1
Vraag
2
Reageer en help mee
WED

Level 7
  • 140Posts
  • 5Oplossingen
  • 30Likes

Aantal vragen over de SmartWifi pods

Binnekort krijg ik de SmartWifi pods. Met als doel beter bereik van wifi op de 2e verdieping. 

Hierover heb ik een paar vragen.

1. Mijn huidige modem heb ik niet 2 aparte netwerken, 2.4 en 5GHz, kan ik die twee apart houden met de pods, of is het aante raden om er 1 van te maken. Ik heb het max abonnement.

2. Ik heb de deco app geïnstalleerd op mijn telefoon, daar staan de pods in van mijn vriendin (die woont op een ander adres). Kan ik mijn eigen pods hier ook installeren ? Onder een andere gebruiker ofzo?

3. Moet je beide pods installeren, of is 1 voldoende , want ik heb ze in principe alleen voor de 2e verdieping nodig.

4. Op de 2e verdieping ligt een ethernet kabel, mij lijkt het beter om de pos via kabel (switch) aan te sluiten? Ipv draadloos? Komt denk ik ook de snelheid ten goede.

Dit is het voorlopig 

21 Reacties 21
WED
Topicstarter
Level 7
  • 140Posts
  • 5Oplossingen
  • 30Likes

Dinsdag a.s. krijg ik een nieuw modem van Ziggo, aangezien die ik nu heb wat problemen veroorzaakt (doet niet ter zake hier)

Wat ik we wel afvraag, moet ik de SmartWifi pods weer opnieuw installeren, ik ga het SSID en het wachtwoord van het nieuwe modem weer wijzigen naar de huidige status.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 2548Posts
  • 200Oplossingen
  • 833Likes

@WED goed dat je het hier even vraagt.

En ja, dat lijkt me inderdaad wel nodig. Op het moment dat je je nieuwe modem binnen hebt, zal je even de pods moeten verwijderen uit het stopcontact. Verwijder ze ook even middels de App, en verwijder tot ook even je App van je apparaat (en installeer deze daarna weer opnieuw). 

Volg daarna exact deze stappen. Ik heb wel eens gelezen dat het dan moet lukken maar er wel wat foutcodes kunnen plaatsvinden. Mocht het uiteindelijk niet lukken, meld het dan hier even! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Online gamen of bordspellen?

Uitgelicht topic