1
Vraag
2
Reacties
marcomaastricht

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Advies router

Hallo allemaal,

 

Sinds vorige maand hebben we giganet echter haalt mijn linksys mr7350 deze snelheid niet helemaal ik blijf uitkomen op 825,2 mbps ongeveer ook valt me op dat portforwarding op deze router niet flekkenloos werk heeft iemand enig idee welke router ik het beste zou kunnen aanschaften het betref hier een klein zakelijk aansluiting.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Ik zou het niet weten. De Asus die jij voorstelt is ook niet slecht. Ik vind bijv. zo vlug geen andere met 8 LAN poorten. Dus daar kunnen weinigen tegenop.

Het ligt er aan wat je wilt. Persoonlijk vind ik de Fritzbox 7590 en de TP-Link Archer AX73 of de Asus TUF Gaming AX5400 ook wel geschikt.

Met 2.4 Ghz snelheid is die AC88U niet te verslaan zo te zien, maar op 5 Ghz wifi levert hij de helft aan snelheid in ten opzichte van enkele andere modellen.

De Asus TUF Gaming AX5400 heeft ook al wifi 3 dus dat is leuk voor de toekomst.

Heb je Wifi niet zo zeer nodig, dan is dit weer allemaal totaal niet interessant. Daarom.... het ligt er aan wat je wilt.

Als je het meeste via LAN wilt, dan doet de AC88U waar jouw blik op viel, niet onder voor de anderen. In hoeverre die reviews ook op jouw apparaat van toepassing gaan worden is altijd koffiedik kijken.

Maar daar is garantie dan weer voor. 😉

 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat is heel lastig om te adviseren, want verschillende routers hebben verschillende mogelijkheden.

 

Wat moet je router sowieso aan functies hebben en wat moet je router uit kunnen voeren?

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Pin me er niet op vast, maar was vanwege overhead niet 860Mbps het maximaal haalbare op 1 apparaat? Indien niet juist/verouderd, dan haal ik het wel weer weg 🙂

marcomaastricht
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het is belangrijk dat ik portforwarding kan doen dat werk op de linksys ook niet helemaal lekker, Ook zou het handig zijn ik bepaalde website's kan blokeren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijk weet @DennyW wat een goede router is voor je wensen.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@marcomaastricht 

Niet goed kunnen portforwarden is sowieso een goede reden om naar iets anders uit te zien, maar ik kan geen advies geven welk merk en type router beter voor jou is.  825,2Mb/s Is wel iets onder de maat, maar het is maar de vraag of dit alleen aan de router ligt. In theorie kan de netwerkkaart van de PC waarmee de meting gedaan hiervan de oorzaak zijn, of de verbinding van de Ziggo-modem kan om een of ander reden niet perfect zijn. Zo maar een paar mogelijkheden.

 

Bij routers /firewalls, waarmee je verkeer of gedag van gebruikers kan filteren / blokkeren vragen niet alleen wat meer van de beheerder, maar is ook een iets zwaardere belasting de ingebouwde processor.  Zo was het ook bij een m.i. leuke semi-professionele / goed betaalbare router het geval; bij inschakelen van deep packet  inspection kwam de rekeneenheid adem te kort. De doorvoersnelheid ging dan wat naar beneden. Alle extra instelling belasten de processor. Routers met wat meer rekenkracht zijn doorgaans duurder.

 

Probeer bij het maken van een keuze ook te letten of het merk wel langdurig en het liefst snel firmware up-to- date houdt. Bij aanschaf een router met een zeer goede reputatie, moet je wel opletten of het type niet op korte termijn de z.g. End-of-Life status zou kunnen bereiken.

marcomaastricht
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@DennyW 

 

Rechstreek op het modem haal ik de snelheid wel, Dus ga ervan uit de Linksys er iets mee heeft te maken.

 

Zelf ben ik aan het kijken naar een asus als vervanger maar daarom dat ik hier om advies vraag.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

De hogere segment routers zijn over het algemeen wel goed.

