1
Vraag
2
Reacties
LongJoy

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Acces denied op diverse websites

Beste mensen…

 

Ik had dit zojuist in het verkeerde sub forum geplaatst dus vandaar opnieuw hier geplaatst. Ik zal de andere verwijderen

 

Sinds 1,5 , bijna 2 weken, kan ik diverse websites, via mijn Ziggo connectie, niet benaderen.

Dit probleem is zowel wired als via wifi. Desktop..laptops...3 verschillende telefoons. het aparte is wel dat als ik op 4g ga ik nergens alst van heb.

Op deze communitypage zie ik in diverse topics dat er een aantal man zijn die ook onverwachts met een soortelijk probleem te maken hebben gehad.

In mijn geval gaat het over de websites/apps van www.rabobank.nl  , Playstation.com , microsoft.com en KLM.com. Nogal lastig aangezien ik natuurlijk ook een fervent gamer ben en aangezien ik de Playstation website niet kan benaderen kan ik ook geen gebruik maken van hun services. Ik kan dus niet inloggen op de PSN dienst.

 

Vorige week heb ik een Ziggo Connectbox toegestuurd gekregen want het vermoeden was dat het aan de oude modem lag en in eerste instantie, na installatie,  kon ik de websites weer benaderen maar na verloop van tijd was het weer raak en kon ik er toch niet meer op. Ik dacht dat het verkrijgen van een nieuw IP-adres het probleem wel zou verhelpen. 

Mijn Ziggo connectie was al jaren in bridge mode met daarachter een 1 Gbps  wireless TP Link ( Archer C7 AC1750 ) router. Het bereik van de Ziggo modems is belabberd waardoor ik die in bridge mode had staan en de TP Link router voor de stabielere connectie zorgde. Het werkte feilloos.

De Ziggo modem had ik uit bridge modus laten halen en wat bleek...was mijn S8  op de Ziggo modem aangesloten, dan kon ik wel op de websites komen maar mijn S10, die op de TP Link was aangesloten , kon niet connecten. Nu zou je kunnen zeggen waarom liet je de Ziggo modem dan niet uit Bridge mode en ga je daarmee verder maar zoals ik eerder shreef, de Ziggo modem is gewoon niet stabiel genoeg en een kabel doortrekken om aan te sluiten op mijn PS4 en mijn desktop computer is uit den boze. De kabel die momenteel is doorgetrokken is juist aangesloten op mijn TP Link router en vadnaaruit gaan er 4 ethernetkabels naar diverse apparatuur in mijn kamer. Ziggo modem heb ik dus weer in bridge stand laten zetten.

 

TP Link gemailed en na het doorlopen van de welbekende handelingen, die ik trouwens ook op de Ziggo modem had gedaan toen ie uit bridge was, ( firmwarencheck..DNS aanpassen...MTU aanpassen....hard reset...Mac Clone etc etc ) nog steeds geen oplossing. Volgens TP Link lag het aan een defect van router en werd mij aangeraden een nieuwe aan te schaffen.

 Zo gezegd..zo gedaan. Gisteren een nieuwe router aangeschaft ( Tp Link Archer A7 AC1750 ) , weer een nieuwe IP adres verkregen aangezien er een ander mac-adres werd geregistreerd. Zoals ik verwachtte werkten de websites maar na een paar uur weer niet.

Ik had ook een ouderwetse netgear 100 Mbps router aangesloten en daar scheen alles goed mee te werken. Nadeel was alleen dat hij de hoge snelheden niet aankan waardoor hij er om de zoveel tijd uitknalt.

 

Ik vind het een zeer aparte situatie want in 1e instantie zou je denken dat het aan de router lag aangezien ik via Ziggo modem wel kan benaderen maar achter TP Link router niet. Aan de andere kant lijkt het mij stug dat 2 verschillende 1 Gbps routers ( ok..wel van hetzelfde merk ) hetzelfde probleem ervaren vooral als blijkt dat, sinds ik de 1e TP Link eind 2016 had aangeschaft, het altijd goed heeft gedaan.. 

 

Onderstaand 2 screenshots van wat ik krijg te zien als ik naar de websites van de Rabobank en Playstation/microsoft ga. Op dit moment weet ik even niet waar ik nog verder naar moet zoeken maar ik heb het vermoeden dat er toch heel wat Ziggo abbonees zijn die met dit probleem in hun maag zitten.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemorgen en welkom op de Ziggo Community @LongJoy

Wat een aparte situatie zeg! Juist op zulke reguliere en bekende websites zit je niet te wachten op een acces denied melding. Je bent in ieder geval al ontzettend goed aan de slag gegaan en hebt al vele factoren uitgesloten. Een nieuw modem, een nieuwe router en ga zo maar door. Zoals @efok terecht opmerkt kan dit wijzen op een blokkade van jouw IP-adres. Heb je naar aanleiding van het door jou gevonden topic ook nog contact gezocht met Amakai? Houd ons vooral op de hoogte. 

Ps. Ik heb jouw andere topic voor je verwijderd. Zo blijft alles lekker overzichtelijk. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Gebruik je een externe Firewall en welk virus programma gebruik je, dit is niet iets met modem, tenzij er iets niet geheel goed staat. 

Deze site’s kan ik wel benaderen met me Connect Box.

 

Heb je al rechtstreeks geprobeerd zonder iets er tussen.

LongJoy
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Dave..

 

Dit is niet iets dat met virusscanner of met een firewall heeft te maken anders had ik hier al jaren last van moeten hebben ondervonden. Ook op mobiel heb ik er last van terwijl als ik op 4g of een ander netwerk zit ik zonder probleem desbetreffende sites kan benaderen.

 

Ik moet er alleen bij vermelden dat heel toevallig deze link zojuist tevoorschijn kwam en dat de zaak wellicht iets meer verduidelijkt. Ook videoland.com kan ik niet benaderen...Ik had het woord akamai al een keer horen vallen maar had daar niet de benodigde aandacht aan geschonken.

 

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/weer-access-denied-op-diverse-websites-41457

 

 

Ik ga er dus meteen achteraan..

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Hoop dat er andere leden meer tips hebben, en probleem snel is verholpen.

 

Eventueel nog Cookies en browser geschiedenis die je kan verwijderen, anders even wachten tot er meer reacties komen.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Dit zijn meldingen van de sites die je bezoekt. Waarschijnlijk trigger je een veiligheids mechanisme op de server van de website. Dat kan een IP blokkade zijn (reden? gebruik je een VPN verbinding?) of malware op je PC.

De foutmelding van de sites die krijgt is min of meer gelijk en wijst inderdaad op een blokkade bij akamai van je IP. Ik zou mijn apparatuur in elk geval grondig scannen, omdat je het probleem terug hebt gekregen na een wisseling van je IP. 
Misschien een mailtje naar abuse@akamai.com?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemorgen en welkom op de Ziggo Community @LongJoy

Wat een aparte situatie zeg! Juist op zulke reguliere en bekende websites zit je niet te wachten op een acces denied melding. Je bent in ieder geval al ontzettend goed aan de slag gegaan en hebt al vele factoren uitgesloten. Een nieuw modem, een nieuwe router en ga zo maar door. Zoals @efok terecht opmerkt kan dit wijzen op een blokkade van jouw IP-adres. Heb je naar aanleiding van het door jou gevonden topic ook nog contact gezocht met Amakai? Houd ons vooral op de hoogte. 

Ps. Ik heb jouw andere topic voor je verwijderd. Zo blijft alles lekker overzichtelijk. 

LongJoy
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor de reacties…

Iemand anders op het forum had precies dezelfde problemen met dezelfde sites dus was overduidelijk Akamai.

Heb al contact met ze gehad en schijnt inderdaad een poortscanner ( voor Brute Force attacks ) vanaf mijn IP uit te gaan..De vraag is dus welk van mijn systemen op mijn netwerk er verantwoordelijk voor is.

Heb al 9 'threats' op mijn hoofd pc in quarantaine laten plaatsen en volgens Akamai schijnen de scans af te nemen de afgelopen dagen dus ben benieuwd.

LongJoy
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik kan zo te zien weer op Rabobank...videoland..microsoft.....klm komen maar de belangrijkste (playstation) niet.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Heel fijn dat er zo snel en concreet actie is ondernomen door Amakai! We zijn nu natuurlijk alweer 2 dagen verder na jouw laatste update. Kun je inmiddels ook weer op playstation.com komen @LongJoy ? 

LongJoy
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Excuses voor de late reactie maar alles werkt weer goed. Wat het precies is geweest is nog steeds de vraag maar ik klaag er niet over..

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Liever laat dan nooit @LongJoy. Ontzettend fijn om te lezen dat je weer toegang hebt tot alle websites. Dit zijn goede berichten zo voor het weekend! Mocht er in de toekomst wat zijn, dan weet je ons te vinden! 

Willemwever

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Weet je al waar het aan lag. Ik heb dezelfde problemen 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic