Hoi , Ik krijg vandaag de Deco X20 binnen en de komende dagen de deco M4 set van 3. Tevens hangt er nu aan de bestaande Connectbox een Desktop switch en ook direct aangesloten op de connectbox 2 x een next. Op welke wijze kan ik dit het beste aansluiten in de nieuwe situatie als ik de connectbox wifi loos zet.Waar sluit ik de beide next op aan bedraad en de desktop switch.
Alvast bedankt voor het meedenken. Gr Gerrit
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bedankt voor jullie reactie en vandaag komt de set TP-Link Deco M4 binnen van Ziggo. Ik ga het advies gebruiken en de wifi van de Compal uitzetten en de TP-link Deco X20 aan de Compal inpluggen. Aan de Compal komt de switch en de andere beschikbare aansluiting gebruik ik om met kabel naar 1e verdieping te gaan en daar de 1ste M4 bekabeld aan te sluiten met de next en op wifi en vervolgens de LG tv en airco en zet deze in AP stand. De tweede M4 gaat via wifi naar de Keuken met daarop bedraad aangesloten de 2e Lg tv en via wifi de keuken apparatuur Roomba en airco. De 3e M4 gaat naar de aanbouw en geeft daar hopelijk wifi dekking in de tuin. Ik heb er zin en hopelijk gaat alles volgens plan en anders meld ik mij weer hier voor wat extra hulp.
Gr
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
het beste is om alle Deco bekabeld aan te sluiten en in te stellen als acces point
ook is het aanbevolen om de 2 next bekabeld aan te sluiten je kunt de switch vervangen voor een met meerdere aansluitingen of de Deco,s allemaal op de switch en de next bekabeld op de Deco,s
De Deco X20 is 1 Deco die zou je met kabel vanuit modem op centraal punt zetten.
Mijn Lan Poorten zien er zo uit:
Lan 1 = UTP naar hoofd Deco M4 TP-Link
Lan 2 = UTP naar 8 Poorts Switch woonkamer waarom bekabeld de TV, Next, BlueRay, My WD Hone Cloud (nieuwe) Loopt losse UTP naar mijn bureau voor laptop omdat wifi punt stuk is en met 2 usb poorten weinig heb een UTP daar van uit en dan heb ik nog 3 poorten vrij
Lan 3 = UTP naar de WD MyCloud (oude)
Lan 4 = UTP naar 5 poorts TP Link Switch van Action daar lopen 2 UTP naar de Slaapkamer waar de 2e Deco M4 een UTP kabel heeft, De LG Smart TV UTP kabel en de Apple TV een UTP Kabel.
En uit de TP-Link Meterkast 1 UTP naar Deco 3 die uit staat. Dan heb ik in de voorslaapkamer nog een UTP in de meterkast voorheen stonden de PC’s daar
Even creatief met UTP en Deco Switches en kan je zelf beslissen wat je doet. 😊
Bedankt voor jullie reactie en vandaag komt de set TP-Link Deco M4 binnen van Ziggo. Ik ga het advies gebruiken en de wifi van de Compal uitzetten en de TP-link Deco X20 aan de Compal inpluggen. Aan de Compal komt de switch en de andere beschikbare aansluiting gebruik ik om met kabel naar 1e verdieping te gaan en daar de 1ste M4 bekabeld aan te sluiten met de next en op wifi en vervolgens de LG tv en airco en zet deze in AP stand. De tweede M4 gaat via wifi naar de Keuken met daarop bedraad aangesloten de 2e Lg tv en via wifi de keuken apparatuur Roomba en airco. De 3e M4 gaat naar de aanbouw en geeft daar hopelijk wifi dekking in de tuin. Ik heb er zin en hopelijk gaat alles volgens plan en anders meld ik mij weer hier voor wat extra hulp.
Gr
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.