1
Vraag
2
Reageer en help mee
MackyW

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Afstand hoofdaansluiting - Connect box Arris

Kan de Connect Box 10 meter achter de hoofdaansluiting aangesloten worden?

20 Reacties 20
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

meestal zal het wel werken echter garandeert ziggo een optimale werking tot 1,5 meter van de AOP/hoofdaansluiting

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Na het aansluiten op die afstand kun je hier de downstream/upstream-gegevens plaatsen, dan kunnen wij een beoordeling doen van het signaal.

MackyW
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Hoe groot is de kans dat het wel werkt?

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@MackyW de kans is groot dat het werk, de beste optie, probeer het even.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dat is afhankelijk van de kwaliteit/demping/afscherming van de kabel, de hoeveelheid koppelingen/splitters en het signaal direct op het AOP. Met een goede kabel zonder onderbrekingen is de kans groot dat het prima werkt.

MackyW
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Oke, dank. ik ga het proberen.

MackyW
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

alles weer op dezelfde manier aangesloten in meterkast met een verlengkabel van 10 meter van Ziggo en alles werkt volgens mij prima. bijgaand de up en downstream gegevens.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het vermogen is goed in zowel downstream als upstream, in de DS zou er zelfs nog iets meer demping mogen zijn. Ook de DS MER is goed tot zeer goed. Zowel in DS als US zie ik echter dat er CER aanwezig (geweest) is, gezien de RS errors (DS) en afwijkende kanaalfrequentie (US). Mogelijk werd dit veroorzaakt tijdens het aanpassing van de aansluitwijze en niet meer actueel.

 

Kun je het modem opnieuw opstarten en na enkele uren nogmaals de gegevens plaatsen?

MackyW
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

modem gisteren opnieuw opgestart. bijgaand de up en downstream uitdraai.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De DS CER blijft helaas aanwezig, alsook de afwijkende kanaalfrequentie in de US.

 

Is de verlengkabel een IEC/IEC-kabel met groene en blauwe stekker? Zou je een foto willen plaatsen van AOP, splitter, versterker, voor zover van toepassing?

MackyW
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

IMG_3295.JPEG

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dat ziet er eigenlijk prima uit.

 

De IEC/F-kabel naar het modem (met de haakste stekker) is verouderd, zou je deze kunnen verwisselen met de IEC/F-kabel naar de versterker?

 

Om de binnenhuisinstallatie (splitter, versterker en TV's/decoders) uit te sluiten, zou je het modem als test direct op het AOP willen aansluiten (zwarte kabel op witte modemkabel aansluiten), opnieuw opstarten en na enkele uren nogmaals de DS/US-gegevens plaatsen?

MackyW
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

DS/US gegevens met Zwarte kabel van AOP rechtsreeks op modem aangesloten.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De DS CER blijft aanwezig. Ook vertonen vermogen en MER nogal bijzondere slopes, vermoedelijk is er wel een verband.

 

20220527-01.PNG

 

Ik mis nog een foto van het AOP, realiseer ik mij nu, zou je die nog willen plaatsen?

MackyW
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

MackyW_0-1653685785309.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dat is een btv 01-SET, volledig up-to-date dus prima. Wel maakt de kabel een wat (te) scherpe bocht.

 

Als laatste test, om de binnenhuisinstallatie 100% uit te sluiten, zou het modem nog eens direct op het AOP aangesloten moeten worden, maar dan enkel met de korte, witte IEC/F-kabel. Daarna weer opnieuw opstarten en na 1-2 uur opnieuw de DS/US-gegevens plaatsen. Zie je dat nog zitten?

MackyW
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Nee, niet echt. Ik vraag me af welke problemen ik hierdoor moet hebben. Internet doet het, volle snelheid met speedtest (300.0 bij 30.0) en goed TV beeld. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Begrijpelijk, het wordt wat langdradig, dan laten we het hierbij. Het vermogen is gelukkig helemaal in orde in zowel DS als US.

MackyW
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Hartelijk dank voor het meedenken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic