1
Vraag
2
Reacties
UTPblokje007

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Aanvragen Ubee UBC1318ZG

Beste,

 

ik heb momenteel een SmartWifi modem (zwart) Sagemcom staan voor mijn gigabit Ziggo verbinding.

Staat momenteel in bridge mode maar haal met een UDR er achter nog niet eens de 500mbit. Alle kabels al een keer vervangen en al een aantal keer een monteur over de vloer gehad maar niemand kon het oplossen. Ook even getest met een PfSense bakje er echter maar dan haal ik ook maar rond de 400/500mbit. Als ik een laptop rechtstreeks op het SmartWifi modem aansluit dan haal ik makkelijk de 900mbit. Ik heb al wat zitten googlen en kom vaak tegen dat dit komt door het SmartWifi modem en dat een Ubee UBC1318ZG mogelijk de oplossing bied. Daarom zou ik hem graag willen omruilen voor een Ubee UBC1318ZG. Zouden jullie dit voor mij kunnen regelen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
UTPblokje007
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Nogmaals bedankt voor jullie hulp. Een maand geleden heb ik al een support ticket ingediend bij Unifi aangegeven dat ik deze snelheidsproblemen ervaar. Nog maar 1 mailtje terug gehad met dat ze er mee bezig zijn en na meerdere keren mailen nog steeds niks gehoord. Vandaag heb ik weer even getest met het pfSense bakje wat ik nog had liggen. Na wat tweaken heb ik het voor elkaar gekregen dat ik de 990mbps haal via de pfSense router. Het ligt dus niet aan de Ziggo lijn of het modem. Het is dus echt de UDR. 😞

Bekijk in context

49 Reacties 49
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Gezien direct op het modem wel een downloadsnelheid hoger dan 500 Mbps haalbaar is, gebruik je een functie als QoS, SQM, DPI, SPI, IDS of IPS op de UDR en/of pfSense-router? Verder moet hardware offloading voor NAT ingeschakeld zijn. Heeft de monteur ook de downloadsnelheid getest? Zo ja, welke snelheid haalde hij op zijn PC of testapparaat?

 

De UBC1318ZG is bij uitstek geschikt voor bridge mode en kan door een moderator (Ziggo-medewerker) worden toegestuurd, echter zou bovenstaande eerst uitgesloten moeten worden.

UTPblokje007
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Het volgende staat uit op de UDR als de pfSense-router: QoS, SQM, DPI, SPI, IDS of IPS. IDS/IPS maakt bij mij trouwens geen verschil in snelheid op de UDR. Heb eigenlijk alle instelleningen wel een keer geprobeerd om meer snelheid te krijgen haha.

Heb even zitten kijken hoe ik hardware offloading voor NAT ingeschakeld op de UDR maar ik kan er weinig over vinden / lijkt geen optie te zijn.

De monteur haalde rond de 800/900 op zijn laptop.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Random jij weet veel over pfSense is mijn idee zou jij hierbij kunnen helpen? 😄

Eddie the Eagle

Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Ik vind dit geen typisch probleem waar een Ubee UBC1318ZG de oplossing gaat bieden. Beide (Sagemcom & Ubee) hebben een Broadcom chipset en de modem-problemen die hier vaak voorbij komen zijn te herleiden naar modems met een Puma chipset die niet lekker overweg kunnen met grote hoeveelheden UDP verkeer. Dat gaat nooit over ping of down- & upload.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Weet je zeker dat het modem in bridge mode staat? De router of direct aangesloten PC moet een extern IP-adres van de DHCP-server van Ziggo ontvangen. Gezien 900 Mbps haalbaar is met meerdere direct aangesloten PC's, moet de oorzaak toch in de (configuratie van de) routers gezocht worden. Bij router mode zou er sprake zijn van dubbele NAT, wat een logische oorzaak zou zijn voor de lagere downloadsnelheid.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

het is al getest door een monteur , dus het modem werkt gewoon goed .

alleen het is aan de klant zijn apparatuur om deze goed in te stellen vandaar dat ik Guido erbij roep hij heeft een eigen pfsense router 

Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

@MR_CHIP 

Als ik het verkleinwoordje pfSense bakje lees dan vul ik in dat het hier om een minder krachtig systeem zal gaan. IK heb dat in het verleden ook gehad dat ik niet hoger kwam tussen lan's dan 400-500 mbps

ik heb nu een snel micro systeem met 2 GHZ Quad Core CPU, 16gb ram en 128 ssd erin.

hier mee haal ik de volle line speed van 1gbps tussen verschillende vlans. Mijn internet is maar 350/35 mbps. Dus mogelijk heeft het wat pfSense betreft daaraan gelegen te weinig resources.

Verder heb ik ook een Ubee UBC1381ZG in bridge mode en dat werkt hier als de brandweer.

 

Guido64_2-1678470707412.png

 

 

 

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Op de UDR zit geen Hardware Offloading.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

lol

dat zit zelf op mijn asus router

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

@S4R Of is de instelling misschien niet meer beschikbaar in nieuwe versies van de UniFi-controller? Als ik de specificaties van de UDR bekijk (dual-core 1,53 GHz), dan lijken deze mij niet voldoende om alles door de CPU af te handelen. Bij de UDM en UDM-PRO kan ik mij er wel wat bij voorstellen (quad-core 1,7 GHz).

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Op de UDM Pro zit dat ook niet en is ook niet nodig.

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

@tobiastheebe  Heeft op de serie UDM, UDM Pro, UDM SE en UDR nooit gezeten.

En idd de UDR is wat onder bemeten in vergelijk met de UDM series. Echter zou je in theorie die 900 wel moeten kunnen halen.

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Deze is van @Eddie the Eagle 

Komt van unifi forum

 

 

udr.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Die screenshot bewijst dat >500 Mbps haalbaar moet zijn via de UDR. Ik kom dan weer terug op mijn eerdere vraag of het modem daadwerkelijk in bridge mode staat. Bij de F3896 leverde en levert dit nog wel eens problemen op.

UTPblokje007
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Als ik het goed heb staat het modem in bridge mode als het lampje groen brand en ik op zowel de UDR als op de laptop die rechtstreeks aan het modem hangt een extern ip adres krijg.
Dat is namelijk het geval. Dus dan weet ik ook niet meer hoe dit kan.
Met betrekking tot het pfsense bakje dit is een hp t620 plus.

UTPblokje007
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb net ook nog even getest met de laptop rechtstreeks aan het modem. Hier kreeg ik weer een extern ip adres en haalde ik met een speedtest de 1.2gbps.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

is het modem bereikbaar op 

192.168.100.1

of

192.168.178.1

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Dit betekent inderdaad dat bridge mode actief is. Kun je de UDR de downloadsnelheid laten meten, zoals te zien is in de screenshot die S4R plaatste? De specificaties van de mini-PC zouden (ook) ruim voldoende moeten zijn.

UTPblokje007
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ja via 192.168.100.1 krijg ik de /common/first-install-wizard.html te voorschijn waar ik een taal in kan stellen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic