PeterZig55
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Acceptabele waarden voor Up en Downstream vermogen

Wat zijn acceptabele waarden voor het Up en Downstream vermogen?

Heb veel problemen met mijn connectbox de laatste tijd en lees dat het met te hoog of te laag vermogen te maken kan hebben. Echter is de vraag wat normaal is.

Mijn Downstream vermogen ligt tussen -1.7 en +.5

Is dat acceptabel?

Upstream ligt rond 38.

6 Reacties 6
tobiastheebe
Expert
Expert
  • 2182Reacties
  • 118Oplossingen
  • 732Likes

De waarden voor het vermogen die je noemt zijn prima. Er kan echter iets anders aan de hand zijn met het signaal (zoals teveel ruis) of met de installatie:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), signaalversterker (indien aanwezig) en bekabeling?

Zou je tevens de volledige downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen?

 

Tenslotte, ook niet onbelangrijk: welke problemen ervaar je precies?

PeterZig55
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met plaatsen. doe zo nog een poging

PeterZig55
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de snelle reactie.

Het probleem is dat de ConnectBox zich twee tot zes keer per dag lijkt te resetten.

Op die momenten dus alle verbindingen weg en ConnectBox ook niet te benaderen.

Bekabeld of via WiFi helemaal niets. Duurt telkens tussen de 5 en 15 minuten.

Lijkt zich vooral voor te doen sinds de laatste aanpassing van de internetsnelheid ca 20 april.

Hoef denk ik niet uit te leggen hoe irritant dat is.

 

Bijgaand gevraagde foto's.

ConnectBox.jpg MainConnect.jpg Splitter.jpg

 

En de volledige rapporten.

Downstream:

Kanaal

Frequentie (Hz)

Vermogen (dBmV)

SNR (dB)

Modulatie

Kanaalnummer

1

618000000

-1.5

38

256 qam

3

2

602000000

-0.7

38

256 qam

1

3

610000000

-1

38

256 qam

2

4

626000000

-2

38

256 qam

4

5

634000000

-1.5

37

256 qam

5

6

642000000

-0.5

38

256 qam

6

7

650000000

0

38

256 qam

7

8

658000000

0

38

256 qam

8

9

666000000

0.2

38

256 qam

9

10

674000000

-0.2

38

256 qam

10

11

682000000

-0.2

38

256 qam

11

12

690000000

-0.4

38

256 qam

12

13

698000000

-0.2

38

256 qam

13

14

706000000

0

38

256 qam

14

15

714000000

0.2

38

256 qam

15

16

722000000

0

38

256 qam

16

17

730000000

-0.5

38

256 qam

17

18

738000000

-0.7

38

256 qam

18

19

746000000

-0.9

38

256 qam

19

20

754000000

-0.7

38

256 qam

20

21

762000000

-1.2

38

256 qam

21

22

770000000

-1.5

37

256 qam

22

23

778000000

-1.5

37

256 qam

23

24

786000000

-1.4

38

256 qam

24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal

Locked Status

RxMER (dB)

Fouten voor RS

Fouten na RS

1

Locked

38.6

11018

698

2

Locked

38.9

11269

2423

3

Locked

38.6

11266

1197

4

Locked

38.9

11565

1667

5

Locked

37.6

11628

3203

6

Locked

38.6

12186

4086

7

Locked

38.6

12796

3996

8

Locked

38.9

12866

3412

9

Locked

38.6

45501

137622

10

Locked

38.9

10760

622

11

Locked

38.9

10163

703

12

Locked

38.9

10588

1377

13

Locked

38.9

11099

2114

14

Locked

38.9

11514

2274

15

Locked

38.9

11757

2131

16

Locked

38.9

11090

1647

17

Locked

38.6

10261

775

18

Locked

38.9

9562

449

19

Locked

38.9

9137

487

20

Locked

38.6

8960

592

21

Locked

38.9

9421

866

22

Locked

37.6

6198801

1163264

23

Locked

37.3

5787105

1692426

24

Locked

38.6

37992

6117

 

Upstream:

Kanaal

Frequentie (Hz)

Vermogen (dBmV)

Symbol Rate (ksps)

Modulatie

Kanaalnummer

1

44500000

37.8

5120

64 qam

2

2

58800000

39.5

5120

64 qam

4

3

36000059

38

5120

16 qam

3

4

52000000

39

5120

16 qam

1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal

Kanaal soort

T1 Timeouts

T2 Timeouts

T3 Timeouts

T4 Timeouts

1

ATDMA

0

0

0

0

2

ATDMA

0

0

0

0

3

ATDMA

0

0

1

0

4

ATDMA

0

0

1

0

 

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 2182Reacties
  • 118Oplossingen
  • 732Likes

De aansluitwijze (modem op versterker) is onjuist. De versterker zelf is ook niet meer de nieuwste. In de downstream is flinke ruis te zien, veroorzaakt door instraling van Digitenne en 5G.

 

Oplossing: plaats een splitter (POA-01-B) tussen AOP en versterker. Sluit modem met nieuwe kabel (IEC naar F) aan op splitter. Plaats daarna een eindweerstand op de aansluiting van de versterker waarop het modem aangesloten was. Mocht je de bij de versterker geleverde eindweerstanden niet meer hebben: klik hier.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan nieuw aansluitmateriaal toesturen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

 

Verder viel mij onderstaande verlening van de CAI-kabel op, heeft een monteur deze aangebracht?

 

20210513-02.JPG

Erik S Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1354Reacties
  • 162Oplossingen
  • 226Likes

Dag @PeterZig55! Allereerst een heel warm welkom hier op de Ziggo Community. Ik hoop dat je een fijn (lang) weekend hebt gehad 😉

Goed dat je hier een topic bent gestart naar aanleiding van de problemen die je ervaart met het modem. Ik zie dat @tobiastheebe al een analyse met je is gestart (waarvoor dank) en dat er een nieuwe splitter en modemkabel nodig zijn. Deze aansluitmaterialen stuur ik je graag kosteloos toe mocht dit nog niet geregeld zijn. Update je profiel met zowel je postcode als huisnummer, dan maak ik daar werk van en komen de materialen je kant zo snel als mogelijk op.

 

Alvast bedankt!

Steven Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 530Reacties
  • 51Oplossingen
  • 71Likes

We zijn inmiddels een aantal dagen verder @PeterZig55!. Hoe gaat het nu met het modem? Heb je de problemen met het modem kunnen oplossen? Mocht je alsnog een splitter en modemkabel nodig hebben, dan horen we het graag. Kun je dan wel nog even de gegevens in je profiel aanvullen? We horen graag of de problemen nog spelen met het modem.

Uitgelicht topic