1
Vraag
2
Reageer en help mee
WED

Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Aantal vragen over de SmartWifi pods

Binnekort krijg ik de SmartWifi pods. Met als doel beter bereik van wifi op de 2e verdieping. 

 

Hierover heb ik een paar vragen.

 

1. Mijn huidige modem heb ik niet 2 aparte netwerken, 2.4 en 5GHz, kan ik die twee apart houden met de pods, of is het aante raden om er 1 van te maken. Ik heb het max abonnement.

2. Ik heb de deco app geïnstalleerd op mijn telefoon, daar staan de pods in van mijn vriendin (die woont op een ander adres). Kan ik mijn eigen pods hier ook installeren ? Onder een andere gebruiker ofzo?

3. Moet je beide pods installeren, of is 1 voldoende , want ik heb ze in principe alleen voor de 2e verdieping nodig.

4. Op de 2e verdieping ligt een ethernet kabel, mij lijkt het beter om de pos via kabel (switch) aan te sluiten? Ipv draadloos? Komt denk ik ook de snelheid ten goede.

 

Dit is het voorlopig 

 

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Welke SmartWifi pods krijg je? De Zeshoekige witte van Ziggo of de TP-Link Deco's?

WED
Topicstarter
Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Dat weet ik niet, kan ik dit ergens zien ?

WED
Topicstarter
Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

De 6 hoekige

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

De zeshoekige moet je met de Ziggo SmartWifi app installeren en instellen.

De 2,4 en 5 GHz krijgen dezelfde wifinaam en kun je niet apart instellen.

Als je een netwerkkabel hebt om de pod op aan te sluiten op de 2e verdieping, dan heb je een 2e pod niet nodig.

Anders is het beter om op de 1e verdieping een pod te hangen en de 2e op de 2e verdieping.

WED
Topicstarter
Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Ja op de 1e verdieping ligt een netwerk, met kabel en switch. Dus dan is er eentje voldoende. Woonkamer perfect ontvangt.

Dus wel even de beide netwerken (2.4 en 5) samenvoegen via het modem.

 

Kan ik de 2e pod dan ook draadloos op zolder plaatsen ?

 

Buurman

Level 14
  • 987Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

@WED Probeer het eerst eens met 1 pod want je kan altijd later nog een 2e pod nabestellen als het wifisignaal op de 2e verdieping tegenvalt. Zelf heb ik een pod op de 1e verdieping en heb op de zolder (2e verdieping ) nog steeds een uitstekend signaal. 

WED
Topicstarter
Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Ik krijg er al 2

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

"Dus wel even de beide netwerken (2.4 en 5) samenvoegen via het modem."

Als je de pod gaat installeren, dan krijg je in de app als eerste dat je wifi geoptimaliseerd moet worden en dan wordt dat automatisch gedaan.

 

Kan ik de 2e pod dan ook draadloos op zolder plaatsen ?

Ja, je kunt de 2e pod ook draadloos aansluiten op zolder, dat geeft een nog betere verbinding op zolder.

WED
Topicstarter
Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Stel .. ik plaats de 1e pod bekabeld op slaapkamer 1.   En de 2e pod draadloos in slaapkamer 2. Kan dit ook negatief werken?

Of geeft dit geen problemen 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@WED Wat de beste plek is voor de pods in je woning, is uitproberen, wan tik ken je huis niet, hoe groot, hoever de afstanden en wat voor muren, beton met betonijzer of hout is een verschil van dan en nacht met wifi.

Ik heb geen slechte ervaring met pods die relatief dicht bij elkaar zijn.

WED
Topicstarter
Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Ik wil de pods gaan installeren

We zit een kleine handleiding bij, wat erg makkelijk is.

Is dat voldoende, of moet je de smartwifi app gaan gebruiken? Of kan dit ook achteraf.

Wordt als ik de kleine handleiding gebruik automatisch de twee netwerken (2.4+5) gekoppeld ??

WED
Topicstarter
Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Volgens mij heb ik alles goed aangesloten en werkt het ook.

 

1. Echter kan ik in de app zijn dat de 1e pod bekabeld is aangesloten?

 

2. Mijn Tablet (Samsung S5e) is niet zichtbaar in de app. Maar werkt wel.

 

3. Mijn Samsung S20. Blijft verbonden met het de pod van de slaapkamer. Ook al ben ik beneden, en zit ik dicht bij het modem.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@WED Welke pod via wat is aangesloten, kun je zien in je modem onder verbonden apparaten.

De app is nog niet helemaal optimaal werkzaam.

Een apparaat blijft verbonden met een pod of modem zolang de verbinding stabiel is of tot er meer data gevraagd wordt.

WED
Topicstarter
Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

SmartSelect_20220926_173130_SmartWifi.jpgIk heb de pod van slaapkamer verbonden met de netwerkkabel. De pod van slaapkamer(2) draadloos. Hoe zie ik dat de pod van slaapkamer met de kabel is verbonden 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Welke pod via wat is aangesloten, kun je zien in je modem onder verbonden apparaten.

WED
Topicstarter
Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Ik bedoel..... hoe kan ik zien dat POD1  is verbonden met de netwerk kabel

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Dat kun je nog niet zien in de app, maar wel op https://smartwifiweb.ziggo.nl/ 

Verbonden apparaten bekijken => Klik daarna op :modem_wifi_rood: en dan op de pod, dan kun je zien of die pod bedraad of via wifi verbinding heeft.

WED
Topicstarter
Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Thanx,

 

Deze link kan ik nergens bij Ziggo vinden ?

Klopt dat ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Jawel hoor, op verschillende plekken bij Ziggo: 

 

SmartWifi modem | Klantenservice | Ziggo naar beneden scrollen.

 

Alles over SmartWifi Web - Ziggo Community

 

TIP: met een klein beetje zoeken via Google en op dit forum met de zoekbalk bovenin alle pagina's, kun je makkelijk dit soort informatie vinden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic