1
Vraag
2
Reacties
Gert-Jan-02

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Aanvraag Ziggo Connectbox

Beste medewerkers,

 

Hierbij wil ik graag een Ziggo Connectbox (modem/router ineen) aanvragen. Momenteel ben ik in het bezit van het modem: Cisco EPC3208. Ik heb begrepen dat dit modem inmiddels zwaar verouderd is.

 

Voor alle duidelijkheid heb ik 2 foto's bijgevoegd. Een van de onderkant van het modem en een van het aansluitingspunt in de woonkamer. Mijn profielgegevens zijn ingevuld. Bij voorbaat dank.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @Gert-Jan-02

 

Ik heb nu een afspraak ingepland op do 19-08-2021 12:00-18:00 uur voor het vervangen van de AOP.

Zorg je ervoor dat je thuis bent? Mocht het niet uitkomen, dan kun je vanaf vanavond de afspraak via Mijn Ziggo wijzigen 🙂

Bekijk in context

24 Reacties 24
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De installatie is aan een algehele upgrade toe. AOP, splitter, modemkabel en TV-kabel zijn verouderd. Voor het vervangen van het AOP is een monteursafspraak noodzakelijk.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.

Gert-Jan-02
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de snelle reactie. Het lijkt me verstandig om eerst de moderator af te wachten. Of kan ik alvast een monteursafspraak maken?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De moderator kan zowel het inplannen van een monteursafspraak en het toesturen van modem en aansluitmateriaal regelen.

Gert-Jan-02
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oke, dan wacht ik eerst de moderator af. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je alvast laten weten welke lengte TV-kabel je nodig hebt? Een kabel van 1,5/3/5 meter kan kosteloos toegestuurd worden, in de Ziggo Webshop zijn genoemde lengtes + 7,5/10 meter ook verkrijgbaar met klantkorting.

Gert-Jan-02
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb het nagemeten en kom uit op 7,5 meter.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

In dat geval kun je de TV-kabel zelf bestellen in de Ziggo Webshop voor 6,95 euro. Het overige aansluitmateriaal (splitter, modemkabel) kan kosteloos toegestuurd worden.

Gert-Jan-02
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb inmiddels de Coax aansluitkabel besteld bij de Ziggo Webshop.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Top, naar verwachting komt morgen een moderator langs die het overige aansluitmateriaal kan toesturen en een monteursafspraak kan inplannen.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Laten we de boel eens onder handen nemen @Gert-Jan-02! Hoeveel meter kabel heb je nodig voor de tv aansluiting? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

@Lotte De TV-kabel is al besteld i.v.m. 7,5 meter nodig (begreep van andere moderator dat tot 5 meter kosteloos toegestuurd kan worden), zie berichten hierboven.

 

Er is nog een nieuwe splitter (POA-01-B/POA 01-UPC), aansluitkabel modem (IEC/F) en een monteursafspraak voor het AOP nodig.

Gert-Jan-02
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi tobias, de bestelde coaxkabel is inmiddels binnen. Wat mij betreft kan nu ook de rest van de materialen toegezonden worden (of neemt de monteur die zelf mee?) waarna er een monteursafspraak gemaakt kan worden.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Fijn om te lezen, dan kan @Lotte of een andere moderator het modem en overige aansluitmateriaal (splitter POA-01-B/POA 01-UPC, aansluitkabel IEC/F) toesturen en een monteursafspraak inplannen. De monteur hoeft tenslotte alleen nog het AOP te vervangen.

 

Monteurs hebben uiteraard zelf aansluitmateriaal in de bus, maar om kosten te voorkomen is het beter om de binnenhuisinstallatie zelf aan te pakken, zodat de monteur alleen aan het Ziggo-'domein' hoeft te werken.

DeFrederik

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gert-Jan, denk even goed na, of je wel echt zo'n Connectbox wilt. Ik heb er hier zelf eentje, en het is een instabiel rotding, die stroom zuipt, en je van Ziggo niet mag vervangen met een ander ding, als je er niet blij mee bent.

