1
Vraag
2
Reacties
Operations

Level 7
  • 166Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes

Afstand AOP naar Connectbox, wel of geen 1.5m max?

Ik dacht altijd dat de afstand van de COAX kabel tussen het AOP en het modem (Connextbox in dit geval maximaal 1.5 meter mocht zijn. Nu heb ik even hier op forum gekeken en dat lijkt inderdaad nog steeds zo te zijn.

 

Mijn zusje heeft een nieuwe appartement. waarbij alle AOP's in de gang zitten (elke appartement eigen kast met daarin AOP en FTU) en vandaar uit loopt de COAX naar de verschillende appartementen. Nu komt het deze afstand is zeker 30 meter, ze hebben wel netjes KOKA 9 en Hirschmann connectoren gebruikt.

 

Dus vanuit kast in de gang naar appartement, dan splitter en dan naar 2 kamers via wall outlet.

 

Verder was ik van de week bij een bekende en daar had ZIGGO zelf het modem bij de tv geplaatst ipv in de meterkast bij het AOP. Deze afstand is korter, maar toch ook zeker 5 meter. 

 

Ik heb de tijd nog meegemaakt dat de helpdesk je niet eens wilde helpen als modem verder dan 1.5meter bij AOP vandaan stond. 

 

Vandaar mijn vraag, hoe zit dit nou precies?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ziggo garandeert de werking van het modem op 1,5 meter van de 1e plaats waar Ziggo de woning binnenkomt.

 

Verder weg kan prima werken, dat is uitproberen en soms wordt dit ook zo aangelegd door monteurs als er een onhandige situatie aanwezig is.

Ik heb zelf wel eens in een dergelijke situatie een modem aangesloten op 20 meter voor iemand en die heeft jarenlang geen enkele storing ervaren met TV en internet.

Maar Ziggo geeft hier geen garantie op.

 

Hoe is de internet ervaring nu?

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

 

Dan kan gekeken worden hoe het signaal nu bij het modem aankomt en uitgaat.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ziggo garandeert de werking van het modem op 1,5 meter van de 1e plaats waar Ziggo de woning binnenkomt.

 

Verder weg kan prima werken, dat is uitproberen en soms wordt dit ook zo aangelegd door monteurs als er een onhandige situatie aanwezig is.

Ik heb zelf wel eens in een dergelijke situatie een modem aangesloten op 20 meter voor iemand en die heeft jarenlang geen enkele storing ervaren met TV en internet.

Maar Ziggo geeft hier geen garantie op.

 

Hoe is de internet ervaring nu?

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

 

Dan kan gekeken worden hoe het signaal nu bij het modem aankomt en uitgaat.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @Operations 🙂 

Wat Bert zegt klopt helemaal. Is dit zo een antwoord op je vraag of kunnen we verder nog helpen? 

Operations
Topicstarter
Level 7
  • 166Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes

@Bert , "geen garantie" betekent dit dan wanneer je Ziggo belt met problemen, dat ze nog steeds zullen aangeven dat je eerst je modem op maximaal 1.5m van AOP zult moeten aansluiten? Ook dit heb ik namelijk in het verleden wel is mee gemaakt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zo kan je ' geen garantie ' wel uitleggen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Operations  schreef:

@Bert , "geen garantie" betekent dit dan wanneer je Ziggo belt met problemen, dat ze nog steeds zullen aangeven dat je eerst je modem op maximaal 1.5m van AOP zult moeten aansluiten? Ook dit heb ik namelijk in het verleden wel is mee gemaakt.


@Operations Geen garantie wil zeggen dat een modem op meer dan 1,5 meter van het AOP niet hoeft te werken en Ziggo hier ook niets aan hoeft te doen om het wel te laten werken.

Als je een monteur laat komen en het modem werkt niet op meer dan 1,5 meter vanaf het AOP en wel binnen 1,5 meter vanaf het AOP, dan doet een monteur verder niets en de voorrijkosten van € 50,00 zijn voor jezelf.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic