1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
slauwch

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Aanvragen Smartwifi modem

ik heb een ubee EVW321B modem en ik wil een nieuwe smart wifi modem  

Oplossing
53 Reacties 53
Meldingen
Aan Uit
Verwijderd account
Niet van toepassing

Op andere apparaten ook?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

Kan je daarnaast up en downstream hier plaatsen?

Dan kan @MR_CHIP of @tobiastheebe misschien even meekijken, zelf heb ik daar niet echt heel veel verstand van.

Ik raad alleen wel aan om dan zelf een afsluitweerstand aan te schaffen:

https://www.elektramat.nl/hirschmann-multimedia-afsluitweerstand-f-connector-695004724/?channable=01...

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5504Posts
  • 510Oplossingen
  • 1866Likes

Hoi @slauwch

Jammer dat je met de nieuwe materialen nog issues ervaart. Kun je antwoord geven op de vragen van @Verwijderd account?

slauwch
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

100 mb download en 20mb upload met de ziggo speedtest via browser

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34246Posts
  • 2507Oplossingen
  • 17272Likes

Dit zijn niet de gevraagde gegevens.

 

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

slauwch
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulation Channel ID

1618000000638256 qam3
2602000000638256 qam1
36100000006.440256 qam2
4626000000638256 qam4
5634000000638256 qam5
6642000000638256 qam6
7650000000638256 qam7
86580000006.338256 qam8
96660000006.538256 qam9
106740000006.538256 qam10
116820000006.338256 qam11
126900000006.138256 qam12
136980000005.940256 qam13
147060000005.638256 qam14
157140000005.538256 qam15
167220000005.838256 qam16
177300000005.540256 qam17
187380000005.638256 qam18
197460000005.338256 qam19
207540000005.538256 qam20
218260000003.237256 qam29
228340000003.238256 qam30
238420000002.738256 qam31
248500000002.438256 qam32



Downstream bonded channels

Channel Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Locked38.9180
2Locked38.9220
3Locked40.3160
4Locked38.9190
5Locked38.9190
6Locked38.990
7Locked38.9160
8Locked38.9110
9Locked38.9180
10Locked38.9120
11Locked38.9100
12Locked38.9200
13Locked40.3250
14Locked38.9150
15Locked38.9110
16Locked38.9250
17Locked40.3180
18Locked38.9320
19Locked38.9340
20Locked38.9240
21Locked37.6460
22Locked38.6440
23Locked38.6640
24Locked38.6870

Downstream

slauwch
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Upstream bonded channels

Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulation Channel ID

14520001247512064 qam3
23840000046.5512064 qam4
35200000048512064 qam2
45880000048512064 qam1



Upstream bonded channels

Channel Channel Type T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0000
2ATDMA0020
3ATDMA0010
4ATDMA0020
slauwch
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

03/01/2023 08:39:38noticeLAN login Success;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;01/01/2023 10:47:20criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;01/01/1970 00:01:26ErrorMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;28/12/2022 14:48:51noticeLAN login Success;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;01/01/1970 00:01:21ErrorMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;27/12/2022 05:21:56criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;01/01/1970 00:01:22ErrorMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;19/12/2022 16:31:2criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;01/01/1970 00:01:23ErrorMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;17/12/2022 11:34:23criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;01/01/1970 00:01:22ErrorMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;17/12/2022 06:42:5criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;01/01/1970 00:01:24ErrorMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;13/12/2022 22:12:21criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;01/01/1970 00:01:23ErrorMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;13/12/2022 16:59:39noticeSW download Successful - Via NMS13/12/2022 16:57:30noticeSW Download INIT - Via NMS01/01/1970 00:01:35ErrorMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=a4:05:d6:03:fe:18;CMTS-MAC=d4:ad:71:0c:bc:ed;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34246Posts
  • 2507Oplossingen
  • 17272Likes

Ik zie niet direct bijzonderheden aan bovenstaande gegevens.

 

verbinding met laptop woord vaker afgebroken ik moet het wifi aan en uitzetten dan gaat het

Hoe constateer je bovenstaande? Ervaar je ook problemen met apparaten die via ethernet (bekabeld) zijn verbonden?

slauwch
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ja bekabeld ook maar niet zo erg 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34246Posts
  • 2507Oplossingen
  • 17272Likes

Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.

slauwch
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

alle twee ingeschakeld

slauwch
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
heb network diagnostics uitgevoerd.
 
Your home network has a few problems.



 
 

 

 Checking Broadband Service
 

 

 Checking Telephone Service
 

 

 Checking Ethernet Connections
 

 

 Checking WiFi Connections
If you still think something is wrong, please check the following
1Gateway IPv4/IPv6 address is valid.
2Your broadband connection is working.
3Your broadband connection is ready.
4The temperature of your Connect Box is normal.
5The device ec:2b:eb:a5:c6:d6 has low signal strength, please move it closer to Connect Box.
6Please place your WiFi device near the Connect Box.
slauwch
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

The device ec:2b:eb:a5:c6:d6 has low signal strength, please move it closer to Connect Box

is niet mijn laptop is een alexa echo dot

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5504Posts
  • 510Oplossingen
  • 1866Likes

Had je de settings al die @tobiastheebe deelde of heb je het onlangs aangepast? Zo ja, heeft dat geholpen?