Goedendag, we hebben ons internetabonnement aangepast. Hiervoor was een nieuwere modem aangeraden wat we inmiddels van Ziggo hebben ontvangen. Helaas komen we niet verder dan de activatie webpagina, gezien het geactiveerd moet worden met een activatiecode en activatie wachtwoord die we niet hebben ontvangen. Twee keer gebeld naar Ziggo. Er werd ons verteld dat we het oude modem er weer op aan moeten sluiten en afwachten tot het internet uitvalt. Dán kunnen we pas gebruik maken van de nieuwe modem zonder dat deze met een code geactiveerd hoeft te worden, dit wordt nu immers gedaan door Ziggo. Volgens hen is er een vertraging in de orderverwerking en staat de nieuwe modem nog niet in het systeem. Maar is het nu de bedoeling dat we moeten blijven afwachten? Ze kunnen niet te zeggen hoe lang dit gaat duren. (??) De snelheid via de oude modem is erg traag en we betalen wel voor een andere snelheid die we nu dus niet halen. Ik had een stuk gelezen van een Ziggo moderator dat dit door de moderator handmatig kan worden aangepast en dat je even een code van het modem aan diegene doorgeeft? Wie kan ons hierbij helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @msliza
Een warm welkom hier op de Ziggo Community!
Mijn bericht komt als mosterd na de maaltijd, aangezien ik zie dat je in de tussentijd via de chat contact hebt gehad met één van mijn collega's. Jouw nieuwe modem staat op dit moment actief. Werkt alles naar tevredenheid? 🙂
Bedankt voor het meedenken en alle info. Ik had het inderdaad getest via speedtest sites. Draadloos was het dus voor bijna de helft langzamer dan met de kabel. Het probleem lijkt inmiddels opgelost te zijn. Wij halen inmiddels draadloos snelheden van circa 60-65 mbits/sec. Dit had ik gisteren via de smart wifi app geoptimaliseerd en alles lijkt inmiddels naar behoren te werken! Nogmaals dank voor de hulp.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @msliza
Een warm welkom hier op de Ziggo Community!
Mijn bericht komt als mosterd na de maaltijd, aangezien ik zie dat je in de tussentijd via de chat contact hebt gehad met één van mijn collega's. Jouw nieuwe modem staat op dit moment actief. Werkt alles naar tevredenheid? 🙂
De activatiecodes zijn een overblijfsel uit het verleden, hiermee kon je zelf het modem activeren. Tegenwoordig worden deze codes niet meer gebruikt. Zodra het modem een registratie-aanvraag op het netwerk doet en correct is gekoppeld aan jouw klantnummer, wordt het modem automatisch geactiveerd en neemt het de plaats in van het oude modem. Het feit dat dit niet gebeurt, geeft aan dat het nieuwe modem intern nog niet gekoppeld is aan jouw klantnummer, waardoor de registratie mislukt. Normaal gesproken kun je een nieuw modem meteen in gebruik nemen na ontvangst.
Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan e.e.a. uitzoeken/controleren. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld.
Wat betreft de te lage snelheden:
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en bekabeling, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Ik heb daarna inderdaad contact via de chat contact gehad met Ziggo. Uw collega heeft me keurig geholpen en het werkt nu inderdaad!
Ah, geweldig om te horen @msliza. Fijn dat mijn collega je zo goed heeft geholpen en alles nu in kannen en kruiken is. Mochten we in de toekomst iets voor je kunnen betekenen, dan weet je ons te vinden.
Bedankt voor je uitgebreide reactie, Tobias. Ik heb nu inderdaad het probleem dat de snelheid niet optimaler is met de nieuwe modem. We halen draadloos nog steeds alleen tussen de 20-40 mb terwijl we een abonnement hebben tot 75 mbits/s. Dat de snelheid met draadloos internet wat achteruit gaat is mij bekend, maar ik vind meer dan de helft toch wel erg veel. Hoe kan dit omhoog? Via de wifi app van Ziggo lukt me dit niet. Foto's zullen u meer duidelijkheid kunnen geven?
Heb je de snelheid al eens getest bij een directe, bekabelde verbinding met de router, via speedtest.net of dslreports.com? Zo ja, wat was hiervan het resultaat?
Indien er sprake is van een (gedeeltelijk) verouderde installatie dan is dat vaak een oorzaak van lager uitvallende snelheden. Foto's zijn daarom waardevol.
Bedankt voor het meedenken en alle info. Ik had het inderdaad getest via speedtest sites. Draadloos was het dus voor bijna de helft langzamer dan met de kabel. Het probleem lijkt inmiddels opgelost te zijn. Wij halen inmiddels draadloos snelheden van circa 60-65 mbits/sec. Dit had ik gisteren via de smart wifi app geoptimaliseerd en alles lijkt inmiddels naar behoren te werken! Nogmaals dank voor de hulp.
Fijn om te lezen! Mocht je (later) alsnog een controle van signaal en installatie wensen, laat het dan gerust weten.
Ook fijn om te weten! Nogmaals dank voor de behulpzaamheid.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.