Leaves

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Aanvraag Ubee UBC1318ZG

Ik zou graag mijn modem willen omwisselen van een witte Connectbox naar een Ubee UBC1318ZG.

Tijdens volledig gebruik van de internetverbinding springt de latency van 10-20 ms naar 2000+ ms, waardoor internet browsen ondragelijk traag wordt, videobellen hapert en gamen onmogelijk is. Dit is een probleem inherent aan de hardware van de Connectbox (zie ook andere posts op dit forum) en niet op te lossen met door naar de verbinding zelf te kijken. De verbinding naar de Connectbox via coax is goed.

Bij mijn KPN verbinding op een andere locatie kom ik niet boven de 50 ms onder load en zit ik vaak rond de 20 ms, ondanks het via de oude telefoonlijn gaat.

Met een Ubee UBC1318ZG wordt de maximale ping onder load verminderd naar ~100 ms onder load, wat veel acceptabeler en minder merkbaar is. Ik zou graag mijn huidige modem willen omwisselen met deze.

 

Indien dit niet mogelijk is ga ik toch kijken om naar KPN over te stappen. Ik ben momenteel buiten contract bij Ziggo.

32 Reacties 32
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

@Leaves  misschien kan @Jacob  het bekijken hoe dat zit en abonnement technisch voor je.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Leaves je hebt gelijk hoor. Dat regel ik voor je, dat komt goed. We houden je per e-mail op de hoogte van de stand van zaken!

Leaves
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Jacob Ik heb nog geen e-mail ontvangen. Heb je misschien hier een update over?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

@Leaves  als je bestelling door PostNL is aangenomen krijg je een Mail van Ziggo met het PostNL Track en Trace nummer. Dit kan even duren omdat dit vrijdag is verwerkt denk maandag/dinsdag dat je bericht verwacht.

 

Kijk anders even in de ongewenste map of Spam map.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Leaves ik haak weer even aan, het proces voor het omruilen van je modem schuurt hier en daar een beetje. Geen zorgen, we zijn je niet vergeten. 

Wordt vervolgt!

Leaves
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Jacob Enige update?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Nog niet helaas, @Leaves . Ik heb zojuist om een update gevraagd. We houden je op de hoogte! 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Leaves 
Na het berichtje van Lycke om een update kregen we de reactie dat het modem later die dag verzonden is. Het modem is na ontvangst niet automatisch geactiveerd. Wil je ons om die reden een seintje geven en het serienummer toesturen zodra je het nieuwe modem binnen hebt? Je mag deze vermelden in jouw Community profiel onder het kopje 'persoonlijke opmerkingen'. We zetten deze dan vervolgens administratief voor je actief. 

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Goedemiddag @Leaves, ik wil niet gaan stalken maar moeten we het modem nog voor je gaan activeren? Geef maar een seintje als je de gegevens hebt ingevuld. 

Leaves
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi 😃

Ik heb het modem inmiddels ontvangen. De benodigde informatie heb ik inmiddels op mijn profiel gezet! Zou ik hem modem nu kunnen aansluiten?

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Hoi @Leaves, dank je wel! Ik heb het verzoek doorgezet, dit kan vijf werkdagen duren. Je kunt proberen het modem morgen aan te sluiten, mocht die dan nog niet online komen, dan staat het modem nog niet actief. 

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Ik heb je nog een privé bericht gestuurd @Leaves, het serienummer klopt namelijk niet.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Leaves 
Even een update vanaf deze kant! Het nieuwe modem is administratief geactiveerd! Wil je ons laten weten of alles naar tevredenheid werkt?

Uitgelicht topic