wassenaar

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aansluiting (APO) ontbreekt

Goedemiddag, 

 

Ik wil graag overstappen van DSL naar Ziggo kabel. In onze rijtjeswoning (1983) is geen AOP aanwezig maar er ligt wel in de kruipruimte een groene coax kabel van ongeveer 7mm dik. Deze ligt ter plaatse van de woonkamer. De meterkast is 10meter verderop.

 

Graag zou ik een AOP willen (laten) maken in de woonkamer. Ik lees op het forum dat soms Ziggo dit installeert, maar in andere gevallen lijk je het zelf te moeten (laten) doen. 

En hoe weet ik of de groene kabel überhaupt zal werken? Is dat te testen voordat ik overstap?

 

Inmiddels hang ik al 35 min in de wacht van de Ziggo helpdesk :). Hopelijk kan ik via de community geholpen worden.

 

Alvast dank voor alle hulp.

4 Reacties 4
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het installeren van een AOP valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo, als klant is het niet toegestaan om zelf wijzigingen aan te brengen aan de CAI-kabel. Voor installatie van een AOP is een monteur nodig, deze zal na de installatie de signaalsterkte en -kwaliteit verifiëren. Overigens moet je er zelf voor zorgen dat de monteur de kabel kan doorvoeren vanuit de kruipruimte naar de woonkamer, mocht er nog geen gat in de vloer zitten. Idealiter voer je zelf de kabel door en leg je deze in een rol op de vloer, zodat de monteur meteen aan de slag kan.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan een monteur voor je inplannen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

wassenaar
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hartelijk dank voor de snelle reactie. Ik wacht dan even op de moderator van Ziggo. 

De kabel doorvoeren vanuit kruipruimte naar woonkamer kan ik zelf verzorgen. 

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Top! Laat het gerust weten als je verder nog vragen hebt.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @wassenaar, welkom hier op de Community! 

 

Super dat je via deze weg contact zoekt over hoe het in elkaar steekt met het aanleggen van een aansluitpunt en het aanvragen van een abonnement! Daar geef ik je graag meer duidelijkheid over. 

Zoals @tobiastheebe al aangaf, mag je niet zelf aan de groene kabel sleutelen. Dat verzorgt Ziggo graag voor je. Als je een abonnement aanvraagt, heb je daarbij recht op een gratis installatiemonteur. Hij kan dan de hoofdaansluiting in de woonkamer voor je realiseren! 

Heb je al een abonnement aangevraagd of kan ik je daar nog bij helpen? Je mag mij daarvoor ook een privé berichtje sturen. Op die manier weet je zeker dat je privé gegevens allemaal beschermd blijven. Ik reageer dan zo snel mogelijk om je verder te helpen! 

Uitgelicht topic