1
Vraag
2
Reacties
ijsie

Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Aardig wat errors en verbinding instabiel

Ik heb met regelmaat een instabiele verbinding en heb daarom vrijwel mijn complete netwerk vervangen door nieuwe bekabeling, switches en routers. Heb het idee dat het bij "Load" instabieler wordt, zoals het downloaden van een game met +- 100 a 200mbit of wanneer er veel activiteit is in huis. Ik heb op het moment het volgende qua apparatuur/verbinding:

 

600/40 verbinding

ConnectBox (Als router)

Mediabox Next

Tenda MW3 (3x, weet dat hier maar 100mbit ingang op zit dus max 100mbit wifi, hoofd apparaat wordt binnenkort een MW6 met gigabit)

Tp Link 100/1000MB switch

POA-01-B Splitter

DIO-01 AOP

 

Als ik in de modem kijk zie ook veel errors voorbij komen. Ik weet niet of dit wat kwaad kan?  Zie de bijlages qua errors.

 

Moet ik mijn AOP vervangen of ligt het ergens anders aan? 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ijsie
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Monteur is net weg. Er was een piek op het meetapparatuur, 79 meter van de woning. Daar zit ook ongeveer de wijkkast. Connecter is in de wijkkast vervangen en daarna weer gemeten. Piek is weg en ziet er normaal uit. Nu even afwachten of het probleem is verholpen, maar verwacht het wel. 

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Je krijgt veel ruis binnen.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

ijsie
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Ik heb geen versterker. Tv kabel te lang, maar zou volgens mij niet invloed op het internet moeten hebben. AOP komt in de huiskamer binnen.

 

 

IMG_20210730_162910.jpg

IMG_20210730_162907.jpg

  

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Haal het witte kapje eens van de splitter, mogelijk kan hij dan dieper in de wandcontactdoos.

 

ijsie
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Heb het kapje er af gehaald en niet echt het idee dat de splitter er verder op zit. Dit zijn de waardes na reboot van de modem

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@ijsie Ben benieuwd hoe het over een paar uur is.

ijsie
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

paar uur verder, dit zijn de waardes

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dit is niet goed, zelf mag je je AOP niet vervangen en dit is duidelijk iets van buiten, dus door een Ziggo monteur voor de kosten van Ziggo.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @ijsie , ik heb even voor je bij het modem en het signaal gespiekt en trek daaruit dezelfde conclusie als @Bert : dit signaal loopt echt niet lekker. Wat ik ook tegenkom is een melding dat je op het TV signaal last hebt van ruis van buitenaf. Dit kan komen door het aansluitpunt, connectoren of de bekabeling richting de televisie. Aangezien je het kapje van de splitter hebt gehaald durf ik niet te zeggen dat deze melding nog relevant is, aangezien dit eenmaal per week wordt gemeten en het dus goed kan zijn dat deze melding over een paar dagen verdwijnt. Je geeft wel aan dat de TV kabel te lang is, wie weet dat daar nog iets te verbeteren valt. Ik heb een monteursafspraak voor je ingepland op maandag 9 augustus tussen 12:00 en 18:00 en heb onze bevindingen van het signaal ook doorgegeven. Hopelijk kunnen we je signaal een stuk verbeteren! Mocht het moment van de afspraak niet uitkomen kan je deze altijd verplaatsen via Mijn Ziggo. We horen graag hoe je de verbinding ervaart na het bezoek! 🙂

ijsie
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Ziggo monteur is vandaag langs geweest, want gisteren had ik geen tijd. AOP is vervangen, volgens hem zou het daar aan moeten liggen. 

 

Ben benieuwd of de onstabiliteit weg is, maar ik zie nog niet heel veel verschil in de waardes. Ik zie dat de DB zelfs op diverse punten minder is geworden (weet niet of dat goed of fout is). 

 

Met de TV had ik overigens geen issue's hoor 😉 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@ijsie Het kan zijn dat je met de TV geen issues ervaarde maar dat dit wel invloed had op je netwerk qua ruis 🙂 Ik ben benieuwd hoe je het nu gaat ervaren, mocht je weer instabiliteit ervaren horen we het graag, dan moeten we even verder gaan kijken voor je! Maar hopelijk werkt het nu een stuk beter. 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @ijsie, hoe heb je de verbinding de laatste tijd ervaren? 🙂 

ijsie
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Nog niet positief. Met regelmaat klappert de verbinding nog. Ik wil nog 1 test doen om 100% zeker te weten dat het geen intern apparaat is en dan wou ik de Servicedesk bellen. 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@ijsie Jammer om te horen dat je nog steeds problemen ervaart! Ik ben benieuwd wat er uit de test komt, als we hier nog iets voor je kunnen betekenen horen we het graag! 

ijsie
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Modem in bridge modus laten zetten en helaas, verbinding blijft zo nu en dan instabiel. Heb zelfs na de router alle netwerkkabels er uit gehaald behalve mijn laptop en het verbeterd dan niet. Monteur komt maandag langs. 

ijsie
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Monteur is net weg. Er was een piek op het meetapparatuur, 79 meter van de woning. Daar zit ook ongeveer de wijkkast. Connecter is in de wijkkast vervangen en daarna weer gemeten. Piek is weg en ziet er normaal uit. Nu even afwachten of het probleem is verholpen, maar verwacht het wel. 

ijsie
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Ga er van uit dat dit de oplossing is. Heb al 3 uur lang geen enkele packetloss meer gehad. Dit was daarvoor minimaal wel 1 per kwartier en de piekmomenten die ik af en toe had, had ik ze continue. 

ijsie
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

1 packetloss (niet 1% maar gewoon maar 1) over bijna 24 uur qua pings naar het internet, dit was veeeeeeeeeeel meer. Het is weer stabiel! 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@ijsie Wat super om te lezen dat het sinds het monteursbezoek stabiel is gebleven! Ik hoop dat het zo blijft, ik laat het topic nog even voor je open staan voor de zekerheid, maar ik heb er veel vertrouwen in dat we de oplossing hebben gevonden 😄 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic