Vraag
Reacties
Dotje779906
Level 1

Advies gevraagd: waar kan ik mijn modem het beste aansluiten?

Goedemiddag,

Mijn vraag over de aansluiting, de monteur heeft de modem naast de verwarming geplaatst daar zit de aansluiting (vroeger tv/radio aansluiting)  het is niet slim om de modem naast de kachel te zetten kan oververhitting geven enz. Nu heb ik een oude ups aansluiting in de meterkast zie foto en een kpn aansluiting daar zou toch ook de modem aangesloten kunnen worden?????  Zag dat ergens voorbij komen (jaar 2021iemand geplaatst)

1000006293.jpg

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
6 Reacties 6
tobiastheebe
Level 20

Ziggo adviseert altijd om het modem met een kabel van 1,5 meter op het AOP aan te sluiten en dus niet op een andere contactdoos zoals bij jou het geval is. Het AOP op de foto is een verouderd type (VQ601R) dat kosteloos vervangen wordt door een monteur.

Als alleen het modem via coax is aangesloten, dan kan dit direct op het nieuwe AOP (TRISZ-DG300 of FISO-X11) aangesloten worden met een groen/rood-kabel. Je kunt het modem eventueel nu al op het huidige AOP aansluiten met een rood/rood-kabel. Als je ook een of meerdere TV's via coax hebt aangesloten, dan is een splitter noodzakelijk. Het standaardtype splitter is tegenwoordig de POA-550. Het modem wordt hierop aangesloten met de eerder genoemde rood/rood-kabel.

Je kunt een monteursafspraak aanvragen via de chat. Een moderator (Ziggo-medewerker) kan ook een monteursafspraak inplannen en komt vanzelf langs in dit topic.

0 Kudos
Gio2903
Level 17

dan moet er wel een stopcontact zijn in de meterkast (gebeurd nog wel eens dat die er niet zit), de monteur had sowieso even de meterkast moeten checken maargoed. je kunt inderdaad opnieuw een monteur laten komen voor het aop in de meterkast, die kan daar het modem dan heen verplaatsen. nu is dat natuurlijk wel minder bevorderlijk voor de wifi in de woonkamer. het is maar net wat je wil

Dotje779906
Level 1
Topicstarter

Dank u wel.

Ik heb sowieso nog garantie lijkt mij, ben sinds vrijdag nieuwe klant🥴

0 Kudos
Dotje779906
Level 1
Topicstarter

Die heb ik. Een stopcontact 👍🏼

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Je hebt inderdaad 28 dagen garantie op een monteursafspraak.

0 Kudos
Krista
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @Dotje779906, hartelijk welkom op de community! 

Ik zie dat je ondertussen goed geïnformeerd bent door @tobiastheebe en @Gio2903 én dat er een monteur staat ingepland. Top! Mochten we nog iets voor je kunnen doen, dan horen we het graag.

0 Kudos