Vraag
Reacties
Meer89
Level 2

Aantal licenties Safe Online klopt niet

Goede middag,

Al lange tijd combineer ik Ziggo met Vodafone en daarom heb ik recht op 20 licenties voor Ziggo Safe Online, dit staat ook netjes vermeld in Mijn Ziggo. Wanneer ik echter de beveiliging wil instellen en ik via Mijn Ziggo doorgestuurd wordt naar de website van Safe Online (F-secure), dan kom ik op een pagina terecht waarop staat dat ik maar recht heb op 1 licentie. Hierover heb ik via de chat op mijn telefoon sinds 24 augustus al meerdere malen contact gehad met Ziggo, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

De medewerker van Ziggo geeft aan dat het probleem bekend is en dat er aan wordt gewerkt om het op te lossen, maar een verwachte oplosdatum en -tijd kan niet worden gegeven. En verder dan "Heb je Safe online al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?" komen we niet en lost ook niks op, aangezien het probleem bij F-secure ligt (maar heb ik uiteraard wel geprobeerd).

Zijn er meer personen met een vergelijkbaar probleem? En wat kan ik doen als dit probleem nog meerdere weken aanhoudt, zonder zicht op wanneer het is opgelost? Ik moet op andere apparaten nu namelijk andere virusscanners gebruiken terwijl dit allemaal via Ziggo goed zou moeten lopen.

Alvast dank voor jullie reacties en eventuele tips!

0 Kudos
33 Reacties 33
Meldingen
Aan Uit
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Dan zou ik even inloggen op Mijn Ziggo kies dan Producten en daarna Internet, dan heb je tabblad Beveiliging instellen, als je die aanklikt komt er een inlog en daarna een oranje scherm en vraagt op welk apparaat, maar je kan daar ook de Licentie's vrijgeven.

Anders zou ik herinstallatie doen:

Ziggo Safe Online

Download de  F-Secure Remove tool  hier staan de diverse programma's in, Windows, Mac, Android etc.

Als je Ziggo Safe Online is verwijderd, herstart je PC of apparaat.

installeer Malwarebytes free die kan je 30 dagen op alles laten scannen wat ie vind zet ie in de Quarantaine en handmatig kan je dit verwijderen en daarna PC herstarten. Na 30 dagen blijft de Scan functie en verwijder van Quarantaine actief, overige is licentie.

Ga dan naar Mijn Ziggo   

Kies Producten en dan Tabblad Internet

Je ziet dan als je wat naar beneden scrolt Beveiliging instellen klik deze optie aan

Kan zijn dat je eerst even moet inloggen - Maar er wordt een Oranje Scherm geopend met rechterhoek

Kies op dit apparaat, en klik daar op, en Ziggo Safe Online installeert zichzelf helemaal opnieuw.

Via dat oranje scherm kan je ook oude licenties intrekken en vrijgeven, dan heb je er weer voldoende.

Safe Online Tussen Oplossing

Wat je nog zou kunnen proberen is inloggen via deze directe link: https://safeavenue.f-secure.com/iframe/-sso/ziggo_sa/

Als dit wél werkt is dat voor nu een mooie tussen oplossing.

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Meer89, heb je nog iets gehad aan de tip van @Dave of loop je nog tegen problemen aan? 🙂 

Meer89
Level 2
Topicstarter

Goede middag @Welmoed,

Ik ben gisteren en vandaag bezig geweest met de tip van @Dave. Ik heb het hele verhaal doorlopen, maar ik loop nog steeds tegen hetzelfde probleem aan. F-secure blijft denken dat ik maar 1 licentie heb, terwijl ik in Mijn Ziggo zie dat ik recht heb op 20 licenties (zoals het hoort).

Ik kan mij dus voorstellen dat Ziggo aangeeft dat daar alles goed is ingesteld (wat volgens mij ook zo is), maar ik vind het vervelend dan afhankelijk te zijn van een 3e partij (namelijk F-secure) waar ik niets aan kan doen. Zo krijg ik het gevoel dat mijn probleem niet serieus wordt genomen, ook omdat ik het probleem al sinds 24 augustus via de Messenger van de Mijn Ziggo app heb doorgegeven. Er is door Ziggo dan wel een melding van gemaakt, het probleem is bekend en er wordt gewerkt om het op te lossen, maar dat begint wel erg lang te duren zo...

