1
Vraag
2
Reacties
JeroenWinkel

Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Aanvraag qos / sqm instellingen ubee modem

Hallo, 

 

Ik wil bij deze een aanvraag doen voor qos / sqm settings voor het ubee modem. 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welk type Ubee heb je ?

qos is niet mogelijk op Ziggo modems,

als je gebruik wilt maken van qos etc kun je het beste je modem in bridge mode (laten) zetten en een eigen router gebruiken die de gewenste functies wel ondersteund

Bekijk in context

9 Reacties 9
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welk type Ubee heb je ?

qos is niet mogelijk op Ziggo modems,

als je gebruik wilt maken van qos etc kun je het beste je modem in bridge mode (laten) zetten en een eigen router gebruiken die de gewenste functies wel ondersteund

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Geen idee welk type precies, heb deze recent ontvangen dus neem aan een van de nieuwere. 

Aangezien ik al een modem, de decos en een switch gebruik had ik toch gehoopt dat ik niet nog een extra router hoefte te gebruiken.

 

Hoezo is qos niet mogelijk op een ziggo modem?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

omdat ziggo dat heeft bepaald , 

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Oke het is dus wel mogelijk alleen ze willen het niet doen. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

Ziggo wil de firmware zo simpel mogelijk houden een Ziggo modem is geschikt voor 95% van alle klanten,

wil je meer mogelijkheden dan is een eigen router vereist,

 

kun je een foto van het modem maken

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Ja precies en dat valt te begrijpen. Ik dacht misschien is er iets dat het daadwerkelijk onmogelijk maakte om qos te gebruiken. 

5A2B8A67-4BF2-4AA5-A264-0A843F7ED9CB.png

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

ping.PNG

 hierbij trouwens ook de reden dat ik om qos instellingen vraag, dit gebeurt alleen zodra ik alle bandbreedte gebruik dus het probleem is niet super aanwezig maar aangezien ook de next mini en dergelijke nu alleen internet gebruiken om tv te streamen en er steeds meer producten ook internet gebruiken dacht ik het zou best fijn zijn om deze optie te hebben.

ArieKanarie

Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes

Dit soort bufferbloat problemen oplossen met goede QoS/SQM vraagt vrij veel CPU power, zeker voor de gigabit abbonementen van Ziggo. Een Ubee 1318 heeft als het goed is een 1.5Ghz dual core ARM chip, waarmee SQM tot zo'n 500Mbit nog wel zou moeten lukken.

Met de Ubee in bridge naar een krachtige router met SQM (fq_codel of cake) kun je dit zelf oplossen en ongestoord downloaden en gamen of andere toepassingen gebruiken die weinig latency nodig hebben.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@JeroenWinkel  schreef:

Oke het is dus wel mogelijk alleen ze willen het niet doen. 


 

Gelukkig niet, scheelt weer een hoop vragen bij de klantenservice en hier op het forum.

 

Maar de modems zijn ook maar simpele consumenten apparaten, de hardware kan veel geavanceerde functies gewoon niet aan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic