Vraag
Reacties
Oplossing
JonkheerL
Level 1

Accespoint achter Switch werkt niet

Beste community,

Ik heb in mijn woning internetkabels laten trekken naar alle slaapkamers en deze komen samen in de meterkast. Daar zijn ze via een HP ProCurve unmanaged switch verbonden met mijn Ziggo connectbox. Alle kabels zijn gecheckt met een signaaltester en werken.

Nu zou ik graag op de tweede verdieping een access point installeren , zodat ik ook daar een fatsoenlijke wifi verbinding heb. Hiervoor gebruik ik een Netgear EX3700 wifi versterker/access point. Probleem is echter dat deze geen verbinding kan maken met het netwerk wanneer ik hem via de LAN kabel aansluit.

Om e.e.a te controleren heb ik het access point rechtstreeks op de connectbox aangesloten en dan maakt deze meteen verbinding en werkt alles prima. Wanneer ik de Ziggo mediabox (van mijn TV) bekabeld aansluit aan de LAN kabel op de tweede verdieping, dan werkt deze ook zonder problemen en maakt verbinding met internet. Ik las ergens dat een mogelijke oorzaak zou zijn dat de connectbox in Bridge modus zou staan, maar dat heb ik bij Ziggo nagevraagd en mijn connectbox staat niet in Bridge modus.

De kabel is dus niet het probleem, het accesspoint niet en de connectbox ook niet. Maar gezien het probleemloos functioneren van internet op de mediabox, lijkt het ook niet aan de switch te liggen. 

Mijn vraag is nu dus: wat kan de oorzaak zijn en wat moet ik veranderen om ervoor te zorgen dat wel gaat werken?

Bij voorbaat veel dank voor jullie hulp!

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi
Level 19

Hallo,

misschien niet de oplossing die u verwacht, maar de Netgear EX3700 is een model van eind 2015 en heeft maar een 100Mb netwerk aansluiting. Misschien wordt het tijd om wat nieuws te nemen.

Aangezien het meeste werk al gedaan is ( namelijk netwerkkabels aanleggen ), kan u makkelijk daarop de zeskantig pods of de Deco m4 stations aansluiten. Beide sets kan u huren ( de beste keuze ) of kopen.
Met deze nieuwe wifi apparatuur heeft u waarschijnlijk ook een betere wifi dekking en snellere downloads.

Bekijk in context

Ga naar reactie
2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
Pasi
Level 19

Hallo,

misschien niet de oplossing die u verwacht, maar de Netgear EX3700 is een model van eind 2015 en heeft maar een 100Mb netwerk aansluiting. Misschien wordt het tijd om wat nieuws te nemen.

Aangezien het meeste werk al gedaan is ( namelijk netwerkkabels aanleggen ), kan u makkelijk daarop de zeskantig pods of de Deco m4 stations aansluiten. Beide sets kan u huren ( de beste keuze ) of kopen.
Met deze nieuwe wifi apparatuur heeft u waarschijnlijk ook een betere wifi dekking en snellere downloads.

Ga naar reactie
JonkheerL
Level 1
Topicstarter

Dat klinkt als een hele goede suggestie, veel dank!