Sinds vorige week (10 dagen geleden inmiddels) hebben mijn huisgenoten en ik geen internetverbinding meer sinds ons modem is geupgradet naar eentje die Giganet ondersteunt. Inmiddels is er een vervangend modem geplaatst, maar krijgen we de volgende melding:
Zo
Je hebt je wifi-modem geïnstalleerd. We gaan hem alleen nog activeren, dan kun je ook echt online.
We hebben vernomen dat het om een foutcode gaat bij de activatie van het modem die ze moeten gaan oplossen intern, een tijdsindicatie kon men niet geven.
Hetzelfde verhaal horen we nu al drie dagen, en helaas werkt het thuiswerken en thuisstuderen via de Vodafone backup niet goed genoeg (instabiel en te weinig voor zes mensen om te delen) om dit nog langer te kunnen volhouden. 10 dagen is wel erg lang zonder internet, en met deze nieuwe lockdown kunnen we niets beginnen. Is er voor ons een indicatie voor hoe lang dit nog gaat duren? En of er nog andere oplossingen zijn, naast wachten?
Groet,
Iris
Opgelost! Ga naar oplossing.
Alex Ziggo wrote:Hi @Iris96,
Ik zie dat dat inmiddels is geregeld met een collega
Yes, klopt!
Vandaag is er een Ziggo monteur langs gekomen die het wederom heeft doorgebeld. Pluim naar deze monteur die onze situatie serieus nam en ons alles goed uitlegde! We hopen samen met hem op een oplossing een dezer dagen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kan effe duren bij mij al 5 weken en 2 dagen (en 25 telefoontjes zonder nut).
Owww en oplossingen zijn ze bij Ziggo niet zo goed in gewoon wachten dus.
Een verdere vraag, zou dit kunnen worden geëscaleerd intern, gezien deze specifieke foutcode nu meer dan 72 uur geleden is geconstateerd?
Hi @Iris96, allereerst welkom hier op de Community!
Erg jammer dat deze problemen zijn ontstaan na de upgrade naar de Gigabit snelheid en dat jullie nu alweer ruim 10 dagen zonder internet zitten. Dat is natuurlijk geen fijne situatie, al helemaal niet wanneer jullie afhankelijk zijn van het internet voor thuiswerken of thuisstudie 😞
Ik zie dat de order om het (tweede Gigabit) modem administratief actief te zetten is vastgelopen. Het eerste modem dat hoorde bij dit abonnement is geretourneerd als ik de logs van mijn collega's mag geloven. De vastgelopen order tot activatie zorgt voor de foutmelding die nu verschijnt. Intern is dit reeds geëscaleerd en een andere afdeling zal dit verder gaan onderzoeken en oplossen. Helaas kan ik dit proces niet versnellen voor je.. Ik ben dus bang dat ik opnieuw een beroep moet doen op je geduld, hoe vervelend ook
Ha @Erik S Ziggo,
Dankjewel! Ja, erg jammer. Ik heb inderdaad begrepen dat dit een ‘manual resolution’ moet krijgen, en het klopt inderdaad dat die eerste perongeluk retour is gegaan, maar hoop dat die zo snel mogelijk wordt doorgevoerd, zeker met het oog op leegrakende databundels etc. Maar goed, we wachten af.
Nog wel een vraag: ik heb net nog een modem opgehaald, die blijkbaar zaterdag is bezorgd. Wat voor modem is dit? Is dit het originele, eerste modem of is dit wederom een nieuwe? Zowel mijn huisbaas als huisgenoten hebben deze niet aangevraagd, namelijk. De huisbaas gaat nu wel een monteur aanvragen om dit net bezorgde modem met spoed te installeren, maar ik neem aan dat dit de interne foutcode niet oplost?
Wel erg bedankt voor je uitgebreide en verduidelijkende reactie!
Ik duim met je mee en hoop van harte dat het administratieve probleem snel opgelost wordt, @Iris96. Wat voor modem heb je verder nog opgehaald vandaag? Zou je het pakketje open kunnen maken en kunnen controleren welke het is?
