Oddie

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Airco /AC1 maakt geen verbinding meer sinds modem in bridge is gezet

Airco AC1

We bedienen de airco met app intelligent AC. Werkte prima tot we de modem in bridge hebben gezet en een WiFi netwerk hebben opgezet met DECO TP-link. 
de app ziet de airco wel als WiFi, maar zegt dan: geen verbinding mogelijk met airco. Verder komen we niet. 
herkent iemand dit we is er een oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30770Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Tenzij je de specifieke (router)functies van de Deco's gebruikt, zoals ouderlijk toezicht, was het beter geweest om het modem in router mode geconfigureerd te laten en de Deco's in AP mode te configureren (via de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus).

 

Mogelijk ervaar je verbetering als je tijdelijk 5 GHz (pagina Meer, Wi-Fi-instellingen, Geavanceerd, Band) en/of fast roaming en/of beamforming (pagina Meer, Geavanceerd) uitschakelt. Zorg er tevens voor dat SSID en wachtwoord (PSK) geen speciale tekens en/of spaties bevatten.

 

Misschien heb je tenslotte nog iets aan deze handleiding.

Bekijk in context

6 Reacties 6
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30770Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Tenzij je de specifieke (router)functies van de Deco's gebruikt, zoals ouderlijk toezicht, was het beter geweest om het modem in router mode geconfigureerd te laten en de Deco's in AP mode te configureren (via de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus).

 

Mogelijk ervaar je verbetering als je tijdelijk 5 GHz (pagina Meer, Wi-Fi-instellingen, Geavanceerd, Band) en/of fast roaming en/of beamforming (pagina Meer, Geavanceerd) uitschakelt. Zorg er tevens voor dat SSID en wachtwoord (PSK) geen speciale tekens en/of spaties bevatten.

 

Misschien heb je tenslotte nog iets aan deze handleiding.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5734Posts
  • 681Oplossingen
  • 2387Likes

Goedemiddag @Oddie 

 

Zo te zien heb je al een aantal dagen niet meer gereageerd in dit topic. Terwijl onze @tobiastheebe je toch heeft geprobeerd te helpen.

Heb je daar wat aan gehad of kunnen we nog ergens mee helpen?

Pasi

Level 18
  • 9832Posts
  • 493Oplossingen
  • 5463Likes

@Jamyla  schreef:

...of kunnen we nog ergens mee helpen?


 

Hallo,

misschien moet Ziggo haar handleiding eens aanpassen! Als je het onderstaande gedeelte van Ziggo's handleiding leest, dan is de kans groot dat de wat mindere technische mensen de Ziggo Modem/Router in bridge laten zetten, want dat hoeven ze zelf niets in de ZMR in te stellen. Dat ze daarmee dan ook een hele belangrijke wijziging van hun netwerk aanvragen, dat is ze geheel niet duidelijk, want dat staat ook nergens vermeld !

Wifibooster installeren Klantenservice Ziggo.png



Aangezien heel veel ( bijna alle ? ) Ziggo klanten de Deco's alleen hebben ter verbetering van wifi, zou je verwachten dat in de handleiding juist AccessPoint mode voor de Deco's als default aangegeven wordt. Maar zoals het er nu staat, lijkt het dat bridge mode voor de ZMR de beste/makkelijkste optie is 😮 en de Deco's dus daardoor in router mode moeten.

Bridge mode voor de ZMR zou misschien hier wel ter sprake kunnen komen, maar dan met de vermelding dat dit alleen voor de iets meer technische mensen is, die ( hopelijk ) weten waarmee ze bezig zijn.


Aanvulling :

Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AccessPoint mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

Oddie
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank. We kijken er naar als we weer thuis zijn

Oddie
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank we kijken ernaar als we weer thuis zijn

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1091Posts
  • 114Oplossingen
  • 542Likes

@Oddie goedemiddag, hopelijk heb je genoten van je Paasweekend! Ik ben even nieuwsgierig of jullie weer thuis zijn en hoe het nu gaat met de airco en de app 🙂 Kunnen we nog iets voor jullie betekenen? 

Uitgelicht topic