Sinds ik nu over ben naar Ziggo doet mijn beveiligingscamera het niet meer. Voorheen bekabeld aangesloten aan Modem. Modem van ziggo staat echter in meterkast, dus nu op aanraden van Ziggo met Switch gekoppeld aan Mediabox. Ik krijg het nu niet meer geïnstalleerd op de app. Meerdere keren reset gedaan. Ziggo zegt makkelijk navragen bij leverancier van de camera...nee het werkte altijd maar internet verbinding blokkeerd toevoegen vd camera op een of andere manier.
Ook heb ik in mijn Ziggo verbonden apparaten staan waar ik niet van weet wat het zijn.
Ziggo klantenservice zakelijk zegt niet te kunnen helpen. Daar heb je dan zakelijk pakket voor afgesloten 🤷
Is er iemand die antwoord weet?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Mijn camera doet het inmiddels weer bedankt allemaal!🙏
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zie je hier een IPv6 en een IPv4 adres? What Is My IP? Quickly See My IP Address
Het kan tot 5 seconden duren voordat alle gegevens er staan.
Plaats hier alleen het eerste blok van het IPv4 adres en de eerste 6 cijfers van je IPv6 adres.
welke mediabox heb je ?
Ik heb de Giga die witte
Goedendag,
"met Switch gekoppeld aan Mediabox" Lijkt mij niet juist.
Heb je een internet ( netwerkkabel ) van je modem naar de Mediabox?
Dan moet die in die Switch en de Mediabox ook op die Switch.
Succes,
Bam
Zie je hier een IPv6 en een IPv4 adres? Klik hier -> What Is My IP? Quickly See My IP Address
Het kan tot 5 seconden duren voordat alle gegevens er staan.
Plaats hier alleen het eerste blok van het IPv4 adres en de eerste 6 cijfers van je IPv6 adres.
Het modem staat in de meterkast. Mediabox in woonkamer. Daarop switch en in de switch internet kabel. Dit was tip van Ziggo zelf.
Voorheen had ik v kpn modem naast mediabox en daarop de beveiligingscamera ook bekabeld aangesloten. Zonder problemen.
Ivm Ziggo ( dus nu coax aansluiting) moest het ineens allemaal anders
Soms helpt het om de camera(‘s) uit de app verwijderen. Daarna in jouw nieuwe setting (Ziggo modem en switch) de app opnieuw installeren en camera(‘s) nieuw toevoegen. Bij mij werkte dit goed met de camera’s en andere smart producten van de Action. Probeer het?
Heb je een Mediabox XL aangesloten op het netwerk? Dat zou het kunnen verklaren. Voordat ik mijn antwoord verder toelicht is het belangrijk te weten of het een Mediabox XL betreft.
om welke mediabox gaat het xl of next kun je een foto van de mediabox maken ?
heb je misschien toen je de camera op de kpn modem/router installeerde de camera een static ip adres gegeven ?
Al geprobeerd maar krijg ze niet meer toegevoegd.
In mijn account staat de next. Zwarte mediabox
In mijn account staat de next. Zwarte mediabox. Geen static adres gegevens
Er lijkt mij een aansluit issue te zijn, zie mijn eerdere opmerking hierover.
Succes,
Bam
Nee het is geen aansluit issue dit is al meerdere malen gecontroleerd.
Het us iets anders maar niemand schijnt te weten war.
En mijn beveiligingscamera is wel belangrijk ivm hele vervelende voorvallen afgelopen half jaar
Na goed lezen snap ik 'm 😳
Je hebt de switch op de mediabox staan ( niet erop aangesloten 🤔 )
OK, verder de camera's op DHCP ingesteld? Of zijn deze vast ingesteld op IP adres?
Indien vast ingesteld, valt dit in je DHCP range ( zelfde IP reeks 192.x.y.z ? ) maar buiten de Scope ( vrije uitdeelbare IP adressen ) ?
Werkt een laptop of pc wel middels die switch?
Kabels 'klikken' wel als die in de switch gaan? Wat doen de lampjes?
Laat het maar weten wat ik ben vergeten 🤣
Groet,
Bam
@Beautylifestyle "Het is iets anders maar niemand schijnt te weten wat."
Mogelijk kan iemand wel weten wat, maar als er geen antwoorden komen op vragen die gesteld zijn, dan valt er ook niets uit te sluiten of met de antwoorden verder te kunnen zoeken.
Zie je hier een IPv6 en een IPv4 adres? Klik hier -> What Is My IP? Quickly See My IP Address
Het kan tot 5 seconden duren voordat alle gegevens er staan.
Plaats hier alleen het eerste blok van het IPv4 adres en de eerste 6 cijfers van je IPv6 adres.
Alles werkt, laptop, andere binnen camera, tablet, tv's en telefoons.
Internet switch zit in mediabox daarin zit internetkabel en camera kabel
Dit heeft Ziggo als optie gegeven en het werkt wel buiten de camera om.
Ik kan nog proberen zoals optie hier de 5.0 uit te zetten, dan camera aansluiten en later dan weer aan te zetten. Misschien blokkeert deze de 2.4 lijn?
Ik reageer op alles netjes. Ik ga geen ip adres delen aangezien deze voorheen gestolen is ed en nu beveiligd. Camera's hangen er niet voor niks🤔
@Beautylifestyle schreef:
Ik reageer op alles netjes. Ik ga geen ip adres delen aangezien deze voorheen gestolen is ed en nu beveiligd. Camera's hangen er niet voor niks🤔
Daarom vraag ik om de eerste 2 blokken van 3 cijfers en niet meer.🙂
Maar daaraan kan ik wel zien of je modem de juiste instelling heeft om één en ander te verbinden en van buiten uit te bekijken.
Het extern IP adres wat je hebt ziet iedere website waar je komt op het internet, dus dat is niet echt geheim.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.