Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Een paar keer in de week ben ik mijn verbinding een paar minuten kwijt. Overkomelijk, maar hinderlijk als je midden in een Webex zit.
Voordat ik aan het debuggen sla qua bekabeling en splitter heb ik het modem 12 uur direct (zonder splitter) aan het AOP gehangen om te kijken of het binnenkomende signaal schoon is. Wat is de mening van de guru's - zijn wat ik in de volgende post zet normale waarden?
/JW
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi @Jruys,
Zulke uitval is zeker hinderlijk, terecht dat je het aankaart. Ik heb voor jou een monteur ingepland op vrijdag 17 juni tussen 8.00 en 13.00 om het AOP een update te geven. Mocht die niet goed uitkomen, wijzig dan de afspraak eenvoudig via Mijn Ziggo.
Dit draadje netjes afsluiten...
1. Na het testen bleek dat ik een oud type F patch kabel gebruikte tussen splitter en modem, vervanging daarvan leverde fors minder post-RS errors op. De test vlak naast het AOP had ik met een andere (IEC naar F) kabel gedaan dus toen viel het niet op.
2. Monteur heeft het AOP vervangen: was een ouder type maar ook niet helemaal correct afgemonteerd.
Sindsdien heb ik maar enkele post-RS fouten per dag en geen uitval meer gehad.
Hoi @Jruys ,
Dat AOP is verouderd, een monteur kan die vervangen voor een braun.
Welk type splitter gebruik je normaal?
De upstream heb ik niet echt verstand van maar @tobiastheebe kan je daar wel mee helpen.
Dank @Visser_ ! Ik vond het AOP er ook al wat bejaard uitzien.
Splitter is de Hirschmann 3DSS3, met daarop modem, Mediabox Next en slaapkamer TV.
Als je je profiel invult kan een moderator een monteur aanvragen!
Ik ga er vanuit dat het dan opgelost is.
hier moet inderdaad een monteur naar kijken
dit is niet meer de meest hedendaagse aansluit wijzen het modem wordt nu direct op het AOP aangesloten met een POA splitter 1 naar een eventuele versteker en de andere direct naar het modem
en is dit echt je 1ste punt waar ziggo binnenkomt niks in de meterkast oid met een groene kabel
> dit is niet meer de meest hedendaagse aansluit wijzen het modem wordt nu direct op het AOP aangesloten met een POA splitter 1 naar een eventuele versteker en de andere direct naar het modem
Duidelijk. Ik moet dan zo'n nieuwe splitter regelen, kan het modem vlak naast het AOP komen en andere poort naar de TV's.
> en is dit echt je 1ste punt waar ziggo binnenkomt niks in de meterkast oid met een groene kabel
Ja (huis uit 1934 - oud UPC-gebied), dit zit tegen de buitenmuur, ik kom geen eerdere aanvoer tegen - onderaan het AOP kan ik nog net een stukje groene kabel zien.
De waarden zijn goed tot zeer goed in zowel downstream als upstream.
De driewegsplitter 3DSS3 is een prima, modern type en hoef je niet te vervangen door een POA-01-B (tweeweg) of POA 03-UPC (drieweg). Soms levert een driewegsplitter iets teveel demping op waardoor een tweewegsplitter een betere optie is, maar van teveel demping is hier geen sprake.
Het AOP (DIO-01) is licht verouderd en dient inderdaad idealiter te worden vervangen door een btv 01-SET.
Dank @tobiastheebe et al - inmiddels heb ik de splitter er weer tussen gezet en staat het modem ongeveer 5 meter van het AOP af. Hoe zijn bijgevoegde waarden - na 2 dagen uptime?
Ik zie fors wat post-RS errors op kanaal 15/16, maar weet niet hoe ik die moet interpreteren. Verbinding lijkt normaal te werken.
Dit lijkt instraling van 4G en 5G te zijn.
Heb je het modem opnieuw opgestart na het opnieuw aansluiten?
Ja, modem is van spanning af geweest.
4G instraling, ok, afscherming controleren dus. Dank!
Hoi @Jruys,
Zulke uitval is zeker hinderlijk, terecht dat je het aankaart. Ik heb voor jou een monteur ingepland op vrijdag 17 juni tussen 8.00 en 13.00 om het AOP een update te geven. Mocht die niet goed uitkomen, wijzig dan de afspraak eenvoudig via Mijn Ziggo.
Dit draadje netjes afsluiten...
1. Na het testen bleek dat ik een oud type F patch kabel gebruikte tussen splitter en modem, vervanging daarvan leverde fors minder post-RS errors op. De test vlak naast het AOP had ik met een andere (IEC naar F) kabel gedaan dus toen viel het niet op.
2. Monteur heeft het AOP vervangen: was een ouder type maar ook niet helemaal correct afgemonteerd.
Sindsdien heb ik maar enkele post-RS fouten per dag en geen uitval meer gehad.
goed om te horen @Jruys !
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.