Dan heb je het veelal over o.a. Fritzbox, Asus en Draytek. Daar hangt vaak ook wel een prijskaartje aan.
Ik sluit me wat dat betreft bij de vorige sprekers aan, ze zijn aan elkaar gewaagd maar soms verschilt het wat per functionaliteit.
Als je voor een van deze merken kiest (zullen er vast meer zijn) zit je geheid goed. Maar wel even goed op de specificaties letten zoals maximale snelheid die ze aankunnen en natuurlijk de functionaliteit die jij wenst. Dan kom je vanzelf wel op het juiste type uit.

En zoals DennyW al schreef... niet te oud type, zodat je lang genoeg firmware updates krijgt. Evt. navragen bij de verkoper.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik haal op 1 apparaat als ik stevig download makkelijk rond de 940Mbps

marcomaastricht
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Richard G. 

 

ASUS RT-AC88U Dual-band Wireless-AC3100 Gigabit Route

was ik naar aan het kijken

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Ik heb zelf geen ervarning met Asus. Als ik bij Azerty ga kijken klaagt er eentje over de snelheid, bij Tweakers is het over het algemeen veel dat poorten stuk gaan of niet goed werken en klachten over instabiliteit (van de 14 reviews 6 stuks! met 1 ster. Lijkt me niet dat je voor deze moet gaan, maar wie ben ik?
Ik durf daar geen goed advies op los te laten. Ik zag nog een betere Asus (qua specs) voor 1 euro duurder, maar voor hetzelfde geld val je daar slechter mee uit.
Tip: Koop 'm bij bol of zo, zodat je hem terug kan sturen als ie niet bevalt.

marcomaastricht
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Richard G. welk merk had jij dan voorgesteld?

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Ik zou het niet weten. De Asus die jij voorstelt is ook niet slecht. Ik vind bijv. zo vlug geen andere met 8 LAN poorten. Dus daar kunnen weinigen tegenop.

Het ligt er aan wat je wilt. Persoonlijk vind ik de Fritzbox 7590 en de TP-Link Archer AX73 of de Asus TUF Gaming AX5400 ook wel geschikt.

Met 2.4 Ghz snelheid is die AC88U niet te verslaan zo te zien, maar op 5 Ghz wifi levert hij de helft aan snelheid in ten opzichte van enkele andere modellen.

De Asus TUF Gaming AX5400 heeft ook al wifi 3 dus dat is leuk voor de toekomst.

Heb je Wifi niet zo zeer nodig, dan is dit weer allemaal totaal niet interessant. Daarom.... het ligt er aan wat je wilt.

Als je het meeste via LAN wilt, dan doet de AC88U waar jouw blik op viel, niet onder voor de anderen. In hoeverre die reviews ook op jouw apparaat van toepassing gaan worden is altijd koffiedik kijken.

Maar daar is garantie dan weer voor. 😉

 

marcomaastricht
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Richard G. 

Het gaat juist om beide dat stabiel moet zijn het wifi en de lan verbinding ik ben een naar fritz aan het kijken omdat ik ook via voip bel heb jij enig idee de app voor telefonie ook inkomende gesprekken doet of alleen uitgaand? Anders gaat me oog daarop vallen.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

@marcomaastricht Ik heb een Fritzbox 7490. Ietsje ouder model dus. Ik heb zowel Ziggo telefonie alsook 2 voip nummers. De beide voips gaan via de Fritzbox. De Connectbox staat in DMZ naar de Fritbox. Heb wel het netwerk van de Fritz veranderd naar de 10 range omdat ie normaliter ook de 192.168.178.x range gebruikt. Maar dat stelt niets voor. Als je daar last mee zou krijgen kan ik je de juiste manier van instellen wel even opgeven.
Met de Y kabel in gebruik kan ik ook de telefonie voor Ziggo via de Fritzbox regelen v.w.b. wanneer er met Ziggo en wanneer er met Voip uitgaand gebeld wordt bijvoorbeeld. Of welke dect aansluiting de inkomende gesprekken kunnen opnemen.
De app gebruik ik niet, maar zoals ik het lees moet je daar ook inkomende gesprekken op kunnen krijgen.
Dat vond ik in de handleiding hier:

Link naar handleiding
en dan punt 5:
"Bepaal onder "Incoming Calls" op welke telefoonnummers FRITZ!App Fon moet reageren bij inkomende oproepen."
Dat is al vanaf de 4020 dus lijkt me niet dat ze dat inmiddels gewijzigd hebben.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic