Hoi iedereen,
Wie kan mij blij maken door mij te helpen met onderstaand probleem.
Enige tijd geleden heb ik mijn oude router vervangen door een nieuwe. Ik had wat verbindingsproblemen en ik verdenkte mijn oude router hiervan. Nu met mijn nieuwe router heb ik ongeveer de zelfde problemen, alleen nu erger. Dus er is ergen iets structureels mis.
Mijn setupZiggo router = Technicolor TC7210Z / 192.168.178.1
Eigen router = TP-link AC3150 / 192.168.178.2
Beiden zijn verbonden d.m.v. een Cat5 kabel van LAN poort 1 naar LAN poort 1.
Ondervonden problemenMet regelmaat werd de wifi verbinding verbroken tussen mijn mobiel en de eigen router. De verbinding herstelde zich redelijk snel (seconden tot een minuut). De router stond in de Accespoint modus.
Na contact met TP-link werd mij geadviseerd om hem handmatig als AP in te stellen. Dit gedaan door de LAN een ip adres te geven buiten het bereik van de Ziggo router en DHCP uit te schakelen.
Helaas blijven de problemen bijna het zelfde. Mijn wifi verbinding valt nog steeds weg en daarnaast is het vaak ook niet mogelijk om verbinding te maken. Het mobieltje blijft dan wachten op een ip adres. Daarnaast is ook de Lan verbinding instabiel geworden. Met regelmaat valt de verbinding weg, echter deze herstelt zich wel vrij snel.
Ik ben een beetje radeloos....