ik heb een ubee EVW321B modem en ik wil een nieuwe smart wifi modem
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Op andere apparaten ook?
Kan je daarnaast up en downstream hier plaatsen?
Dan kan @MR_CHIP of @tobiastheebe misschien even meekijken, zelf heb ik daar niet echt heel veel verstand van.
Ik raad alleen wel aan om dan zelf een afsluitweerstand aan te schaffen:
Hoi @slauwch,
Jammer dat je met de nieuwe materialen nog issues ervaart. Kun je antwoord geven op de vragen van @Verwijderd account?
100 mb download en 20mb upload met de ziggo speedtest via browser
Dit zijn niet de gevraagde gegevens.
Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?
Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulation Channel ID
1 | 618000000 | 6 | 38 | 256 qam | 3 |
2 | 602000000 | 6 | 38 | 256 qam | 1 |
3 | 610000000 | 6.4 | 40 | 256 qam | 2 |
4 | 626000000 | 6 | 38 | 256 qam | 4 |
5 | 634000000 | 6 | 38 | 256 qam | 5 |
6 | 642000000 | 6 | 38 | 256 qam | 6 |
7 | 650000000 | 6 | 38 | 256 qam | 7 |
8 | 658000000 | 6.3 | 38 | 256 qam | 8 |
9 | 666000000 | 6.5 | 38 | 256 qam | 9 |
10 | 674000000 | 6.5 | 38 | 256 qam | 10 |
11 | 682000000 | 6.3 | 38 | 256 qam | 11 |
12 | 690000000 | 6.1 | 38 | 256 qam | 12 |
13 | 698000000 | 5.9 | 40 | 256 qam | 13 |
14 | 706000000 | 5.6 | 38 | 256 qam | 14 |
15 | 714000000 | 5.5 | 38 | 256 qam | 15 |
16 | 722000000 | 5.8 | 38 | 256 qam | 16 |
17 | 730000000 | 5.5 | 40 | 256 qam | 17 |
18 | 738000000 | 5.6 | 38 | 256 qam | 18 |
19 | 746000000 | 5.3 | 38 | 256 qam | 19 |
20 | 754000000 | 5.5 | 38 | 256 qam | 20 |
21 | 826000000 | 3.2 | 37 | 256 qam | 29 |
22 | 834000000 | 3.2 | 38 | 256 qam | 30 |
23 | 842000000 | 2.7 | 38 | 256 qam | 31 |
24 | 850000000 | 2.4 | 38 | 256 qam | 32 |
Channel Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 | Locked | 38.9 | 18 | 0 |
2 | Locked | 38.9 | 22 | 0 |
3 | Locked | 40.3 | 16 | 0 |
4 | Locked | 38.9 | 19 | 0 |
5 | Locked | 38.9 | 19 | 0 |
6 | Locked | 38.9 | 9 | 0 |
7 | Locked | 38.9 | 16 | 0 |
8 | Locked | 38.9 | 11 | 0 |
9 | Locked | 38.9 | 18 | 0 |
10 | Locked | 38.9 | 12 | 0 |
11 | Locked | 38.9 | 10 | 0 |
12 | Locked | 38.9 | 20 | 0 |
13 | Locked | 40.3 | 25 | 0 |
14 | Locked | 38.9 | 15 | 0 |
15 | Locked | 38.9 | 11 | 0 |
16 | Locked | 38.9 | 25 | 0 |
17 | Locked | 40.3 | 18 | 0 |
18 | Locked | 38.9 | 32 | 0 |
19 | Locked | 38.9 | 34 | 0 |
20 | Locked | 38.9 | 24 | 0 |
21 | Locked | 37.6 | 46 | 0 |
22 | Locked | 38.6 | 44 | 0 |
23 | Locked | 38.6 | 64 | 0 |
24 | Locked | 38.6 | 87 | 0 |
Downstream
Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulation Channel ID
1 | 45200012 | 47 | 5120 | 64 qam | 3 |
2 | 38400000 | 46.5 | 5120 | 64 qam | 4 |
3 | 52000000 | 48 | 5120 | 64 qam | 2 |
4 | 58800000 | 48 | 5120 | 64 qam | 1 |
Channel Channel Type T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | ATDMA | 0 | 0 | 2 | 0 |
3 | ATDMA | 0 | 0 | 1 | 0 |
4 | ATDMA | 0 | 0 | 2 | 0 |
03/01/2023 08:39:38noticeLAN login Success;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;01/01/2023 10:47:20criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;01/01/1970 00:01:26ErrorMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;28/12/2022 14:48:51noticeLAN login Success;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;01/01/1970 00:01:21ErrorMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;27/12/2022 05:21:56criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;01/01/1970 00:01:22ErrorMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;19/12/2022 16:31:2criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;01/01/1970 00:01:23ErrorMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;17/12/2022 11:34:23criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;01/01/1970 00:01:22ErrorMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;17/12/2022 06:42:5criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;01/01/1970 00:01:24ErrorMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;13/12/2022 22:12:21criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;01/01/1970 00:01:23ErrorMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;13/12/2022 16:59:39noticeSW download Successful - Via NMS13/12/2022 16:57:30noticeSW Download INIT - Via NMS01/01/1970 00:01:35ErrorMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Ik zie niet direct bijzonderheden aan bovenstaande gegevens.
verbinding met laptop woord vaker afgebroken ik moet het wifi aan en uitzetten dan gaat het
Hoe constateer je bovenstaande? Ervaar je ook problemen met apparaten die via ethernet (bekabeld) zijn verbonden?
ja bekabeld ook maar niet zo erg
Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.
alle twee ingeschakeld
Checking Broadband Service
Checking Telephone Service
Checking Ethernet Connections
Checking WiFi Connections
1 | Gateway IPv4/IPv6 address is valid. |
2 | Your broadband connection is working. |
3 | Your broadband connection is ready. |
4 | The temperature of your Connect Box is normal. |
5 | The device ec:2b:eb:a5:c6:d6 has low signal strength, please move it closer to Connect Box. |
6 | Please place your WiFi device near the Connect Box. |
The device ec:2b:eb:a5:c6:d6 has low signal strength, please move it closer to Connect Box
is niet mijn laptop is een alexa echo dot
Had je de settings al die @tobiastheebe deelde of heb je het onlangs aangepast? Zo ja, heeft dat geholpen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.