1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Rvoorbergen

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Activeren van Musiccast in Google assistant/ Alexia

Hallo,

In Google assistant heb ik diverse merken/ producten werkend in Google assistant. Maar op de een of andere manier krijg ik het maar niet voor elkaar om Yamaha Musiccast te activeren. Tijdens aanmelden blijft er een bolletje ronddraaien maar daar blijft het dan ook bij. Je kan ook voor Alexia kiezen. Maar daar gebeurt exact het zelfde. Volgens Yamaha moet ik Google toevoegen in de DNS. Maar heb gisteren een medewerker van Ziggo gesproken, maar zegt dat zij niet toestaan om DNS in de modem aan te passen. Heeft er hopelijk iemand een passende oplossing voor mij?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rvoorbergen
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Bam,

nou ik ben eruit gekomen. Ik heb de taal van mijn iPad op engels gezet. Vervolgens opnieuw naar de Google home app. Product toevoegen en…… eindelijk werken. Pfffff. Nogmaals dank voor het meedenken😃👍🏻

Bekijk in context

10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16870Posts
  • 3091Oplossingen
  • 8022Likes

.

@Rvoorbergen  schreef:

Volgens Yamaha moet ik Google toevoegen in de DNS. 

Ik heb absoluut geen oplossing, maar DNS aanpassen voor een probleem als dit is complete onzin.

Google toevoegen in DNS is dan ook een opmerking die ik absoluut niet kan plaatsen.

Deze richting moet je het ook niet zoeken.

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 218Likes

hoi @Rvoorbergen ,

MusicCast Actions maken deel uit van Actions on Google. Het zijn spraakopdrachten die je kunt inschakelen via de MusicCast-app.

Mogelijk mis je die nog?

Snuffel anders hier even

Succes,

Bam

Rvoorbergen
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Bam,

Weet ik. Ik zou via de app van Yamaha, ofwel Musiccast als app Google Home deze moeten kunnen activeren. Ik wordt in beide gevallen omgeleid naar de website https://oauth.idp.yamaha.com/login?loginonly=true. Maar kom dus niet verder dan een draaiend bolletje op de pagina. Maar bedankt voor het meedenken!

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 218Likes

hoi @Rvoorbergen,

Even je cache / cookies weg gooien voor die site.

Ik knal er namelijk direct in 😁

Succes,

Bam

Rvoorbergen
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Bam,

Top idee. Heb ik zojuist geprobeerd. Alleen kom ik hierna nog niet verder. Ik kom via mijn pc wel op de link. Maar niet via diverse browsers op mijn iPhone en iPad. En dit is dys wel noodzakelijk om Musiccast toe te voegen in de app. 

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 218Likes

hoi @Rvoorbergen,

Dan op je aIPad de browser ook even opschonen?

De aanhouder wint 😁

Succes,

Bam

Rvoorbergen
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Bam,

ga ik vanavond proberen. Tot zover heel fijn dat je meedenkt😃👍🏻

Rvoorbergen
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Bam,  

op zowel mijn iPhone als iPad cache en geschiedenis verwijderd. Alle apps afgesloten en opnieuw geprobeerd. Maar helaas bied het nog steeds niet de juiste oplossing😔

Rvoorbergen
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Bam,

nou ik ben eruit gekomen. Ik heb de taal van mijn iPad op engels gezet. Vervolgens opnieuw naar de Google home app. Product toevoegen en…… eindelijk werken. Pfffff. Nogmaals dank voor het meedenken😃👍🏻

Pasi

Level 19
  • 10618Posts
  • 508Oplossingen
  • 5873Likes

@Rvoorbergen  schreef:

Hoi Bam,

Dat is dus een bug in de Google app !