Hallo,
In Google assistant heb ik diverse merken/ producten werkend in Google assistant. Maar op de een of andere manier krijg ik het maar niet voor elkaar om Yamaha Musiccast te activeren. Tijdens aanmelden blijft er een bolletje ronddraaien maar daar blijft het dan ook bij. Je kan ook voor Alexia kiezen. Maar daar gebeurt exact het zelfde. Volgens Yamaha moet ik Google toevoegen in de DNS. Maar heb gisteren een medewerker van Ziggo gesproken, maar zegt dat zij niet toestaan om DNS in de modem aan te passen. Heeft er hopelijk iemand een passende oplossing voor mij?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi Bam,
nou ik ben eruit gekomen. Ik heb de taal van mijn iPad op engels gezet. Vervolgens opnieuw naar de Google home app. Product toevoegen en…… eindelijk werken. Pfffff. Nogmaals dank voor het meedenken😃👍🏻
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
.
@Rvoorbergen schreef:Volgens Yamaha moet ik Google toevoegen in de DNS.
Ik heb absoluut geen oplossing, maar DNS aanpassen voor een probleem als dit is complete onzin.
Google toevoegen in DNS is dan ook een opmerking die ik absoluut niet kan plaatsen.
Deze richting moet je het ook niet zoeken.
hoi @Rvoorbergen ,
MusicCast Actions maken deel uit van Actions on Google. Het zijn spraakopdrachten die je kunt inschakelen via de MusicCast-app.
Mogelijk mis je die nog?
Snuffel anders hier even
Succes,
Bam
Hoi Bam,
Weet ik. Ik zou via de app van Yamaha, ofwel Musiccast als app Google Home deze moeten kunnen activeren. Ik wordt in beide gevallen omgeleid naar de website https://oauth.idp.yamaha.com/login?loginonly=true. Maar kom dus niet verder dan een draaiend bolletje op de pagina. Maar bedankt voor het meedenken!
hoi @Rvoorbergen,
Even je cache / cookies weg gooien voor die site.
Ik knal er namelijk direct in 😁
Succes,
Bam
Hoi Bam,
Top idee. Heb ik zojuist geprobeerd. Alleen kom ik hierna nog niet verder. Ik kom via mijn pc wel op de link. Maar niet via diverse browsers op mijn iPhone en iPad. En dit is dys wel noodzakelijk om Musiccast toe te voegen in de app.
Hoi Bam,
ga ik vanavond proberen. Tot zover heel fijn dat je meedenkt😃👍🏻
Hoi Bam,
op zowel mijn iPhone als iPad cache en geschiedenis verwijderd. Alle apps afgesloten en opnieuw geprobeerd. Maar helaas bied het nog steeds niet de juiste oplossing😔
Hoi Bam,
nou ik ben eruit gekomen. Ik heb de taal van mijn iPad op engels gezet. Vervolgens opnieuw naar de Google home app. Product toevoegen en…… eindelijk werken. Pfffff. Nogmaals dank voor het meedenken😃👍🏻
@Rvoorbergen schreef:Hoi Bam,
nou ik ben eruit gekomen. Ik heb de taal van mijn iPad op engels gezet. Vervolgens opnieuw naar de Google home app. Product toevoegen en…… eindelijk werken. Pfffff. Nogmaals dank voor het meedenken😃👍🏻
Dat is dus een bug in de Google app !
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.