In mijn omgeving is een actie geweest waarbij glasvezel wordt aangeboden met gratis aanleg een aansluiting.
Ik heb besloten daar op in te gaan om een aantal redenen.
Sinds de laatste verhoging naar 600 mb heb ik regelmatig last van korte storingen. Het probleem lijkt bij het modem te zitten: deze start opnieuw op of geeft een tijdje een aantal groene, rode of witte knipperende lampjes te zien.
Ook de snelheid, gemeten met speedtest, varieert veel meer.
Een andere, steeds belangrijkere factor is de lage uploadsnelheid. We zetten regelmatige instructievideo's op Vimeo. Deze zijn ruim 4 GB per video en vooral bij een wisselende snelheid of uitvallende verbinding duurt het soms tot een kwartier of langer voor deze online staan.
Hoewel Ziggo op zich een prima provider is (en ik de Next een perfecte ontvanger vind), is bovenstaande wel wel de belangrijkste reden. Ik wil graag een stabiele verbinding.
De overstap zal ergens in september zijn, omdat de kabel nog gelegd moet worden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
je vorige topic https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Opeens-maar-een-derde-van-internetsnelheid/td-p/774481 is geen oplossing uit gekomen
kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken
en een printscreen van de down en upstream
Ik heb ooit het standaard wachtwoord veranderd, geloof ik. Vanavond heb ik meer tijd om e.e.a. uit te zoeken. Er zijn nu mensen online aan het werk, dus een reset van het modem komt even niet uit... 😁
En een totaaloverzicht:
Hey @Frits Raaf!
Echt jammer om te lezen dat je over gaat stappen maar dit is en blijft uiteraard helemaal je eigen keuze. Nu moet het wel zo zijn dat tot die tijd, je verbinding niet te wensen overlaat! Ervaar je nog steeds dezelfde problemen die je noemde in je vorige topic? Dat de verbinding soms ineens veel trager is?
Het enige wat mij opvalt aan je aansluiting is dat ik niet goed kan zien of er op de versterker ook afsluitweerstanden zitten op de aansluitingen die je niet gebruikt. Is dat het geval?
Ook lees ik hier dat mijn collega heeft aangeboden om een monteur voor je in te plannen, hoe sta jij hierin?
de lege uitgang op de versterker heeft geen afsluitweerstand waardoor straling van buitenaf zoals digitenne en 4g in het coax netwerk kan komen wat weer voor storingen kan zorgen https://www.allekabels.nl/coax-splitter/122/505/afsluitweerstand.html?gclid=EAIaIQobChMI3orSmeX88AIV...
ook is de gebruikte splitter geen aanbevolen splitter
aanbevolen is om die te vervangen door een poa-01-b
een moderator kan jou kosteloos een poa-01-b + modemkabel sturen
zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen
dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen
Dag allemaal,
Een, vanwege allerlei omstandigheden, wat late reactie.
Mijn postcode en huisnummer staan al in mijn profiel en ik zou inderdaad graag van één van de moderatoren een poa-01-b en modemkabel ontvangen.
De afsluitweerstand zal ik bestellen (of kan deze ook bij de reguliere electronicawinkels of onderdelenspecialisten gkocht worden?).
Het is overigens niet helemaal zeker dat ik Ziggo verlaat. Als de uploadsnelheid voor september/oktober aanzienlijk wordt verhoogd en de verbinding weer wat stabieler is, dan kan het maar zo zijn dat ik blijf.
Het kan zijn dat ik weer niet snel reageer, maar dat betekent dus niet dat ik dit topic niet meer volg.
@Frits Raaf Dankjewel voor je reactie! Ik heb gelijk een nieuwe POA-1 B splitter en modemkabel voor je geregeld en opgestuurd. Laat ons maar weten wat je bevindingen zijn met deze nieuwe aansluitmaterialen. Mocht je ook daarna nog problemen ondervinden, laat het ons dan weten we helpen jou dan graag verder.
Dankjewel, Paul!
Je hoort van me.
@Frits Raaf Top! Dan wachten we jouw bevindingen even af. 😉
Ter vergelijking: twee speedtesten vlak achter elkaar:
Je ziet ook dat de download vrij langzaam begint:
Bij snelheden net onder de 100Mbps is ''fast'' ethernet de eerste verdachte .
''Fast'' ethernet heeft een max van 100 Mbps en je verbinding kan daar op terugvallen door een breukje in 1 van de aders of een slecht contact van je utp aansluiting.
Kijk dan bij verbonden apparaten in de connect box welke verbinding gemaakt wordt.
Ik zal eerst het modem moeten resetten, omdat ik het wachtwoord vergeten ben...
Voor dat ik dat ga doen: worden dan de aangemaakte wifi (gast-)netwerken ook gewist? Want dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ook onder windows en andere besturingssystemen kun je dat zien.
@Frits Raaf schreef:Ik zal eerst het modem moeten resetten, omdat ik het wachtwoord vergeten ben...
Voor dat ik dat ga doen: worden dan de aangemaakte wifi (gast-)netwerken ook gewist? Want dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Waarschijnlijk wel. Gezien de tweede test de snelste is weet ik niet of het fast ethernet wel mee speelt. Duw eventueel alle connectoren aan.
Ik heb ondertussen een nieuwe splitter en kabel ontvangen, waarvoor dank.
Op een rustig moment maar eens gaan aansluiten.
Goed om de te horen dat de aansluitmaterialen binnen zijn, @Frits Raaf
We horen graag hoe het gaat nadat je ze in gebruik genomen hebt 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.