De Ziggo SmartWifi app: versie NL 2.28
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Kan de Connect Box 10 meter achter de hoofdaansluiting aangesloten worden?
meestal zal het wel werken echter garandeert ziggo een optimale werking tot 1,5 meter van de AOP/hoofdaansluiting
Na het aansluiten op die afstand kun je hier de downstream/upstream-gegevens plaatsen, dan kunnen wij een beoordeling doen van het signaal.
Hoe groot is de kans dat het wel werkt?
@MackyW de kans is groot dat het werk, de beste optie, probeer het even.
Dat is afhankelijk van de kwaliteit/demping/afscherming van de kabel, de hoeveelheid koppelingen/splitters en het signaal direct op het AOP. Met een goede kabel zonder onderbrekingen is de kans groot dat het prima werkt.
Oke, dank. ik ga het proberen.
Het vermogen is goed in zowel downstream als upstream, in de DS zou er zelfs nog iets meer demping mogen zijn. Ook de DS MER is goed tot zeer goed. Zowel in DS als US zie ik echter dat er CER aanwezig (geweest) is, gezien de RS errors (DS) en afwijkende kanaalfrequentie (US). Mogelijk werd dit veroorzaakt tijdens het aanpassing van de aansluitwijze en niet meer actueel.
Kun je het modem opnieuw opstarten en na enkele uren nogmaals de gegevens plaatsen?
De DS CER blijft helaas aanwezig, alsook de afwijkende kanaalfrequentie in de US.
Is de verlengkabel een IEC/IEC-kabel met groene en blauwe stekker? Zou je een foto willen plaatsen van AOP, splitter, versterker, voor zover van toepassing?
Dat ziet er eigenlijk prima uit.
De IEC/F-kabel naar het modem (met de haakste stekker) is verouderd, zou je deze kunnen verwisselen met de IEC/F-kabel naar de versterker?
Om de binnenhuisinstallatie (splitter, versterker en TV's/decoders) uit te sluiten, zou je het modem als test direct op het AOP willen aansluiten (zwarte kabel op witte modemkabel aansluiten), opnieuw opstarten en na enkele uren nogmaals de DS/US-gegevens plaatsen?
De DS CER blijft aanwezig. Ook vertonen vermogen en MER nogal bijzondere slopes, vermoedelijk is er wel een verband.
Ik mis nog een foto van het AOP, realiseer ik mij nu, zou je die nog willen plaatsen?
Dat is een btv 01-SET, volledig up-to-date dus prima. Wel maakt de kabel een wat (te) scherpe bocht.
Als laatste test, om de binnenhuisinstallatie 100% uit te sluiten, zou het modem nog eens direct op het AOP aangesloten moeten worden, maar dan enkel met de korte, witte IEC/F-kabel. Daarna weer opnieuw opstarten en na 1-2 uur opnieuw de DS/US-gegevens plaatsen. Zie je dat nog zitten?
Nee, niet echt. Ik vraag me af welke problemen ik hierdoor moet hebben. Internet doet het, volle snelheid met speedtest (300.0 bij 30.0) en goed TV beeld.
Begrijpelijk, het wordt wat langdradig, dan laten we het hierbij. Het vermogen is gelukkig helemaal in orde in zowel DS als US.
Hartelijk dank voor het meedenken.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...