Robbert-Jan

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Account uitbreiden via Mijn Ziggo werkt niet

Als ik in Mijn Ziggo kies voor "Mijn account uitbreiden" en dan klik op mijn Ziggo-account, dan gebeurt er niets, er wordt weer teruggegaan naar het overzicht. Dit is ook het geval als ik op mijn Vodafone-account klik.

Het gebeurt in zowel Chrome als Edge en op mijn beide Windows-laptop (Windows 10 én 11).

Zodoende kan ik niet Ziggo Safe Online downloaded/licentie activeren op mijn nieuwe laptop.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Welkom terug @Robbert-Jan! Hopelijk heb je ondanks dit een fijne vakantie gehad!

Wel vervelend dat dit nog steeds speelt natuurlijk. Vanuit hier zag ik dat nog wel een MyVodafone account was, maar deze was niet gekoppeld met Mijn Ziggo ( of de Community). Het lijkt mij inderdaad verstandig om daarom echt alles te wissen, dat heb ik daarom net alsnog gedaan. 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Robbert-Jan

 

De belangrijkste vraag in deze, wat wil je precies doen? Want als je in Mijn Ziggo zit, hoef je Ziggo niet uit te breiden met Ziggo 🙂

Als je Safe Online wil downloaden, dan log je in via Mijn Ziggo, ga je naar het tabblad Producten en selecteer je daar Internet. Hier kun je Safe Online downloaden. Daarvoor hoef je niets uit te breiden.

Het uitbreiden is om bijvoorbeeld Vodafone toe te voegen aan je Mijn Ziggo account.

Robbert-Jan
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt, ik wil inderdaad Ziggo Safe Online downloaden. Echter in ik zie geen tabblad Producten in Mijn Ziggo. Zie bijgevoegd schermafdruk (het scherm wat ik krijg nadat ik ben ingelogd in Mijn Ziggo. Ook als ik daar klik op "Naar mijn Ziggo", of onder het user-icon op "Naar mijn Ziggo" of "Account wijzigen", kom ik weer op dit scherm terecht  (met als url https://account.ziggo.nl/account/overzicht?messages=VODAFONE_ONLY_USER).

 

Ik heb het zowel in Chrome als Edge geprobeerd, op twee verschillende Windows laptops, ik heb cookies verwijderd, ik ben naar Mijn Ziggo gegaan vanaf zowel ziggo.nl, vodafone.nl als google results, ik heb mijn wachtwoord gewijzigd, maar het probleem is persistent.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 669Likes

Inderdaad een ingewikkelde. Hier hebben we nog geen andere voorbeelden van gezien waarbij je vanuit deze accountomgeving niet naar Mijn Ziggo komt. 
Een bijzonder cirkeltje kom je dan in want na opnieuw inloggen kom je naar verwachting gewoon weer op de accountpagina uit en niet in Mijn Ziggo. 

Zo te zien heb je ook Vodafone gekoppeld aan deze inlog. Lukt het wel om op de My Vodafone omgeving te komen? 

Voordat we beginnen met sleutelen zoals account opnieuw registreren zoek ik eerst nog even wat voor je uit. Zodra ik meer hierover weet hoor je het van me. 

Robbert-Jan
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik  kies voor Mijn Vodafone kom ik inderdaad terecht in mijn Vodafone-account, dat werkt dus wel. Als ik vanuit daar weer kies voor Mijn Ziggo kom ik weer in de loop.

 

Ik heb even in de community gezocht op VODAFONE_ONLY_USER (de parameter in de eerder genoemde link), en dan vind ik een paar keer hetzelfde probleem. In beide gevallen kon het alleen verholpen worden door acties vanuit ziggo zelf, de topics geven echter niet aan wat ze precies gedaan hebben.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 669Likes

Dankjewel voor je checks en fijn dat My Vodafone probleemloos werkt. Ik heb je gegevens ter onderzoek doorgestuurd en gevraagd wat er hierin te verwachten is. 
Het is enorm lastig dat ik geen andere weg kan bieden om toch gebruik te maken van Safe Online. Voor reguliere zaken zoals factuur werkt dit via de Mijn Ziggo app namelijk wel. 

Robbert-Jan
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is er al zicht op een oplossing?

Anders bel ik dinsdag even de helpdesk.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Sorry voor de late reactie @Robbert-Jan. Merk je tot op heden geen verschil?

We kunnen dan het Mijn Ziggo gedeelte verwijderen en ontkoppelen van MyVodafone. Je kan daarna een nieuw Mijn Ziggo account maken ( met een ander mailadres) of Mijn Ziggo toevoegen aan MyVodafone. Laat maar weten als we het verwijderen en ontkoppelen van Mijn Ziggo in gang mogen zetten 🙂

Robbert-Jan
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er is inderdaad geen tot op heden verschil.

Graag inderdaad Mijn Ziggo account verwijderen en ontkoppelen.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dan ga ik dat voor je realiseren, @Robbert-Jan. Ik heb nu je Mijn Ziggo account ontkoppelt en verwijderd. Het moet dus straks (kan maximaal 24 uur duren, maar is meestal sneller) lukken om te registreren voor een nieuw Mijn Ziggo account, met een ander e-mailadres. 

 

Laat je hier weten of het is gelukt? 🙂

Robbert-Jan
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas het werkt niet. 

Ik heb gekozen op ziggo.nl voor nieuw account, mijn klantnummer, postcode en huisnummer ingevuld (er wordt niet gevraagd om een ander e-mailadres.), maar dan zegt ie "Er bestaat al een account bij deze gegevens. Log in op Mijn Ziggo met dat account." (zie Scherm1.png).

Als ik dan inlog onder mijn oorspronkelijk e-mailadres en wachtwoord dan krijg ik een foutmelding "We kunnen op dit moment jouw gegevens niet ophalen. Probeer het later nog een keer. Fout code: -1", zie Scherm2.png. Ik heb het inderdaad later nog een keer geprobeerd, maar zelfde resultaat. Wel logisch als idd het account onder dat e-mailadres door jou is verwijderd.

 

Ik heb ook geprobeerd op Mijn Vodafone om Mijn Ziggo toe te voegen (het ontkoppelen is dus wel goed gelukt, want hij geeft aan dat ziggo nog niet is gekoppeld), maar dan krijg ik zelfde probleem. Er wordt gezegd: Je hebt al een Mijn Ziggo account (hij noemt ook het oorspronkelijke e-mailadres), zie Scherm3.png. Als ik dan kies voor "Accounts nu samenvoegen" wordt gevraagd om in te loggen bij Mijn Ziggo, maar dat lukt niet (zie Scherm4.png), waarschijnlijk ook omdat het account door jou is verwijderd. 

 

Het lijkt of mijn oude account niet volledig is verwijderd. Steeds duikt weer mijn oorspronkelijke e-mailadres op.

 

Help!

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Robbert-Jan, je had helemaal gelijk. Hij was nog niet helemaal verwijderd. Dat heb ik nu gedaan, dus binnen 24 uur zou je opnieuw kunnen registreren. Laat je ons weten als het gelukt is? 

Robbert-Jan
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op dit moment nog niet, precies dezelfde problemen als in mijn eerder bericht. Maar de 24 uur zijn nog niet voorbij, ik probeer het morgen nog een keer.

Robbert-Jan
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas, het werkt nog niet, ik krijg precies dezelfde foutmeldingen als de vorige keer.

Robbert-Jan
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vanochtend nog een keer geprobeerd, maar nog steeds zelfde problemen. Voor de goede orde: inloggen op de Mijn Ziggo app (Android) werkt ook niet meer (ik krijg melding "Oeps! Er is iets fout gegaan"). Inloggen met Mijn Ziggo op dit forum werkt raar genoeg wel nog steeds.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Nou wat onwijs gek @Robbert-Jan, we hebben nogmaals het account gewist. Ook nu mag er 24 uur overheen gaan voor alles is verwijderd. Voorgaande pogingen ging dit ergens in het systeem mis. 
We houden het even in de gaten. Hou er idd wel rekening mee dat wanneer het verwijderen uit alle systemen gelukt is, ook het account voor de community niet meer werkt 🙂 

Robbert-Jan
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi, ik ben uiteindelijk op vakantie gegaan, dan maar zonder Ziggo Safe Online op mijn laptop.

Na thuiskomst vandaag nogmaals geprobeerd. 

Maar helaas nog steeds een probleem. Feit dat ik op deze site nog steeds kan inloggen, betekent dat het oude account nog steeds bestaat.

Ik kan momenteel wel inloggen op Vodafone (zowel app als website), maar niet op Ziggo (noch app, noch website), dat wil zeggen e-mailadres/wachtwoord wordt wel herkend (op de app krijg ik een sms met code), maar daarna krijg ik een foutscherm ("Oeps! Er is iets fout gegaan") . Ziggo GO en alle producten (internet, TV, telefoon) werken wel gewoon.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Welkom terug @Robbert-Jan! Hopelijk heb je ondanks dit een fijne vakantie gehad!

Wel vervelend dat dit nog steeds speelt natuurlijk. Vanuit hier zag ik dat nog wel een MyVodafone account was, maar deze was niet gekoppeld met Mijn Ziggo ( of de Community). Het lijkt mij inderdaad verstandig om daarom echt alles te wissen, dat heb ik daarom net alsnog gedaan. 

Uitgelicht topic