1
Vraag
2
Reacties
BasF81

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Activatie Sagemcom modem

Hallo,

Ik heb sinds een kleine week een nieuw modem ontvangen (zwart Sagemcom), ivm een aanpassing in mijn abonnement. 

Modem vorige week aangesloten, maar bleef hangen ergens in hangen. Uiteindelijk kreeg ik de melding dat het modem verbonden was, maar geen signaal binnen kreeg. Wifi boosters zijn ook verbonden achter het modem, uiteraard ook zonder internet.

Ik gebeld met de servicedesk, en daar kreeg ik te horen dat er een achterstand was met activatie van nieuwe apparatuur. De dame aan de lijn vertelde mij dat dit nog enkele uren kon gaan duren, en advies was om oude modem weer aan te sluiten (zodat je weer internet hebt), en via de Mijn Ziggo app in de gaten te houden of het nieuwe modem zichtbaar zou komen bij mijn apparatuur. 

Nu inmiddels bijna een week verder, maar nog steeds geen nieuw modem zichtbaar in de Mijn Ziggo app.

Via de messenger chat functie in de app al gevraagd naar de status, maar dan krijg ik steeds antwoorden waar ik niks mee kan en geen antwoord geven op mijn vragen.

Is dit een bekend probleem, en hebben hier meer mensen last van (niet activeren van nieuwe apparatuur vanuit Ziggo), en wat kan hieraan gedaan worden?

Ik ben bang dat mijn oude modem binnenkort uitgeschakeld wordt (omdat ik al een nieuw modem heb), en dat ik dan dus helemaal niks meer heb (geen internet en geen tv).

Hoe kan dit opgelost worden? Kan de moderator zien wat de status van deze activatie is, en deze eventueel voorrang geven? Ik begrijp niet waarom dit zo lang moet duren.

Als het niet werkend kan worden, komen ze de rommel maar weer ophalen. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gio2903

Level 16
Expert
  • 1665Posts
  • 84Oplossingen
  • 1007Likes

je zult in dat geval de 2.4 netwerk een aparte naam moeten geven (de meeste mensen doen dit juist voor 5g maargoed)

dus bijv:

internet2.4

internet5

al je smarthome kun je dan instellen op het 2.4 netwerk, je eigen telefoon kun je daarna met 5ghz verbinden en dan zou je gewoon alles moeten kunnen bedienen 🙂

Bekijk in context

8 Reacties 8
MR_CHIP

Level 18
Expert
  • 7635Posts
  • 106Oplossingen
  • 2675Likes

het nieuwe modem wordt niet automatisch zichtbaar in mijn ziggo zolang het oude modem nog aangesloten is

ik zou tussendoor proberen het nieuwe modem aan te sluiten en kijken of die online komt 

BasF81
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor je reactie, dit is nieuw voor mij. De dame die ik vorige week bij de helpdesk sprak zei juist dat ik de app in de gaten moest houden, zodat ik niet steeds het modem zelf opnieuw hoefde aan te sluiten om te checken of deze geactiveerd was.

Dan ga ik het toch zelf nog maar eens proberen zo. Hopelijk met positief resultaat 😉

S4R

Level 15
Expert
  • 1223Posts
  • 54Oplossingen
  • 751Likes

Die gasten van de helpdesk kletsen soms ook maar wat.

Tip: stuur je modem niet ongevraagd terug anders denken ze dat je je abbo wilt beëindigen. 

BasF81
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het blijkt inderdaad dat ze zomaar wat zeggen. Modem zojuist aangesloten en het werkt. Ik merk echt een serieuze snelheid verbetering, dus prima. Alleen mijn smart home apparaten lopen nu te eikelen, ivm 2.4 en 5ghz wifi (beiden staan ingeschakeld in het nieuwe modem). Hier ga ik morgen wel verder naar kijken 🙂

MR_CHIP

Level 18
Expert
  • 7635Posts
  • 106Oplossingen
  • 2675Likes

goed om te horen 😉

mocht je onze hulp nodig hebben weet je ons te vinden 😄

Gio2903

Level 16
Expert
  • 1665Posts
  • 84Oplossingen
  • 1007Likes

je zult in dat geval de 2.4 netwerk een aparte naam moeten geven (de meeste mensen doen dit juist voor 5g maargoed)

dus bijv:

internet2.4

internet5

al je smarthome kun je dan instellen op het 2.4 netwerk, je eigen telefoon kun je daarna met 5ghz verbinden en dan zou je gewoon alles moeten kunnen bedienen 🙂

S4R

Level 15
Expert
  • 1223Posts
  • 54Oplossingen
  • 751Likes

Kan je met wifi wat verdienen dan 😁

BasF81
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Zojuist beide varianten ingesteld, en de smart home apparaten verbonden. Alles werkt weer naar behoren. Bedankt voor jullie hulp mensen!!!!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat is je favoriete seizoen?

Uitgelicht topic