@Erik S Ziggo Dankjewel, Erik! Het modem wat we vandaag hebben opgehaald heeft het serienummer ABAP01994360. Kan je daar iets mee?
@Erik S ZiggoInmiddels wachten we nu al twee dagen op een monteur en zit er sinds gisteren geen modem meer aangesloten, zou jij er een kunnen aanvragen, zo spoedig mogelijk, of checken of er een aanvraag is gedaan door onze huisbaas? Bovendien, is het wijs om dat "nieuwe” modem te laten installeren, of de oude? Maakt dat uit voor de administatrieve fout?
Serienummer oud: A7AP92310405
Nieuw: ABAP01994360
Iris96 wrote:@Erik S ZiggoInmiddels wachten we nu al twee dagen op een monteur en zit er sinds gisteren geen modem meer aangesloten, zou jij er een kunnen aanvragen, zo spoedig mogelijk, of checken of er een aanvraag is gedaan door onze huisbaas? Bovendien, is het wijs om dat "nieuwe” modem te laten installeren, of de oude? Maakt dat uit voor de administatrieve fout?
Serienummer oud: A7AP92310405
Nieuw: ABAP01994360
Inmiddels is een afspraak met een monteur geregeld, aanstaande woensdag, die modem 360 (die met de foutcode, dus) opnieuw correct installeert. Dat andere modem zou volgens de klantenservice hetzelfde probleem opleveren, helaas, en 360 staat al in herstelactie. Ik hoop dat we rond die tijd, wanneer de monteur komt, ook weer internet zullen hebben, we hebben dan namelijk al bijna drie weken geen internet...
Goedemorgen @Iris96 ,
De activatie van het nieuwe modem stagneert op dit moment vanwege problemen in de achterliggende systemen. Mijn collega's zijn al bezig om dit op te lossen.
Omdat ik niet weer wanneer het precies opgelost is, kan ik je 50 GB gratis data aanbieden op het moment dat je Vodafone mobiel hebt. Zo kun je toch internetten totdat het modem
geactiveerd is.
Paul Ziggo wrote:Goedemorgen @Iris96 ,
De activatie van het nieuwe modem stagneert op dit moment vanwege problemen in de achterliggende systemen. Mijn collega's zijn al bezig om dit op te lossen.
Omdat ik niet weer wanneer het precies opgelost is, kan ik je 50 GB gratis data aanbieden op het moment dat je Vodafone mobiel hebt. Zo kun je toch internetten totdat het modem
geactiveerd is.
Ha Paul,
Ik had het mee gekregen inderdaad. Hopelijk komt er snel een fix. Inmiddels zijn we een maand verder, namelijk.
De 50 GB extra data hebben drie van mijn huisgenoten, zou dit kunnen worden verlengd? Hun data is nu namelijk zo goed als op. Ik heb helaas een andere provider. Bedankt!
Hi @Iris96,
Alex Ziggo wrote:Hi @Iris96,
Yes, klopt!
Vandaag is er een Ziggo monteur langs gekomen die het wederom heeft doorgebeld. Pluim naar deze monteur die onze situatie serieus nam en ons alles goed uitlegde! We hopen samen met hem op een oplossing een dezer dagen.
Helaas is er na een maand (of nu ja, inmiddels meer dan een maand, we gaan de vijfde week in) nog steeds geen oplossing. Wij beginnen ons af te vragen of er geen tussentijdse oplossing mogelijk is - zonder Vodafone abbonement is thuiswerken vrijwel onmogelijk. Komen wij hier niet voor in aanmerking, nu we al meer dan een maand zonder werkend internet zitten?
@Iris96 Vervelend dat het al zolang duurt! Ik heb rechtstreeks contact met de collega's van het team die de activatieproblemen oplossen. Ik heb jouw vraag even bij hun neergelegd. Zo te zien nemen ze ook nog contact met je op.
Kan ik in tussentijd nog 50 GB data voor je aanzetten? Of heb je nog voldoende data op dit moment?
Hey @Iris96 . Ik zie geen vastlopers meer op je klantnummer. Is alles inmiddels opgelost? 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.