Ter verduidelijking heb ik even screenshots toegevoegd.

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Dan moet er een ticket gelogd worden dit is niet het eerste keer, er gaat bij Safe Online F-Secure iets niet goed hopelijk kan @Welmoed  of collega je verder helpen. Dit ligt niet aan de gebruiker

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Meer89, dank voor je heldere toelichting en screenshots!

Ik kan me voorstellen dat het voelt alsof je niet serieus genomen wordt, zeker als je er al zo lang mee bezig bent.
Uiteraard heb ik het uitgezocht en in eerste instantie zou het midden september worden opgelost, er is toen een configuratie aanpassing gedaan. Helaas bleek dit niet de oplossing en het ticket staat nog steeds open.

Het ligt nu, zoals je zelf ook al aangaf, bij F-Secure. We zijn in afwachting van updates.

Helaas kan ik nu momenteel niets voor je doen, sorry. Wél kan ik het ticket voor je in de gaten houden. Bij updates kom ik dan in dit topic weer bij je in de lucht.

Meer89
Level 2
Topicstarter

Goede morgen @Welmoed,

Ondertussen zijn we 4 weken verder en nog steeds geen oplossing. Kun je iemand een duw geven (bij f-secure of zo) om hier weer even achter aan te gaan?

Alvast bedankt!

Mvg,

Meer89

0 Kudos
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Logisch dat je weer even toe bent aan een update, @Meer89 . Het probleem staat nog steeds open. Er is wel sinds 16 november een update in gekomen, namelijk: Er is een oorzaak gevonden en een fix in de maak. Deze fix moet eerst goed getest worden. Zodra de testen succesvol zijn, zal de fix naar productie worden gebracht. Het is nog onbekend hoe lang dit proces zal duren.

Er is dus licht aan het einde van de tunnel! Ik durf je alleen dus niet te vertellen wanneer we de tunnel écht uitrijden. Dit is nog even afwachten. 

0 Kudos
Meer89
Level 2
Topicstarter

Goede middag @Marije

Heb je misschien weer een update voor me? Het is helaas nog steeds niet opgelost...

Mvg,

Meer89

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Meer89 
De fix is inmiddels gemaakt en wordt nu getest. Als dat alles goed verloopt dan hopen we de fix zo snel mogelijk uit te rollen. Bij een nieuwe update hoor je uiteraard van ons. We houden het ticket hier in de gaten.

0 Kudos
Robin.A
Level 1

Ik kamp met hetzelfde probleem. Ziggo klantenservice zei mij contact op te nemen met F-Secure, omdat het probleem bij hen zou liggen. De klantenservice van F-Secure heeft mij laten weten dat Ziggo zelf contact moet opnemen met de Partner Portal en dat het geen klanten van Ziggo kan helpen. Ik houd dit topic in de gaten.

0 Kudos
Meer89
Level 2
Topicstarter

Goede dag @Cecilia@Marije@Welmoed,

Ten eerste aan iedereen de beste wensen voor 2024! Ik hoop dat het voor iedereen een mooi, maar vooral ook veilig jaar mag worden. Voor wat betreft computerveiligheid maak ik echter nog steeds gebruik van andere middelen dan de 20 licenties van f-secure die ik bij jullie abbonement zou moeten krijgen... Willen jullie weer eens kijken naar de huidige status van dit probleem?

En zo te zien ben ik niet de enige, @Robin.A kampt schijnbaar met hetzelfde probleem. Succes @Robin.A, ze zijn er pas sinds augustus 2023 mee bezig...

Langzaam aan begint mijn geduld ook op te raken, dus laat het a.u.b. een mooie start van 2024 zijn en los dit probleem nu zo snel mogelijk op, zou fijn zijn.

Met vriendelijke groet,

Meer89

0 Kudos
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Een hele goedemiddag @Meer89

Jij ook de allerbeste wensen voor dit mooie, nieuwe jaar! 