 

Die Cisco is een goed apparaat qua kwaliteit, en omdat het geen router is (als ik de specs goed heb bekeken), kan je helemaal zelf kiezen wat voor router je gebruikt, óf een simpel cheap ding, óf misschien wil je een hele ruige, geavanceerde router. Ik kan dat alleen als ik mijn ConnectBox in "bridge modus" zet.

 

Als je de geadverteerde snelheid van je abonnement wél haalt met je huidige Cisco (via netwerkkabel, niet wifi), dan zou ik nog even goed nadenken of je wilt overstappen van een "Cisco die niet router probeert te zijn" naar een "Chinese budget troep, die alles in een probeert te zijn"

 

(Wat is die connectbox heftig naar, en wat kan ik niet wachten totdat Ziggo eindelijk verplicht is om mij toe te staan een eigen niet-Arriva DOCSIS modem te laten gebruiken)

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Los van deze discussie -zelf heb ik hele andere ervaringen met de Connectbox- heb ik alvast de splitter en aansluitkabel modem naar je toegestuurd. Laat maar weten als dit aansluitmateriaal binnen is @Gert-Jan-02 🙂

DeFrederik

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Erik PHet is fijn voor je dat je zelf geen negatieve ervaringen hebt met de Connectbox, want als je dat wel had gehad, had je pech gehad.

 

Ik heb de connectbox, en ik heb geen keuze. Ik vind het een rotding, maar van Ziggo krijg ik nul keuze om iets anders te doen. (Hopelijk verandert dat binennkort, als Ziggo eindelijk de wet volgt, en ons vrije modemkeuze geeft.)

 

Ik heb bovendien geen keuze qua provider, omdat ik graag 100+ mbit/s wil. (En een degelijke upload.) Aangezien DSL dat hier niet kan, en er geen glasvezel is, moet ik wel Ziggo. En van Ziggo moet ik wel die Connectbox gebruiken.

 

Ik wijs @Gert-Jan-02 er alleen op, dat hij in de zeldzame situatie zit, dat hij wel een keuze heeft. En dat hij dat niet zomaar moet weggooien, omdat er stof op zijn Cisco ligt. Dat hij er beter even goed over kan nadenken, en misschien eens googlen of de Cisco of de Arriva beter is, voordat hij die keuze maakt.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Het is natuurlijk altijd mogelijk om de EPC3208 die nu in gebruik is, pas in een later stadium te vervangen door een nieuw modem, als het modem zelf nog goed functioneert en voldoende prestaties levert. De EPC3208 is daarentegen 10 jaar oud.

 

Ik heb zelf een Compal Connect Box gebruikt van eind 2019 tot mei dit jaar, nu staat er een UBC1318ZG. Ik gebruik bridge mode sinds ik de CB in gebruik nam. Als een modem zonder router functioneert de CB goed, als router/switch/WAP/MTA meestal ook. Er zijn wel situaties waarbij de CB het moeilijk heeft, meestal door de Puma-chipset. Van 2016 t/m eind 2019 heb ik met plezier een EPC3928 gebruikt, daarvoor (in voormalig UPC-gebied) een TC7200.

Gert-Jan-02
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oké, bedankt Erik. Zodra het materiaal binnen is laat ik je het weten. Is de zending ook te volgen via track & trace?

Gert-Jan-02
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kan me heel goed voorstellen dat je liever je eigen modem/router wilt gebruiken. Zelf denk ik hier ook vaak aan en heb er o.a. op Tweakers.nl veel over gelezen. Ik denk dan bijvb. aan een FritzBox modem/router. Dit is momenteel helaas alleen mogelijk als ik een switch zou maken naar KPN. Maat dat ben ik niet van plan gezien de negatieve ervaringen met KPN lang geleden. Op dit moment heb het Cisco EPC3208 modem waar ik de Asus router RT-N53 aan heb hangen. De meest recente firmware update van deze router dateert uit 2015. Ook de alternatieve Asuswrt-Merlin software biedt geen enkel soulaas en wordt voor de RT-N53 zelfs niet eens aangeboden. Al met al niet bepaald een ideale combinatie. Een brakke router en een modem van meer dan 10 jaar oud. Vandaar dat ik het proberen wil met de connectbox.  Vind 1 apparaat ook mooier dan 2 afzonderlijke apparaten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic