1
Vraag
2
Reacties
Dryocopus

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afstand router tov wifi booster

1. Kan ik de wifi op een wifi booster uitzetten omdat ik alleen van de booster gebruik wil maken via de ethernetkabel?

2. Kan ik een wifi booster (wél in de wifi stand) gebruiken in een schuur op 50 meter afstand van het huis waar de router staat. Dit om de resultaten van de zonnepanelen op de telefoon te monitoren. De schuur zit uiteraard wel op het elektriciteitssysteem maar op een andere groep dan het huis. Alles is natuurlijk vwb het elektrische systeem, wel aan elkaar gekoppeld :). Is er nog voldoende wifi-signaal beschikbaar op die afstand?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Dryocopus Het zou kunnen werken, maar het is puur afhankelijk wat voor soort lassen en hoeveel lassen er tussen de A module en de B module in de schuur zitten.

Elektriciteit, draden verbinden (lassen) - Klus-info.nl

 

Even van voor af aan.

Je wilt 1 A module aan het modem die 2 B modules (= 2 wifiboosters) bedient van internet.

 

Dat is gelijk het maximum van deze wifiboosters, 1 Wifiboosterset (A module en 1 B module) en 1 uitbreidingsset (1 B module).

Wifibooster installeren | Klantenservice | Ziggo

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Als je het hebt over de wifibooster via de stroom?

 

1. Dan kan de wifi uitgeschakeld worden in de instellingen en kun je de UTP aansluiting gebruiken voor een internet verbinding.

 

2. Hier werkte de wifibooster via de stroom op een andere groep en zelfs in een andere groep in een driefase kast.

Het werkt het beste als er aan beide zijden een geaard stopcontact wordt gebruikt, het signaal gaat ook via de aardedraad, en er niet te veel lassen/koppelingen onderweg zitten.

 

Als je de wifi aan laat staan op de Module B, dan gaat het signaal via de module B wifi via de stroomdraad naar de module A en vandaar naar het modem en terug.

 

Of heb je het over een andere wifibooster>

Dryocopus
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt Bert voor je reactie.

Ik bedoel inderdaad de wifibooster via het stopcontact van Ziggo en wilde dus 3 wifiboosters aanschaffen, 1 die de koppeling maakt met de router, 1 waarvan ik dus dan de wifi uitschakel via de instellingen om mijn tv ook "smart" te maken en 1 waarvan de wifi dus aan staat in de schuur.

Zo zou het dus kunnen werken?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Dryocopus Het zou kunnen werken, maar het is puur afhankelijk wat voor soort lassen en hoeveel lassen er tussen de A module en de B module in de schuur zitten.

Elektriciteit, draden verbinden (lassen) - Klus-info.nl

 

Even van voor af aan.

Je wilt 1 A module aan het modem die 2 B modules (= 2 wifiboosters) bedient van internet.

 

Dat is gelijk het maximum van deze wifiboosters, 1 Wifiboosterset (A module en 1 B module) en 1 uitbreidingsset (1 B module).

Wifibooster installeren | Klantenservice | Ziggo

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic