Vraag
Reacties
Oplossing
Martino59
Level 4

Advies over de beste aansluitmethode voor een Playstation in de blokhut

Goedendag,

Mijn zoon wil graag in zijn blokhut playstation spelen, deze staat ongeveer  25 meter van het punt waar onze internet verbinding binnenkomt.

We hebben binnen in huis een mediabox xl waar ik zelf internet van gebruikt.

Wat kan ik het beste doen om hem met plezier te laten gamen?

O,ja van de week een extra internetpunt via stopcontact gekocht van Ziggo maar dat werkt niet, het lichtje blijft rood dus geen verbinding te krijgen met zijn playstation vanaf de mediabox naar zijn blokhut.

Alvast dank voor het eventuele meedenken, ben zelf helaas niet technisch.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Fester 538
Level 1

wat je het beste kunt doen , dat is een goede utpkabel na de blokhut leggen er zijn grondkabel utp verkrijgbaar  ...CAT6 UTP grondkabel 30 meter zwart deze vind je via http://netwerkkabelshop.nl bedraad is meest stabliele manier om een playstation te verbinden .

Bekijk in context

0 Kudos
7 Reacties 7
Fester 538
Level 1

wat je het beste kunt doen , dat is een goede utpkabel na de blokhut leggen er zijn grondkabel utp verkrijgbaar  ...CAT6 UTP grondkabel 30 meter zwart deze vind je via http://netwerkkabelshop.nl bedraad is meest stabliele manier om een playstation te verbinden .

0 Kudos
Martino59
Level 4
Topicstarter

Oké, dank u voor de snelle reactie.

Deze kan ik dan op de mediabox aansluiten en dan achterop de playstation en dan zou het goed moeten zijn.

0 Kudos
Pasi
Level 19
Fester 538 wrote:

wat je het beste kunt doen , dat is een goede utpkabel na de blokhut leggen er zijn grondkabel utp verkrijgbaar

Een grondkabel is wel een mooie oplossing, maar is niet echt noodzakelijk. Als u de kabel netjes kan ophangen, dan kan het ook wel met een standaard utp kabel.

Een utp kabel mag maximaal 100m lang zijn, dus die +/- 25 m. is helemaal geen probleem. De lengte heeft ook geen invloed op de mogelijk ‘doorvoer’ snelheid.

In veel hobby/computer zaken, kan u een normale utp kabel gewoon vanaf een haspel kopen en dus is elke lengte mogelijk. Wel moet u dan zelf er 2 stekkers aanknijpen, maar misschien kan men u in dezelfde hobby/computer ook daarmee helpen ( en de stekker eraan knijpen ) en hebt u een kabel met exact de gewenste lengte.

Ik ken de door@Fester 538 genoemde site niet ( en ook niet de kwaliteit van hun waren ), maar de prijzen voor b.v. een ‘CAT6 UTP grondkabel’ van 30 of 40 meter ( resp €13,75 of 23,25 excl. eventuele verz. ) is echt niet duur en is misschien daarom wel de beste keuze.

Suc6

Edit:@Fester 538, ik had verwacht dat deze grondkabel veel duurder zou zijn, maar dit zijn zeer schappelijke prijzen. Ik heb de tekst daarom iets aangepast.

0 Kudos
Fester 538
Level 1

deze kun je dan in de mediabox  en in de playstation verbinden  grondkabel dan weet je zeker dat het goed is  normale utp kan ook, maar dit kan na verloop van tijd door weeromstandigheden gaan scheuren en dan zou je deze weer moeten vervangen . 

0 Kudos
Haander
Level 9

@Martino59 Ik zou ook een tv in die hut zetten. Met alleen een Playstation heeft die geen beeld.

Aangezien je niet zo technisch bent zeg je zelf, dacht ik zeg het maar effe erbij.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Let er wel op dat het aanzetten van een UTP stekker een klusje is wat je in je vingers moet krijgen en goed moet oefenen van te voren om een goede aansluiting te krijgen.
Dit vereist een goede sterke krimptang en de juiste soort en goede stekkers, anders gaat het geheid mis.

Kabel zonder stekkers en nooit gedaan?
Probeer dan iemand te vinden die dit vaak gedaan heeft, anders kost het je geld voor een tang en een bos stekkers en een berg frustratie.

Of je moet van een uitdaging houden? Dan veel plezier en succes gewenst.

Mocht je een kant en klare kabel willen kopen met stekkers, neem dan niet een precies passende, want je komt dan altijd een paar bochten en hoeken te kort, goed meten is weten.

0 Kudos
Martino59
Level 4
Topicstarter

Allen hartelijk bedankt voor het meedenken en advies.

Ga een goede kant en klare grondkabel bestellen van 30 meter en deze naar de blokhut aanleggen vanaf mijn mediabox.

30 meter moet genoeg zijn en zijn inderdaad niet zo duur.

@Haander gelukkig staat er een tv ha ha.

0 Kudos