Vraag
Reacties
Aankondigingen
Frits Raaf
Level 9

Af en toe korte internetuitval

In mijn omgeving is een actie geweest waarbij glasvezel wordt aangeboden met gratis aanleg een aansluiting.

Ik heb besloten daar op in te gaan om een aantal redenen.

Sinds de laatste verhoging naar 600 mb heb ik regelmatig last van korte storingen. Het probleem lijkt bij het modem te zitten: deze start opnieuw op of geeft een tijdje een aantal groene, rode of witte knipperende lampjes te zien.

Ook de snelheid, gemeten met speedtest, varieert veel meer.

Een andere, steeds belangrijkere factor is de lage uploadsnelheid. We zetten regelmatige instructievideo's op Vimeo. Deze zijn ruim 4 GB per video en vooral bij een wisselende snelheid of uitvallende verbinding duurt het soms tot een kwartier of langer voor deze online staan.

Hoewel Ziggo op zich een prima provider is (en ik de Next een perfecte ontvanger vind), is bovenstaande wel wel de belangrijkste reden. Ik wil graag een stabiele verbinding.

De overstap zal ergens in september zijn, omdat de kabel nog gelegd moet worden.

45 Reacties 45
Meldingen
Aan Uit
Frits Raaf
Level 9
Topicstarter

Dan wacht ik nog even, @Marije.

0 Kudos
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hoe is het gegaan de afgelopen periode, @Frits Raaf ?

0 Kudos
Frits Raaf
Level 9
Topicstarter

Iets beter, maar toch zo'n 1x à 2x per week een korte uitval, variërend van ongeveer 1 tot 5 minuten.
Zoals ik al schreef gebeurt dit sinds de snelheidsverhoging naar 600mb.
Ik wacht gewoon even af hoe de glasvezelverbinding van Delta gaat bevallen. De eerste maand of twee maanden zal ik toch nog even naast elkaar blijven gebruiken ter vergelijk.

Ik las overigens dat Ziggo van plan is om in 2022 álle gebruikers een glasvezelaansluiting te gaan geven ter vervanging van coax?

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Frits Raaf  schreef:

...Ik las overigens dat Ziggo van plan is om in 2022 álle gebruikers een glasvezelaansluiting te gaan geven ter vervanging van coax?

Geen idee waar u dat 'sprookje' gelezen kan hebben. Ziggo zou wel willen, maar glasvezel-tot-in-het-huis is duur om in bestaande wijken aan te leggen. Mocht Ziggo dit ooit gaan doen, dan zal het waarschijnlijk alleen in nieuwbouw wijken zijn en dáár willen alle providers wel glasvezel leggen.

0 Kudos
Frits Raaf
Level 9
Topicstarter

Dat "sprookje" is hier te lezen: https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-stapt-toch-over-op-glasvezel-tot-in-de-meterkast
Hopelijk leven we dan (mét Ziggo) nog lang en gelukkig...

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Frits Raaf 

Dat artikel ook gelezen?

Straten open
Ziggo gaat de aansluiting alleen verglazen als de straten omwille van andere redenen open zijn gebroken. En dan vindt verglazing alleen plaats als een groot aantal woningen van glasvezel in de meterkast kan worden voorzien. Bijvoorbeeld bij de bouw van een nieuwbouwwijk of een groter flat- of appartementsgebouw.

Maar ondanks dat Ziggo glasvezel tot in de meterkast in deze gevallen gaat aanleggen, blijft het kabelbedrijf in de woning coax gebruiken. Dit zorgt er onder meer voor dat alle Ziggo-abonnees dezelfde apparatuur kunnen gebruiken. Er komt dan ook vooralsnog geen afwijkend fiberaanbod bij Ziggo. Dit houdt in dat Ziggo ook bij glasvezel in de meterkast geen symmetrische internetsnelheid gaat leveren.

0 Kudos