1
Vraag
2
Reacties
IvoT

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

AdGuard home en dhcp

Ik heb AdGuard home op mijn Raspberry pi vier geïnstalleerd onder Home Assistant. Heb in mijn modem de DHCP server uitgezet en die ingeschakeld in AdGuard home.

 

Nu krijg ik de volgende DNS servers in mijn lijst, als ik vraag om een nieuw IP adres:

Dhcp serversDhcp serversIk had hooguit één 192.168.178 en één IPv6 adres verwacht. Maar het lijkt wel dat de DCHP van de router voor de IPv6 nogsteeds aanstaat, en daar naast ook nog IPv6 versie van Cloudflare door geeft. Is er een manier waarop ik dit kan uitzetten en kan kijken waar mijn computer de DHCP gegevens vandaan haalt? Daarnaast vind ik het raar dat ik niet gewoon in de router een intern ip adres kan opgeven voor de dhcp server.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De DHCPv6-server van de modemrouter kan niet worden uitgeschakeld en zal de geconfigureerde DNS-servers blijven verspreiden. Enige manier om dit op te lossen is het modem in bridge mode laten configureren en een eigen router gebruiken.

Bekijk in context

3 Reacties 3
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De DHCPv6-server van de modemrouter kan niet worden uitgeschakeld en zal de geconfigureerde DNS-servers blijven verspreiden. Enige manier om dit op te lossen is het modem in bridge mode laten configureren en een eigen router gebruiken.

IvoT
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Al is het natuurlijk niet het antwoord wat ik wilde. Dank je wel voor de reactie :-). Dat betekent dus zelf een aanschaffen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Correctie: er is nog een andere optie, dat is een FRITZ!Box 6660/6690 aanschaffen en registeren als eigen modem. Momenteel zijn er echter problemen met de activatie van eigen modems, dit is in onderzoek.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic