Afgelopen maanden is de latency van de internetverbinding aan het toenemen en neemt het aantal “storingen” met het internet toe. Verder is alles bekabeld aangesloten en er zijn geen errors op de ethernet interfaces te vinden. Vandaag is de monteur langsgekomen om de AOP te vervangen (hier zat nog een oude “opdraai” model op). Het signaal op de AOP was volgens de monteur goed. Nu blijft alleen het vervangen van mijn oude ubee modem (ubee EVM3200 ) over.
Ik heb veel problemen met de puma 6 chipset ervaren, die ik een paar maanden met veel frustratie heb moeten gebruiken. Ik heb ook al de versie geprobeerd met een firmware update, waarbij alles gefixed zou zijn. Dat werkte dus ook niet…. Gelukkig kon ik toen wel terug naar mijn oude ubee. Maar die lijkt nu ook langzaam minder te worden.
Ik wil dus geen puma6 chipset meer! Ziggo levert standaard alleen nog maar een “brakke” puma6 chipset. De monteur gaf aan dat het huidige modem echt een oud beestje was en eigenlijk vervangen moest worden. Van de monteur heb ik inmiddels, gelet op alle problemen die ik heb gehad met puma6, een ubee 1318ZG modem gekregen. Hij kon alleen een modem zonder puma6 chipset zelf niet activeren.
Ik heb nu dus een ubee 1318 ZG modem in huis, maar deze moet nog geactiveerd worden. De monteur gaf aan een bericht te posten via deze community omdat hier de experts zitten 🙂
Dus concreet: mijn vraag:
Hoe kan ik de nieuwe ubee (laten) activeren, zodat ik die in gebruik kan nemen.