Ton van Oort

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Airco's kunnen niet verbinden met wifi.

Mijn Haier Thundra 3,5 en 2,5 kunnen geen verbinding maken met de wifi. Ik probeer het al op de 2,4  verbinding (5 zelfs uitgeschakeld) ook heb ik de firewall al uit gezet in de modem. Leverancier zegt dat alleen mensen met een Ziggo abbonement hier last van hebben.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
P.vanderLugt

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Sorry, door de kerstdagen weinig tijd gehad om nog dingen uit te proberen. Ik heb jullie suggesties geprobeerd. De airco heeft geen aansluiting voor een cat kabel, alleen wifi. De wifi maakt volgens mij ook wel verbinding.

Ik had al eerder de airco een vast IP adres gegeven in het modem en de poorten die Haier aangegeven had open gezet, maar dit hielp niet. Ik heb ook al eerder de firewall helemaal uitgezet, maar dat werkte ook niet.

 

Ik heb van m'n laptop een hotspot gemaakt die bekabeld verbinding had met het modem. Ik had de naam van het wifi netwerk en wachtwoord even hetzelfde gemaakt als ingesteld stond op het modem (dit scheelt een airco weer spanningsloos maken en een vrij omslachtig riedeltje doorlopen om te verbinden met wifi) en uiteraard de wifi verbinding op het modem uitgezet. En inderdaad, de app werkt ineens.

Verder geen aanpassingen gedaan in het modem, behalve de wifi uitzetten.

Hierna dus een oude router uit de kast geplukt en deze ingesteld met dezelfde instellingen. Router draait zowel 2,4GHz als 5 GHz op dezelfde naam en ook dit werkt. Blijkbaar laat het ziggo modem via de wifi niet de juiste poorten/gegevens door, maar doet dat wel via de cat aansluiting. Het blijft vreemd dat dat niet werkt.

 

Voor nu laat ik de wifi gewoon uitstaan op het modem en laat ik alles in huis op de router draaien. Zo kan ik ook buiten huis de airco bedienen en dus in een warm huis thuis komen.

 

Bedankt voor alle suggesties en meedenken!

Bekijk in context

40 Reacties 40
Verwijderd account
Niet van toepassing

Dag @Ton van Oort ,

Welk modem heb je?En heb je wifiversterkers?

Ton van Oort
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Standaard ziggo modem (wit CH7465LG-ZG) en geen versterkers is ook niet nodig de wifi signaal is sterk genoeg.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Over dat modem lees je niet veel verbindingsproblemen.

Wil je het modem eens resetten(pinnetje 15 seconden in resetgaatje) en daarna nogmaals 2.4ghz een andere naam geven?Daarnaast kan je smartwifi uitzetten en zelf een kanaal zoeken, het liefst 1,6 of 11.Firewall mag aan blijven en je hoeft verder niks aan te passen.

Verbind hij dan wel weer?

Ton van Oort
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het resetten lukt niet loopt steeds vast in de browser.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Je bedoelt resetten via de webinterface dan neem ik aan?

Je kan het ook doen door dit gaatje 15 in te drukken met een paperclip:

Visser__0-1667572762764.png

 

Ton van Oort
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ik doe dat met dat reset knopje op de modem. maar daarna moet ik mijn modem instellen en daarbij loopt hij steeds vast in de browser.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Al een andere browser geprobeerd?En het modem nog een herstart gegeven?

Ton van Oort
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ja beide chrome en firefox geprobeerd en ondertussen 5x gereset.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ook al een ander apparaat geprobeerd?

Ton van Oort
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Modem resetten is gelukt met mijn oude laptop en alle instellingen gewijzigd zoals u omschreven hebt maar ook nu krijg ik de airco niet op de wifi. Kan dit met IPv4 of zo iets te maken hebben? dat ziggo dat niet door laat ofzo iets.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ziet de airco het netwerk niet?Of verbind hij wel maar krijgt hij geen internet?

 

Ton van Oort
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik moet via een app op telefoon of tablet de stappen in de HON app doorlopen en aan het einde staat er dat de app de airco en de wifi niet aan elkaar kan verbinden. Het zou eigenlijk heel gemakkelijk moeten gaan.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dan loop ik vast..

Misschien heeft @Dave! nog een idee.

Arno1972

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi, ik heb hetzelfde probleem. Is het bij jouw al opgelost?

Ton van Oort
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nee nog geen steek verder gekomen.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Arno1972 en @Ton van Oort welkom hier, leuk dat jullie even komen buurten. 

En zeker, het is irritant als de airco niet via je wifi kan verbinden. Dit is typisch zo'n onderwerp waarbij @anoniemforum en/of @robbo vast nog wel handige tips hebben! 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

op welke beveiliging staat de 2,4 ? wpa2 of wpa/wpa2

kun je testen op wpa/wpa2

 

kun je een printscreen van de wifi instellingen maken

Ton van Oort
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb nu alle manieren geprobeerd en het werkt nog niet.

Weet niet welke instellingen u graag wilt zien maar hoop dat hier iets bij zit.

1.png2.png3.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Kun je de '&' verwijderen uit de SSID en beveiliging instellen op WPA2-PSK? Zorg er ook voor dat het wachtwoord (PSK) geen speciale tekens bevat.

Uitgelicht topic