Betreft dit probleem is er helaas sinds 18 december geen update meer geweest. Het bericht was toen: Helaas is het niet gelukt om de geplande fix uit te rollen. Naar verwachting wordt er eind januari een oplossing geboden.

Het wachten is nu dus op eind januari. Dan weten we hier weer meer over. We houden sowieso dit incident in de gaten. 

Als er iets nieuws te melden is, dan geven wij een gil! 

0 Kudos
Meer89
Level 2
Topicstarter

Goede morgen @Marije,

Eind januari zou er een oplossing worden geboden. Ik heb zojuist even gekeken en het probleem is nog niet opgelost. Heb je misschien weer een status update voor mij?

Met vriendelijke groet,

Meer89

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Meer89 
Ik heb het ticket er voor je bijgepakt. Het is helaas niet gelukt om een werkende codefix live te zetten. De verwachtte oplostijd is nu verschoven naar het eerste kwartaal van 2024. Als er ontwikkelingen zijn, dan plaatsen we hier uiteraard een update. We houden het ticket namelijk op de achtergrond in de gaten 🙂

0 Kudos
Pasi
Level 19

Safe on line.png

Ik heb geen idee hoeveel apparaten u met Safe-Online XL wil beschermen ( heb u werkelijk 20 devices waarop u deze software kan installeren ? ), maar als het maximaal 10 zijn, dan kan u b.v. met 'Bitdefender Total 10 dev. 2y.' voor €3,60 p/m een betere deal doen. Regelmatig is dit 'Bitdefender Total' pakket voor veel minder dan €100,- in aanbiedingen, dus wilt u nog goedkoper maar wel fatsoenlijke bescherming, dan af en toe even Google'n, want dezelfde licenties zijn stapelbaar.

U hebt uw probleem al begin oktober bij Ziggo gemeld en sinds die tijd houdt men u aan het lijntje. Werkelijk ongelooflijk ! Vooral ook, omdat dit geen gratis software is ( dan is het altijd maar afwachten ), maar de betaalde versie. Waardoor u natuurlijk ook betaald voor service, die u duidelijk niet krijgt !

Tja ... Ziggo hè ...

Ps. Ik heb geen aandelen in BitDefender, maar gebruik het al jaren op al m'n smartphones/desktops/laptops. 1 pakket op alle devices en nooit omkijken naar updates, want dat gaat allemaal automatisch.

0 Kudos
Robin.A
Level 1

Deze gang van zaken is ronduit genant. Hoe is het mogelijk dat zo'n grote speler het al maandenlang niet lukt om simpelweg beloofde service te bieden. Hoe bestaat het dat Ziggo nog altijd hiermee adverteert, terwijl Safe Online XL helemaal niet wordt geboden? Hoe worden klanten die hiervan nadeel ondervinden gecompenseerd?

0 Kudos
puppie
Level 17

iets wat je gratis krijgt....en dan compenseren?

vreemde gang van denken.

0 Kudos
Pasi
Level 19

@puppie  schreef:

iets wat je gratis krijgt....en dan compenseren?

vreemde gang van denken.

Als het gratis was, dan heb je nergens recht op. Daarom heb je bij veel providers heel veel gratis. Het lijkt dan veel, maar zodra de wind anders waait kunnen die gratis spullen spontaan stoppen en heb je ( inderdaad ) nergens recht op.

Maar 20 licenties zijn 6,95, da's beslist niet gratis en aangezien men er voor betaalt mag men er ook service voor/van verwachten, want dat zal ook in de prijs verrekkend zijn. Het wijzen naar een ander bedrijf valt m.i. beslist niet onder service !

Safe on line.png

0 Kudos
puppie
Level 17

Als ik moet betalen voor dat safe online dan was ik het nooit aangegaan met ziggo.
Schoenmaker blijf bij je leest.
@Pasi jij typt bitdefender dan zou ik Eset typen.

Maar je krijgt 1 licentie gratis bij internet van ziggo.
En die andere 19 moet je dus kopen.....lees ik het nu goed.