Mereldk

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Access Denied op aantal sites

Sinds een paar dagen krijg ik op een aantal sites die ik regelmatig bezoek (disney+, H&M, Ikea) 

de melding 'Access Denied' 

ik heb al vanalles geprobeert om dit op te lossen maar niks werkt. 

mijn geschiedenis en cookies verwijderen, malware scan, vpn uitschakelen

 

vermoedelijk is mijn IP- adres geblokeerd, dus ik wil deze graag veranderen maar hoe doe ik dit?

of is er een andere manier om dit probleem op te lossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 575Oplossingen
  • 2127Likes

@Mereldk Top! De nieuwe is besteld en onderweg. Binnen uiterlijk 5 werkdagen in huis. Daarnaast heb ik een gratis installatiemonteur ingepland voor volgende week donderdag in het tijdvak 08.00 - 13.00. De monteur sluit het modem voor je aan, maar optimaliseert ook gelijk de situatie in huis. Slaan we 2 vliegen in 1 klap, waarna je zorgeloos gebruik kunt maken van je diensten :-). 

Mocht het modem onverhoopt nog niet binnen zijn, je corona gerelateerde klachten hebben of de afspraak niet uitkomen? Wijzig dan de afspraak via Mijn Ziggo naar een geschikt moment. 

Bekijk in context

12 Reacties 12
privateer

Level 9
  • 302Posts
  • 11Oplossingen
  • 65Likes

Door een VPN te gebruiken worden Disney+ en Netflix meestal geblokkeerd omdat zij dan niet goed kunnen zien waar je vandaan komt dus VPN uit als je daarnaar wilt kijken. De Access Denied die je laat zien is op basis van een HTTP verwijzing. Dit moet https zijn het adres is dan https://www.ikea.com/nl/nl/ 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 575Oplossingen
  • 2127Likes

Hoi @Mereldk en welkom op de Community! Ronduit waardeloos dat je diverse sites niet meer kunt bezoeken. Dit lukt dus ook niet wanneer je geen gebruik maakt van de VPN verbinding?  Speelt het probleem op 1 specifiek apparaat of meerdere apparaten?  Heb je de uitleg en suggestie van @privateer kunnen testen en zo ja: hoe ging dat?

Mereldk
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dankje voor je reactie, 

Als ik mijn VPN gebruik kan ik wel die sites op dus dat is het probleem niet. 

Als ik op de ikea link klik kan ik daar wel in, maar als ik het zelf intyp krijg ik weer de access denied melding, zelfs met HTTPS.

Ik snap ook neit goed wat hier mee aan de hand is. 

Mereldk
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dankje voor je reactie, 

Iedereen die bij mij thuis op de WiFi zit heeft dit probleem, meerdere laptops en telefoons.

Alleen door VPN te gebruiken kan ik de sites wel bezoeken

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 575Oplossingen
  • 2127Likes

Heel merkwaardig @Mereldk! Ik heb je gegevens er even bij gepakt. Ik zie dat je een oud modem hebt. Als ik het modem voor je vervang, krijg je een nieuw exemplaar met een nieuw (dynamisch) ip adres. Dit is kosteloos en het proberen waard. Ga je akkoord? 

Daarnaast valt me iets anders op aan het signaal naar je modem, maar dat staat los van dit probleem. Het coax signaal op je modem is erg slecht. Dit leidt sowieso tot instabiliteit van de gehele verbinding. Wil je eens een foto maken van de hoofdaansluiting en met ons delen? 

Mereldk
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hoi hoi,

Ik wil heel graag een nieuw exemplaar, hopelijk lost dit dan het probleem op. 

 

Dat coax probleem heb ik al sinds dat ik hier woon, er is nooit een oplossing voor gevonden...

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 575Oplossingen
  • 2127Likes

@Mereldk Top! De nieuwe is besteld en onderweg. Binnen uiterlijk 5 werkdagen in huis. Daarnaast heb ik een gratis installatiemonteur ingepland voor volgende week donderdag in het tijdvak 08.00 - 13.00. De monteur sluit het modem voor je aan, maar optimaliseert ook gelijk de situatie in huis. Slaan we 2 vliegen in 1 klap, waarna je zorgeloos gebruik kunt maken van je diensten :-). 

Mocht het modem onverhoopt nog niet binnen zijn, je corona gerelateerde klachten hebben of de afspraak niet uitkomen? Wijzig dan de afspraak via Mijn Ziggo naar een geschikt moment. 

privateer

Level 9
  • 302Posts
  • 11Oplossingen
  • 65Likes

Als ik mijn vpn aanzet kom ik ook op Netflix en Disney+ tot het moment dat je daadwerkelijk een film wilt gaan kijken, dat is pas het moment dat de controle wordt gedaan of je uit het juiste land komt met je abonnement. En daar zit dan de anonimiteit van de vpn in de weg.

privateer

Level 9
  • 302Posts
  • 11Oplossingen
  • 65Likes

Heb je wel eens alles uit je browsergeschiedenis weggegooid?

Als je op deze link  ikea nederland klikt en de site van ikea laad dan weet je bijna zeker dat er een typfout zit in dat adres wat je krijgt bij handmatige invoer. Vandaar dus alles weggooien uit cache en geschiedenis. Waar zet je die vpn aan? op je router of met een programma op de computer?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Mereldk

 

Ik zie dat gisteren de monteur bij je langs is geweest. Hoe is het gegaan en hoe werkt het nu allemaal? 🙂

Mereldk
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een paar dagen geleden loste het probleem zich vanzelf op. Heel raar.

Maar ik had nogsteeds best wel langzaam internet, nu nieuwe modum en compleet nieuw internet.

Werkt perfect! Suepr bedankt voor jullie hulp

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Dat is geweldig om te horen @Mereldk. Ik ben blij dat het probleem is opgelost. Bedankt voor deze terugkoppeling en mocht je onze hulp in de toekomst nodig hebben, dan weet je ons te vinden.  🙂

Uitgelicht topic