moedeloos wordt ik ervan.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@ed8die Ik leg je probleem bij een Ziggo moderato neer.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, hier morgen langskomen.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @ed8die,

Wat een achtbaan is dit al geworden. Ik ben er voor je ingedoken en het goede nieuws is, is dat er geen vastloper meer is. Ik weet dus niet zo goed wat er nu precies aan de hand is, maar zie dat er vanmiddag een monteur langskomt. Ik heb er alle vertrouwen in dat het dan weer gaat werken!

0 Kudos
ed8die
Level 2
Topicstarter

Ja, de monteur is geweest vrijdag. Hij heeft ernaar gekeken en zegt dat de “provisioning” van het modem niet goed gebeurt. (ik begrijp niet precies wat hij daarmee bedoelde, maar het heeft denk ik te maken met dat online komen - die activatie?) Hier wordt aan gewerkt en in de loop van de dag zou er internet zijn. Om half vijf belt hij terug, ze zijn er nog steeds mee bezig, maar of het vandaag nog gaat lukken is onbekend. Het ging dus niet meer lukken!

Tja en nu zitten we toch weer het hele weekend zonder internet en telefoon. . . En als ik probeer online te komen, weer de opmerking “oeps er gaat iets mis” en weer de vraag om activatiecode en internetwachtwoord - dus eigenlijk is de situatie nog hetzelfde als ruim twee weken geleden. @Alex Ziggo jij hebt er ook naar gekeken, zou jij me uit kunnen leggen wat er precies misgaat in mijn aansluiting? Dat vind ik wel interessant om te horen. 

0 Kudos
Niet van toepassing
ed8die wrote:

Bij het inloggen krijg ik steeds de vraag naar activatiecode en internetwachtwoord, wat ik niet heb, want dat is alleen bij eerste installatie nodig.

Dan is het serienummer van het modem niet goed geregistreerd. Dit kan je het beste via de chat van ziggo doen.

Onder op het modem staat een serienummer,  DEAP of AAA dit S/N moet je noteren.

Dan vraag je of ze dit modem opnieuw willen registreren. 

0 Kudos
ed8die
Level 2
Topicstarter

Inderdaad ABAP….

Dat hebben we met de helpdesk de afgelopen weken ook al een paar keer gedaan, plus de monteur heeft dit nog een keer gecontroleerd, als dat het was zou het nu werken . . . Not!

0 Kudos
mike cornelisse
Level 1

Hier heb ik al 5 weken last van zelf na het terug zetten van mijn oude Abo. 

0 Kudos
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Dag @ed8die,

Inmiddels zijn we enkele dagen verder (sorry daarvoor) en we zijn erg benieuwd hoe het er momenteel voor staat. Heb je nu een werkende internetverbinding tot je beschikking en behoren de problemen die je had eindelijk tot het verleden? In het systeem zie ik niet terug dat er nog contact is geweest met onze klantenservice en je modem staat ook goed online voor zover ik kan zien. Tevens zijn er apparaten verbonden! Ik heb dus goede hoop, maar laat het ons nog even weten hier 

0 Kudos
ed8die
Level 2
Topicstarter

Nee geen internet, 3 weken al niet. Monteur Jeroen heeft ook niet meer teruggebeld wat hij wel beloofd had. Ik ben een beetje moe van steeds de helpdesk bellen want die kunnen uiteindelijk ook niets voor mij doen. Ik kan niet zien wat er achter de schermen gebeurt (ik zou wel graag willen weten @Alex Ziggo  wat er dan mis gaat of hoe ver men inmiddels is ...). Natuurlijk het modem staat al 3 weken netjes online maar kan geen verbinding maken. Ik draai nu op de 50Gb van Vodafone waarvan er nog 25 over zijn, maar zoals al eerder vermeld, dat blijft behelpen. Geen Netflix voor kerstmis, de top 2000 uit een oude radio omdat Sonos niet werkt, en elke keer als je thuis komt weer hopen dat het nu werkt. Is er hier iemand die iets voor me kan doen, en ik bedoel echt actie ondernemen of zitten we alleen gezellig te keuvelen. 

Waar is die ICT afdeling mee bezig?

0 Kudos
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Erg vreemd.. Waar dit dan nog fout gaat is voor mij gissen @ed8die   Alles staat nu goed in het systeem en is administratief verwerkt zoals het hoort. Er lopen achter de schermen geen acties meer om deze reden. Ik zie dat je zojuist nog contact hebt gehad met onze klantenservice en dat er opnieuw een monteur langskomt morgen. Ik hoop van harte dat die het aan de praat krijgt bij je thuis morgen.

0 Kudos
mike cornelisse
Level 1
hanh wrote:

wat wil je daar nou mee zeggen dat ik hier niet mag reageren of wat????

0 Kudos
ed8die
Level 2
Topicstarter

@erik,

Vanmorgen bij de helpdesk heb ik dus inderdaad ook gehoord dat alles goed staat in het systeem en er geen acties meer lopen en alle herstelopdrachten voltooid zijn. Maar ik heb geen internet en geen telefoon.

Het ergste daarbij is dat niemand terugkoppelt wat er gedaan is en of dit wel of niet geholpen heeft. Als ik vanmorgen niet gebeld had, was de eindconclusie van Ziggo dat alles opgelost was (omdat er geen nieuwe opdrachten meer uitstaan) en was dit zo blijven staan tot het einde der tijden. Alle tickets uitgevoerd en klaar maar geen internet. Ik vermoed dan ook niet dat het verholpen kan worden door de monteur die morgen komt, maar ER MOET WEL IETS GEBEUREN ONDERHAND !!

0 Kudos
ed8die
Level 2
Topicstarter

Het feit dat ik niet de enige ben met dit probleem (zie o.a. Mike en Minella) zou voor Ziggo toch reden moeten zijn nu toch echt serieus iets te doen. 

0 Kudos
Niet van toepassing

Welke kleur is het lampje van het modem aan de voorkant? Groen of wit?

0 Kudos