Goede middag,
Al lange tijd combineer ik Ziggo met Vodafone en daarom heb ik recht op 20 licenties voor Ziggo Safe Online, dit staat ook netjes vermeld in Mijn Ziggo. Wanneer ik echter de beveiliging wil instellen en ik via Mijn Ziggo doorgestuurd wordt naar de website van Safe Online (F-secure), dan kom ik op een pagina terecht waarop staat dat ik maar recht heb op 1 licentie. Hierover heb ik via de chat op mijn telefoon sinds 24 augustus al meerdere malen contact gehad met Ziggo, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
De medewerker van Ziggo geeft aan dat het probleem bekend is en dat er aan wordt gewerkt om het op te lossen, maar een verwachte oplosdatum en -tijd kan niet worden gegeven. En verder dan "Heb je Safe online al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?" komen we niet en lost ook niks op, aangezien het probleem bij F-secure ligt (maar heb ik uiteraard wel geprobeerd).
Zijn er meer personen met een vergelijkbaar probleem? En wat kan ik doen als dit probleem nog meerdere weken aanhoudt, zonder zicht op wanneer het is opgelost? Ik moet op andere apparaten nu namelijk andere virusscanners gebruiken terwijl dit allemaal via Ziggo goed zou moeten lopen.
Alvast dank voor jullie reacties en eventuele tips!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Meer89 en alle andere leden, lezers en wie dit bericht aangaat: we vergeten het niet. Er wordt nog steeds aan gewerkt. Vandaag kregen we bericht dat er meer informatie aangeleverd is bij de onderzoekende partij.
We houden jullie op de hoogte!
@Meer89 we blijven dit op de voet volgen maar as we speak is er nog steeds geen informatie die de krantenkoppen zou halen.
Dus het blijft afwachten. Dank voor het begrip!
Hi @Meer89 , er is op het moment geen verdere update op dit vlak. We zijn ermee bezig maar nog geen nieuwe informatie helaas.
Ik zit al tijden met hetzelfde probleem. Heb vandaag er maar weer een telefoontje aan gewaagd bij de helpdesk. De oplossing voor dit probleem is dat ze de belofte dat je 20 licenties van F-secure krijgt, terug gaan draaien naar 1 licentie. Ik baal hier enorm van. Maar dit staat er dus te gebeuren, aldus de medewerker van ziggo.
Ik ga dit voorleggen aan een Ziggo Medewerker, deze komt via dit topic dan langs een deze dagen en neem contact hier op. Let wel dat u het op Community houd hier, anders gaan zaken door elkaar lopen en duurt het veel langer voor een oplossing.
Vermeld graag uw postcode en huisnummer in uw Ziggo Community Profiel , deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen de Ziggo Medewerkers gelijk de juiste informatie erbij pakken, en uw sneller helpen.
Hi @Loelet,
Er is op dit moment helaas geen voortgang ten aanzien van het onderzoek. Wel wil ik de uitspraak van mijn collega van de helpdesk rectificeren. Zolang je Safe Online XL afneemt, heb je gewoon recht op 20 licenties. Mijn excuses voor de onjuiste informatie.
@Vincent klant heeft hier ook al een topic lopen F-secure licenties - Ziggo Community
Hoi @Dennis,
Bedankt voor de maandelijkse updates, maar uiteindelijk is het eind juli en is er nog steeds geen oplossing voor het probleem. Daarbij merk ik dat ik niet de enige ben. Hoe is het mogelijk dat dit zo lang moet duren? Gaan we daadwerkelijk oktober halen en stilstaan bij het feit dat jullie zoiets niet binnen een jaar (!!) gefixt krijgen?
Met vriendelijke groet,
Meer89
Beste @Meer89,
Dank voor je vasthoudendheid om elke maand naar een update te vragen.
Afgelopen week wilde ik een nieuwe laptop beveiligen met Safe Online. Helaas ervaar ik exact hetzelfde probleem. Met Safe Online XL zou ik 20 apparaten mogen beveiligen, maar F-Secure geeft maar 1 licentie aan. 😞
@Vincent en @Dennis weten jullie al meer iver dit probleem? Het speelt dus bij meer gebruikers en het duurt dus blijkbaar al meer dan een jaar.
Groeten,
Steven
Hi @SG82 ,
Er is helaas nog geen nieuws over het probleem waarbij er een mismatch is in aantal licenties tussen Mijn Ziggo en Safe Online. Mogelijk kijk ik bij een verkeerd abonnement, maar bij jou zie ik geen Safe Online XL en zou het dus kloppen dat je maar 1 licentie hebt. We moeten uiteraard voorkomen dat je op niets zit te wachten. Mocht ik het moeten dubbelchecken voor je, voer dan de postcode & huisnummer waar het om gaat in bij je profiel via deze link.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.