Hallo, ik probeer mijn modem aan te sluiten maar er gaat geen lampje branden op het modem.
Het lijkt of het aansluitpunt geen contact maakt met de kabel.
De stekker van het modem geeft wel een lampje dus daar ligt het niet aan.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ben je een nieuwe klant of verhuisd? Mogelijk is in dit geval nog geen signaal aanwezig op het AOP (de hoofdaansluiting) doordat de huisaansluitkabel nog niet is aangesloten in de straatkast, echter zou het modem dan alsnog moeten opstarten met een knipperende witte LED die vervolgens verandert naar knipperend rood, deze LED bevindt zich rechtsonder aan de voorkant van het modem.
Staat het knopje boven de stroomaansluiting wel op 'I'?
kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het AOP (abonnee overname punt)
meestal zit het in de meterkast of woonkamer en in geval van de meterkast loopt er een groene coax kabel naar onder de grond in
als het lampje van het modem niet gaat branden kan dat een defect zijn. brand het lampje van de voeding wel óf knippert deze? bij het laatste is de voeding defect en heb je een nieuwe nodig. als de voeding brand maar het modem niks doet is het modem defect
Nieuwe klant en verhuisd.
Het modem doet niets. Geprobeerd op de aansluiting in de meterkast op de oude kabel. Daar brandt hij wel.
De adapter kleurt groen dus modem moet werken.
Ik heb het pakket vandaag opgehaald in de winkel. Neem aan dat ik meteen niet kunnen opstarten.
lampje voeding brandt. Die werkt.
het aop is verouderd en aan vervanging toe ook is het tweede aop overbodig,
een ziggo monteur kan het aop kosteloos vervangen
Het verhaal komt wat tegenstrijdig en onduidelijk op mij over. Als het modem opstart wanneer aangesloten in de meterkast, dan is het nogal vreemd om te stellen dat het modem 'niets doet'. Ik ben benieuwd in welke situatie dat dan is, het moet i.i.g. een probleem met de stroomvoorziening zijn. Verder geen idee wat je met "Neem aan dat ik meteen niet kunnen opstarten." bedoelt. De meterkast is in dit geval de juiste locatie voor het modem.
In dit geval is inderdaad een monteursafspraak de volgende stap om het AOP (VQ601R) te laten vervangen door een TRISZ-DG300 of FISO-X11. Het 'tweede AOP' is eigenlijk een splitter, waarschijnlijk een VQ1002. Het modem kan op het nieuwe AOP worden aangesloten met de IEC/F-kabel groen/rood die meegeleverd is met het modem.
in dit geval ga je een monteur nodig hebben
Dank voor de reacties en adviezen Ik heb een afapraak gemaakt. Er komt een monteur langs.
Jammer dat het niet direct lukt je modem succesvol aan te sluiten @Jorna Goed dat je een afspraak met de monteur gemaakt hebt. Laat je ons na de afspraak nog even weten hoe het ervoor staat en of alles werkend is?
Doe ik. Hij komt donderdag.
Ik denk dat het punt idd echt verouderd is waardoor er geen contact tot stand komt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.